שבת בפרמיירליג: קלופ חושש מברייטון, נאסרי מול ארסנל?

סמיר נאסרי
סמיר נאסרי | AFP

ליברפול תתארח אחרי שני הפסדים רצופים וראשונים העונה, המנג'ר טען: "יש לנו שלושה בלמים פצועים וזה נדיר". בנוסף: סארי תקף את באיירן לפני שצ'לסי תארח את ניוקאסל, קשר ווסטהאם יערוך בכורה מול האקסית?

(גודל טקסט)

אחרי שני הפסדים רצופים, תחילה למנצ'סטר סיטי במשחק העונה וביום שני האחרון בגביע האנגלי לוולבס, מחר (שבת) נראה אם ליברפול התאוששה מהשבוע הקשה ותצליח לשוב למסלול הניצחונות בחוץ מול ברייטון במסגרת המחזור ה-22 בפרמיירליג. המחזור ייפתח במשחק בין ווסטהאם לארסנל בדרבי לונדוני סוער והמשחק האחרון של שבת יפגיש בין צ'לסי לניוקאסל בסטמפורד ברידג'.

ווסטהאם – ארסנל (14:30, ישיר בספורט1)
התותחנים רוצים להישאר חזק במאבק מקום בין ארבע הגדולות ומולם עשוי להתייצב שחקן הקבוצה לשעבר, סמיר נאסרי שחתם בווסטהאם בתחילת החודש וייתכן שיערוך מול האקסית את הבכורה המחודשת בפרמיירליג. השתתפותו של מרקו ארנאוטוביץ' בספק, לאחר שכוכב הפטישים הודיע שהוא לא רוצה לשחק יותר בווסטהאם שמסרבת למכור אותו לסין. מנגד, בארסנל חוזרים שישה שחקנים פצועים לסגל ובהם מסוט אוזיל, הקטור ביירין, לורן קוסיילני, שקודראן מוסטאפי ונאצ'ו מונריאל.

מנג'ר ווסטהאם מנואל פלגריני הזהיר: "ארסנל יכולה לנצח כל קבוצה, לשחק נגדם זה אתגר עבורנו. העונה אנחנו נחושים שאפשר לנצח את הגדולות. יש לנו 60 אלף אוהדים שיתמכו בנו ואנחנו רוצים להפתיע בכל משחק".


ארנאוטוביץ'. סערה סביב הכוכב הגדול של הפטישים (Gettyimages)

סטטיסטיקה: ווסטהאם ניצחה רק משחק אחד מתוך 21 האחרונים נגד ארסנל, בהמשך ישיר לכך התותחנים לא הפסידו 11 משחקים רצופים בחוץ מול ווסטהאם. הניצחון הראשון של המאמן אונאי אמרי בפרמיירליג היה על ווסטהאם, אבל ארסנל לא ניצחה כבר ארבעה משחקי חוץ בליגה.

ברייטון – ליברפול (17:00, ישיר בספורט1)
ביום שני הפסידה ליברפול לוולבס והודחה מהגביע, משחק ממנו נעדרו הכוכבים ובהם גם הבלם וירג'יל ואן דייק, שחקן חודש דצמבר שישוב להרכב במשחק החוץ מול השחפים כמו גם מוחמד סלאח, סאדיו מאנה ורוברטו פירמינו. לצדו של ואן דייק טרם ברור מי יפתח, מכיוון שג'ו גומז ודיאן לוברן פצועים וגם ג'ואל מאטיפ רק חזר לאימונים וספק אם יוכל להיכלל בסגל.

ליברפול עדיין עם יתרון ארבע נקודות בפסגה, אבל אחרי שהפסידה לראשונה העונה למנצ'סטר סיטי לפני שמונה ימים והודחה מהגביע, קשה שלא לתהות אם הקבוצה לא נקלעה למעין משבר קטן וזקוקה לניצחון שישיב לה את הביטחון. המארחת ברייטון הוכיחה מול מנצ'סטר יונייטד וארסנל שהיא מסוגלת להתמודד עם קבוצות צמרת. עם זאת, ברייטון הפסידה את כל ששת משחקיה האחרונים נגד ליברפול בכל המסגרות, אבל הפסידה רק בשישה משחקי בית מתוך 29 האחרונים בפרמיירליג. 


ואן דייק וסלאח. הכוכבים הגדולים ישובו להרכב (AFP)

המנג'ר יורגן קלופ, שזכה במנג'ר החודש אמר לקראת המשחק: "לצ'לסי וטוטנהאם יש יתרון עלינו כי יש להם סגלים מלאים ולנו יש הרבה פצועים. ההדחה מהגביע? עוד נראה אם זה יעזור. יש לנו מזל רע ששלושת הבלמים שלנו פצועים, זה דבר נדיר וננסה למצוא פתרונות. אל תשכחו שיש לנו את ליגת האלופות בפברואר. ננסה להשתמש בזמן הפנוי בצורה נכונה".

לקראת המשחק נגד ברייטון: "יש להם שחקנים טובים מאוד בקישור ומעלה. דייבי פרופר משחק את הכדורגל הכי טוב שלו העונה. הם בצל של כמה קבוצות, אבל עם סגל טוב מאוד. מה שבטוח, אין משחק ביתי בפרמיירליג שאתה יכול להיות בטוח שתנצח בו בחוץ". 

צ'לסי – ניוקאסל (19:30, ישיר בספורט1)
הבלוז מתקשים אחרי פתיחה מצוינת לעונה וחוששים שיאבדו את המקום הרביעי לארסנל או למנצ'סטר יונייטד. אחרי ה-0:0 מול סאות'המפטון במחזור האחרון, הם עם 44 נקודות לעומת 41 של ארסנל ו-38 של יונייטד. אלברו מוראטה פצוע ובספק למשחק, אבל גם כך על פי דיווחים עשוי לעזוב בקרוב. רובן לופטוס-צ'יק פצוע בגבו וייעדר, כשמנגד קנדי המושאל מצ'לסי לניוקאסל לא יוכל לשחק.

הילד של צ'לסי, קאלום האדסון-אודוי, ימשיך כנראה לקבל הזדמנות בהרכב. הכישרון הצעיר זכה לאחרונה דקות משמעותיות עקב פציעת פדרו והמנג'ר מאוריציו סארי מתח ביקורת על באיירן מינכן שכבר הגישה שלוש הצעות לרכישתו, כולן נדחו. סארי טוען שהם מסובבים לקשר את הראש. "באיירן לא כיבדה אותנו". בניוקאסל חוששים מעוד ינואר יבש, כשהבעלים מייק אשלי עשוי למכור את המועדון ולא ברור אם ישקיע בחיזוק הסגל.


"באיירן לא כיבדה אותנו". האדסון-אודוי (Gettyimages)

במשחקים נוספים (17:00): ברנלי – פולהאם, קרדיף – האדרספילד, קריסטל פאלאס – ווטפורד, לסטר – סאות'המפטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי