גביע אנגלי: טוטנהאם בהרכב צעיר מתארחת אצל טראנמיר

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | AFP

קבוצת הצמרת מהפרמיירליג תשחק במגרשה של קבוצת הליגה הרביעית (21:40, שידור ישיר בספורט1), שכבר העפילה שלוש פעמים לשלב רבע הגמר בגביע האנגלי

(גודל טקסט)

טוטנהאם תפתח הערב (שישי) את משחקי הגביע האנגלי בשלב 64 הגדולות כשתתארח אצל טראנמיר רוברס (21:40, שידור ישיר בספורט1) מהליגה הרביעית, הנחשבת לקבוצה השלישית של העיר ליברפול רבתי. המשחק יפתח עבור טוטנהאם תשעה ימים של לוח צפוף ומשחקים קשים. ביום שלישי היא תשחק נגד צ'לסי בחצי גמר גביע הליגה וביום ראשון לאחר מכן בליגה תארח את מנצ'סטר יונייטד למשחק ליגה מסקרן.

טוטנהאם שבצמרת הפרמיירליג מתחרה בארבע קטגוריות שונות העונה: ליגה, שני גביעי אנגליה וליגת האלופות. היא אמורה לעלות בהרכב צעיר וחסר בשל לוח המשחקים. מי שלא ישחק הוא אריק לאמלה חסר המזל שעד שחזר מפציעה, הוא חלה וייעדר מהמשחק.

טראנמיר רוברס היא קבוצה גאה ששיחקה ב-2000 בגמר גביע הליגה והפסידה ללסטר 2:1. במועדון הזה שיחק אחד החלוצים הכי גדולים של ליברפול, ג'ון אולדרידג', שבחר לפרוש בו מכדורגל אחרי ששיחק בין היתר שנתיים במייטירדס בעונות 1987 עד 1989 ביחד עם ג'ון בארנס וכבש בה 50 שערים ב-83 משחקי ליגה. טראנמיר שנוסדה ב-1884 לפני ליברפול, הייתה קרובה לפשיטת רגל ב-2014 בגלל חוב של 1.8 מיליון ליש"ט. המושיע שלהם היה היו"ר הנוכחי מרק פאליוס ששיחק בעבר בקבוצה ורכש אותה אז ומנהל אותה עד היום. הם עלו מליגת החובבים (החמישית) אחרי שלוש עונות, רק בעונה שעברה.

המשחק נגד טוטנהאם מזכיר לאוהדי טראנמיר שהם עלו שלוש פעמים לרבע גמר הגביע האנגלי בין השנים 2000 ל-2004. האצטדיון שלה, פרטון פארק, ממוקם רק כמה קילומטרים מאנפילד וגודיסון פארק, אבל הפער ביניהם כמו שנות דור. האיזור של טראנמיר נחשב לאחד העניים בסביבה. האכסניה של ימק"א במקום מפוצצת מאנשים חסרי בית שלא רוצים להיות זרוקים בקור ברחובות. הקבוצה היא סוג של מוסד צדקה. בעונת 2016/17 הם תרמו לחסרי יכולת ואנשים מוגבלים עשרת אלפים כרטיסים. האוהדים תרמו כעת בחג המולד אוכל וצעצועים לנזקקים. פאליוס אמר על המשחק נגד טוטנהאם: "זה סוג של הצהרה שאנחנו בדרך חזרה". כל הכרטיסים למשחק נמכרו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי