צפו: ניצחון חמישי ברצף למנצ'סטר יונייטד, צמד למוראטה בצ'לסי

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | AFP

גביע: השדים האדומים עדיין מושלמים תחת סולשיאר בזכות 0:2 על רדינג משערים של מאטה ולוקאקו, פברגאס פתח עם סרט הקפטן להופעת פרידה והחמיץ פנדל ב-0:2 של צ'לסי על נוטינגהאם. גם ארסנל עלתה, 0:3 אצל בלקפול

(גודל טקסט)
אחרי שטוטנהאם היתה הראשונה להבטיח את מקומה בשלב הבא של הגביע האנגלי כשפירקה 0:7 את טראנימר, היום (שבת) נערכים רוב משחקי הסיבוב עם לא פחות מ-22 משחקים (שידורים ישירים בחגיגה אנגלית בספורט1 ובספורט2). כשהאליפות תוכרע כנראה בין שתי קבוצות בלבד, וגביע הליגה מגיע לחצי הגמר בשבוע הבא, כל הקבוצות הגדולות באנגליה עדיין מחפשות את התואר הוותיק ביותר בענף וללא ספק אחד היוקרתיים שבו.


משחקי היום נערכים בשלוש פעימות, כשב-19:30 ארסנל תתארח אצל בלקפול למשחק המרכזי שינעל את הערב. במרכז הפעימה הראשונה עמדה מנצ'סטר יונייטד, שגברה ללא קושי 0:2 על רדינג ורשמה ניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות בחמישה משחקים תחת המאמן החדש אולה גונאר סולשיאר. במקביל, בירם כיאל וברייטון ניצחו 1:3 את בורנמות' ו-ווסטהאם עלתה לאחר 0:2 על בירמינגהאם. מאוחר יותר צ'לסי גברה 0:2 על נוטינגהאם פורסט בהופעת הפרידה של ססק פברגאס, שגם החמיץ פנדל, ואילו קרדיף הודחה במפתיע על ידי גילינגהאם מהליגה השלישית בטיבה.


מנצ'סטר יונייטד – רדינג 0:2
אפשר לתלות את זה בלוח המשחקים הקל יחסית, אבל העובדה היא שכדי למצוא מאמן שניצח את חמשת משחקיו הראשונים במנצ'סטר יונייטד צריך לחזור עד מאט באזבי הגדול אי שם בשנות הארבעים. סולשיאר עושה זאת עם אותו חומר שחקנים שנכשל תחת ז'וזה מוריניו, ובסטייל של יותר משלושה שערים בממוצע למשחק. יונייטד נראית נהדרת, התיאום בין השחקנים נהדר והקצב מלהיב כמו לפני עשור. חואן מאטה היה הראשון להעלות את השדים האדומים על לוח התוצאות, לאחר שהוכשל ברחבה וביצע את בעיטת העונשין בשלמות (22), ולפני הירידה לחדרי ההלבשה רומולו לוקאקו הכפיל לאחר שקיבל מסירה גדולה מסאנצ'ס, עבר את שוער רדינג וגלגל פנימה כדי לקבוע את תוצאת המשחק.


חואן מאטה חוגג. שער ראשון מזה חודש לספרדי (AFP)
חואן מאטה חוגג. שער ראשון מזה חודש לספרדי (AFP)


המשחק הבא של מנצ'סטר יונייטד יהיה בעוד קצת יותר משבוע, כשהליגה תחזור והיא תתארח אצל טוטנהאם. וזה, כנראה, יהיה המבחן האמיתי הראשון של אולה גונאר סולשיאר. עוד דאגה עבורו היא מצבו של סאנצ'ס, שנפצע והוחלף בדקה ה-64 כשרק השבוע חזר למגרשים אחרי פציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה.


בורנמות' – ברייטון 3:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
במשחק היחיד מבין משחקי היום שהפגיש בין שתי קבוצות פרמיירליג (והראשון מבין שניים בשלב הזה, ליברפול תפגוש את וולבס ביום שני), עלתה דווקא זו הממקומת נמוך יותר בטבלה. אם כי, למען האמת, רק מקום אחד נמוך יותר.


בירם כיאל, שלא שותף בשבעת המשחקים האחרונים ועלה בהרכב לראשונה מאז ה-24 בנובמבר, חזר ל-11 של כריס יוטון ולא איכזב, עם משחק נהדר שאולי ישכנע את המאמן להחזיר אותו לשחק גם בליגה. אבל זה היה אנתוני נוקארט שנרשם כמצטיין המשחק, עם שער בדקה ה-31 ובישול לאיבס ביסומה שלוש דקות לאחר מכן. מארק פו צימק במחצית השנייה (56) אבל פלורין אנדונה (64) סגר את הסיפור שלח את בורנמות' לרשום משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון, מאז – למרבה האירוניה – ה-0:2 על ברייטון לפני שבועיים בליגה.


פלורין אנדונה. ברייטון נראית טוב לפני המפגש נגד ליברפול (Gettyimages)
פלורין אנדונה. ברייטון נראית טוב לפני המפגש נגד ליברפול (Gettyimages)


צ'לסי – נוטינגהאם פורסט 0:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
אחרי התיקו המאכזב מול סאות'המפטון, הבלוז לא התקשו לעבור לשלב 32 האחרונות מול המדורגת שביעית בצ'מפיונשיפ הודות לצמד של אלברו מוראטה, שבדקה ה-49 כבש עם הרגל וכעבור עשר דקות קבע את תוצאת המשחק בנגיחה, אחרי שתי הרמות מצוינות של קאלום הדסון-אודוי הצעיר. מכת הפציעות לא פסחה על קבוצתו של סארי גם היום, כשבמחצית הראשונה נפצע רובן לופטוס צ'יק ובמקומו עלה אדן הזאר.


מעבר לכך, מי שפתח וגם ענד את סרט הקפטן היה ססק פברגאס שעל פי הדיווחים באנגליה יעזוב השבוע רשמית למונאקו הצרפתית. פברגאס אף יכול היה להיפרד מהבלוז אחרי ארבע שנים וחצי עם שער אחרון, אבל בעט פנדל גרוע שנהדף על ידי לוק סטיל בדקה ה-30. הספרדי אף הוחלף לקראת הסיום לאחר שספג מכה ברגלו לקול תשואות הקהל.



פברגאס מחמיץ פנדל בהופעתו האחרונה, כנראה, בצ'לסי (AFP)



מוראטה כבש פעמיים בדרך לשלב 32 האחרונות (AFP)


גילינגהאם – קרדיף 0:1
הפתעה ראשונה נרשמה בגביע האנגלי לעונה זו כאשר קרדיף מתחית הפרמיירליג נכנעה לקבוצה מתחתית הליגה האנגלית הראשונה, השלישית בטיבה. אליוט ליסט הכניע את אלכס סמית'יס בדקה ה-81 והפתיע את ניל וורנוק ושחקניו, על אף שלא נערכה רוטציה רחבה במיוחד. קרדיף, המדורגת 17 עם שתי נקודות מעל לקו האדום בליגה, תתמקד כעת במאבקי התחתית כשלפניה משחקים קריטיים מול האדרספילד וניוקאסל בשבועיים הקרובים.


2 – Cardiff City have been eliminated from both domestic cup competitions by sides from outside the top-flight this season – Norwich City in the League Cup and Gillingham in the FA Cup. Upset.

— OptaJoe (@OptaJoe) January 5, 2019



בלקפול – ארסנל 3:0 (לחצו כאן וצפו בתקציר)

גם התותחנים עלו בהרכב משני יחסית, ללא אובמיאנג או לקאזט, וזה הספיק להם לניצחון קליל על הקבוצה מהליגה השלישית. ג'וזף ווילוק, חלוץ נבחרת אנגליה עד גיל 20, היה חתום על שני השערים הראשונים בדקות 11 ו-37, שניהם כשהגיע מאחור לריבאונד בסיומו של מצב מסוכן. הצופים בעיר הנמל קיוו לראות לפחות שער מצמק, אבל איוובי (82) חתם. את ארסנל יותר מעניין הקרב בצמרת, כשבעוד שבוע תתארח אצל ווסטהאם ולאחר מכן תארח את צ'לסי לקרב שהיא מקווה שיהיה ישיר על המקום הרביעי.


תוצאות נוספות
דרבי קאונטי – סאות'המפטון 2:2 (ההכרעה עוברת למשחק חוזר). לחצו לצפייה בתקציר


אברטון – לינקולן 1:2


אקרינגטון סטנלי – איפסוויץ' 0:1


אסטון וילה – סוונזי 3:0


בולטון – וולסול 2:5


פליטווד – ווימבלדון 3:2


מידלסברו – פטרסבורו 0:5


ברנטפורד – אוקספורד 0:1


ברנלי – ברנסלי 0:1


שפילד וונסדיי – לוטון 0:0 (ההכרעה עוברת למשחק חוזר)


שרוסברי – סטוק 1:1 (ההכרעה עוברת למשחק חוזר)


ווסט ברומיץ' – וויגאן 0:1


ווסטהאם – בירמינגהאם 0:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)


בריסטול – האדרספילד 0:1


קריסטל פאלאס – גרימסבי 0:1


ניוקאסל – בלקבורן 1:1 (ההכרעה עוברת למשחק חוזר). לחצו כאן וצפו בתקציר 


נורוויץ' – פורטסמות' 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי