סולשיאר: "דה חאה הטוב בעולם", פוגבה: "היה קשה עם מוריניו"

פול פוגבה
פול פוגבה | Gettyimages

מנצ'סטר יונייטד השיגה ניצחון שישי ברציפות ב-0:1 על טוטנהאם והנורבגי שבר את שיאו של באזבי, הספרדי בין הקורות זכה לציון 10 על הופעתו והשווה לגדולים ביותר. מנגד, הארי קיין נפצע וייבדק

(גודל טקסט)
מאז נחת אולה גונאר סולשיאר במנצ'סטר יונייטד שחקני ההתקפה שוב מחייכים וגם המספרים בהתאם, אבל אתמול (ראשון) כמעט שהייתה זו הופעת יחיד דווקא של השוער דויד דה חאה שבאחד ממשחקיו המרשימים בפרמיירליג, אליה הגיע אי שם ב-2011, נעל את השער והעניק לשדים האדומים 0:1 על טוטנהאם בקרב הצמרת וניצחון שישי ברציפות בכל המסגרות. 


הייתה זו למעשה המשוכה הראשונה של סולשיאר מאז הגיע לתיאטרון החלומות, אבל גם וומבלי מלא מול אחת המועמדות לאליפות, לפחות עד אתמול, לא הרתיע את השדים האדומים שעלו בצדק ליתרון משער של מרקוס ראשפורד ובמחצית השנייה החזיקו מעמד בעיקר הודות לשוער הספרדי. אף מנג'ר בהיסטוריה המפוארת של יונייטד לא ניצח את כל ששת משחקי הפתיחה, כשרק מאט באזבי האגדי ניצח את חמשת משחקיו האחרונים, שיא שנמחק אתמול בלונדון. יונייטד שוב נראית כקבוצה שיכולה להתברג בין ארבע הראשונות בסיום העונה.


מאט לאו, כתב "טלגרף", צייץ אתמול אחרי המשחק: "זו אחת הפעמים הנדירות בהן אני נותן ציון 10 לשוער. דה חאה הציג יכולת שלא מהעולם הזה. האם יש מישהו שהציל יותר שערים עם הרגליים ממנו?". "סופר סייבר (מציל)", הייתה הכותרת של "דיילי מייל". בעיתון "מירור" קבעו בשער: "עכשיו הוא שוער", אחרי פתיחה די אומללה של דה חאה לעונה. אתמול דה חאה הציל 11 פעמים, רובם ברגל, והמשחק היחיד בו הציל יותר שערים היה ב-14 בדצמבר 2017 מול ארסנל.


14 – The only top-flight league match in which David de Gea has made more saves than he did versus Tottenham Hotspur today (11) was against Arsenal at the Emirates Stadium on December 2nd 2017 (14). Hero. #TOTMUNpic.twitter.com/IbWzCVXAdd

— OptaJoe (@OptaJoe) 13 בינואר 2019


כשסולשיאר הגיע מנצ'סטר יונייטד הייתה במרחק שמונה נקודות מארסנל, אבל כעת לשתיים ניקוד זהה והמקום על הטופ-4 נפתח מחדש. עוד נתון מדהים: עד בואו של סולשיאר, יונייטד צברה שתי נקודות ב-5 משחקים מול שש הגדולות תחת מוריניו. אתמול היא זכתה בשלוש.



עקף את באזבי וכבר השיג יותר ממוריניו העונה מול הגדולות (Gettyimages)


סולשיאר
אמר בסיום שדה חאה שוער ברמה של פיטר שמייכל ואדווין ואן דר סאר, שניים מהשוערים הגדולים בתולדות יונייטד והמשחק: "אמרתי את זה הרבה פעמים – יש לנו את השוער הכי טוב בעולם. ברור שכאשר אתה מציל 11 פעמים במשחק זו הופעה ברמה הכי גבוהה. שתי הצלות היו ברמה מדהימה והשאר ברמה שאנחנו רגילים מדה חאה, בזכות הריכוז ועמדה נכונה בשער".


לפי כמה דיווחים, ההישג של סולשיאר מגביר את הלחץ על מנכ"ל מנצ'סטר יונייטד, אד וודוורד, לתת לנורבגי את הג'וב בקביעות. אחרי המשחק אמר המנג'ר: "זו לא הייתה התמודדות ביני לבין פוצ'טינו. זה היה רק משחק על שלוש נקודות. היינו חייבים לנצח אותם אם רצינו להשיג אותם. שבע נקודות זה עדיין אפשרי והפסד היה מרחיק אותנו 13 נקודות מהם, וזה היה מחסל את הסיכויים. אני עושה את העבודה שלי ובסיום אני מתכנן לצאת לחופשה".


דה חאה החזיר לסולשיאר מחמאה כשאמר: "המנג'ר הביא אושר לקבוצה. השחקנים משחקים טוב וכך כל הקבוצה. אנחנו יודעים איך לשלוט במשחק וליצור מצבים. זו מנצ'סטר יונייטד האמיתית".


מרקוס ראשפורד שכבש שער שלישי בשלושה משחקים והפך לחלוץ בהרכב הפותח הצטנע וטען שהיכולת של דה חאה היתה חשובה יותר: "זה טוב שיש לי כעת אחריות כזאת, אבל מאז המנג'ר הגיע כל שחקן אצלנו השתדרג. היום זה לא היה בזכות השער שכבשתי, אלא בזכות היכולת של דה חאה. אנחנו יודעים שיש על מי לסמוך מאחור".


MIRROR SPORT: Now he's a keeper #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/S3sOuL4qYQ

— Neil Henderson (@hendopolis) 13 בינואר 2019


פול פוגבה שבישל את שער הניצחון שוב לא החמיץ הזדמנות לסגור חשבון עם מוריניו: "היה קשה מאוד לשחק תחת השיטה שלו. אני אוהב לשחק במשחקים גדולים נגד שחקנים גדולים. במשחקים האלה אנחנו משתפרים. עבורנו זה היה משחק גדול בו כולנו היינו נחושים לנצח. אני אוהב לתקוף וללחוץ למעלה וכאשר הייתי צריך לעשות יותר הגנה אצל מוריניו לא יכולתי לממש את היכולות שלי. סולשיאר אמר לי לרוץ לרחבה, כי אז אני גם אכבוש. עבורי הודגמה הכי טובה היא פרנק למפארד. אם אוכל לעשות מה שהוא עשה זה יהיה מצוין", אמר ל"סקאי ניוז".


לעומת יונייטד, טוטנהאם שסבלה מפציעות עד כה איבדה אתמול במשחק גם את מוסא סיסוקו ועוד יותר גרוע מבחינתה הייתה הפגיעה של הארי קיין, שנפצע בקרסול ולא ברורה עדיין חומרת הפגיעה. מאוריסיו פוצ'טינו הודה: "קיין נפצע בקרסול וזו בעיה קשה עבורנו, ודאי אם זו פציעה קשה. הוא ספג תיקול חזק מפיל ג'ונס, לא בכוונה אבל הקרסול נפוח כולו". החשש הוא שקיין נפצע באותו מקום בו היה פצוע כבר בעבר. בנוסף, הדרום קוריאני סון עוזב לגביע אסיה לחמישה משחקים, כך שפרננדו יורנטה יישאר החלוץ היחיד, אל אם ההולנדי וינסנט ינאסן שכבש אתמול בטוטנהאם עד גיל 23 יחזור לסגל כנגד כל הציפיות.



קיין נאנק מכאבים מיד בשריקת הסיום, לצדו גיבור הניצחון דוד דה חאה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי