גווארדיולה אחרי ה-0:9: "חוסר כבוד אם היינו מורידים הילוך"

קייל ווקר
קייל ווקר | AFP

מנצ'סטר סיטי הביסה את ברטון מהליגה הראשונה בדרך לגמר גביע הליגה, המנג'ר הודיע שיתייצב לגומלין עם מחליפים: "רצינו לנסוע לשם עם ההפרש הגדול שניתן". המנג'ר המובס: "לא נהיה שוב במעמד כזה, צריכים לחגוג"

(גודל טקסט)
מנצ'סטר סיטי לא ריחמה אתמול (רביעי) על ברטון האומללה כאשר הביסה אותה 0:9 בחצי גמר גביע הליגה באצטדיונה הביתי ואפשר לומר שכבר עלתה לגמר הטורניר, זאת למרות שעוד יש לה להתארח לגומלין בעוד שבועיים. בגמר תמתין לי המנצחת בין טוטנהאם לצ'לסי, שם הסתיים המשחק הראשון ב-0:1 לתרנגולים.


אחרי שני הפסדים רצופים בדצמבר, מנצ'סטר סיטי שוב נראית אימתנית: 18 שערים בשלושת משחקי הבית האחרונים, על אף שהמבול הגדול היה נגד יריבות חלשות. גבריאל ז'סוס כבש ארבעה שערים במשחק מול היריבה מהליגה האנגלית הראשונה ורשם שיא אישי בקריירה. למרות הירידה ביכולתו ובתפוקתו, הוא כבש שלושער העונה גם נגד שחטאר בניצחון 0:6 בליגת האלופות.


פפ גווארדיולה השווה את תוצאת השיא שלו כמאמן, אחרי שב-2011 ניצח עם ברצלונה את ל'הוספיטלט הספרדית באותה תוצאה. ברטון רשמה את ההפסד הכי גדול אי פעם של קבוצה אנגלית בחצי גמר גביע הליגה וההפסד הכי גדול מזה 30 שנה בגביעי אנגליה. למעשה רק שני משחקים בגביע הליגה הסתיימו בתוצאה גבוהה יותר. ווסטהאם ניצחה את בארי 0:10 בסיבוב השני של המפעל ב-1983 וליברפול את פולהאם באותו סיבוב ובאותה התוצאה ב-1986. סיטי רשמה את הניצחון הכי גדול שלה מאז ה-1:10 על האדרספילד ב-1987. אי אפשר להאשים את פפ שהודיע כי יגיע עם הרכב שני לגומלין באיצטדיון פירלי של ברטון ב-23 בינואר.


MAIL SPORT: Arnie's jackpot #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/nr1w2C6RIF

— Neil Henderson (@hendopolis) 9 בינואר 2019


"0:9 וזו רק המחצית", נכתב בכותרת של "דיילי מייל". גווארדיולה אף סיפר בסיום שהורה לשחקניו בשיחתם במחצית, ביתרון 0:4, לא להוריד את הקצב: "אם היינו מרגיעים את המשחק, זה חוסר כבוד למפעל או ליריבה שאתה משחק מולה", טען הקטלוני בסיום והוסיף, "אני הולך לשתות כוס יין עם נייג'ל קלאף, מנג'ר ברטון. אני יודע עד כמה אבא שלו היה חשוב לכדורגל האנגלי. זה יהיה תענוג לחלוק איתו כמה דקות. בסך הכל אנחנו בגמר. כל הכבוד לברטון, אבל כשמשחקים 90 דקות באינטנסיביות כזאת מרגישים את ההבדל בין ליגה ראשונה לשלישית". קלאף אמר בתגובה: "על איזה כוס יין הוא מדבר? אני זקוק למשקה רציני אחרי המשחק הזה".



גבריאל ז'סוס. גרם לכאב ראש למאמן המובס (AFP)


גווארדיולה סיפר גם על שיחתו עם מספר שחקני ברטון בסיום: "רציתי להגיד להם שאפו על קמפיין גדול. הם ניצחו כמה קבוצות מפורסמות (מידלסברו ונוטינגהאם) והם מהליגה האנגלית הראשונה. גם לנו אין ארון מלא גביעים, כך שהיה חשוב להבטיח שנעלה לגמר וכבר במשחק הראשון. רצינו לנסוע לברטון עם ההפרש הכי גדול שאפשר".


קלאף המובס סיכם: "כשהגרלנו את סיטי חששתי מתוצאה כזאת, אבל עשינו היסטוריה ולכן היה חשוב לי לשחק נגד אחת הגדולות. אני רואה גם משהו חיובי בתוצאה הזאת. הם עשו הכל לכבוש את העשירי ופשוט עצרנו אותם. זה לא רע. הם צעקו בסיום 'אנחנו רוצים את ה-10'. הם מקצוענים שאף פעם לא מרפים ואולי אם היינו כובשים שער אחד או שניים התוצאה היתה קצת פחות מכאיבה. בטח לא נהיה שוב בחצי הגמר, כך שאנחנו צריכים לחגוג את זה".



קבוצה מהליגה השלישית יכולה לחגוג גם אחרי 9:0 בחצי הגמר (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי