סיומה של קריירה מופלאה: פטר צ'ך יפרוש בסיום העונה

פטר צ'ך
פטר צ'ך | AFP

שוערה של ארסנל בשנים האחרונות, כבר בן 36, הודיע כי לאחר 20 שנים של כדורגל מקצועני, הוא יתלה את הכפפות וגם את הקסדה: "זכיתי בכל תואר אפשרי ומרגיש שהשגתי הכל"

(גודל טקסט)
אחד השוערים הגדולים בשני העשורים האחרונים, פטר צ'ך, הודיע הבוקר (שלישי) באמצעות עמוד הטוויטר על פרישה מכדורסל. הצ'כי בן ה-36, שבחודשים האחרונים איבד את מקומו בהרכב ארסנל ואת מקומו תפס ברנד לנו שהובא הקיץ מלברקוזן כדי לרשת את הצ'כי, יתלה את הכפפות בסיום העונה הקרובה.


"זו השנה ה-20 שלי ככדורגלן מקצוען, עברו 20 שנים מאז שחתמתי על החוזה הראשון שלי, וזה מרגיש כמו הזמן הנכון להודיע על פרישה בסיום העונה", כתב צ'ך, "שיחקתי 15 שנים בפרמיירליג וזכיתי בכל תואר אפשרי, כך שאני מרגיש שהשגתי הכל. אמשיך לעבוד קשה בארסנל ובתקווה אזכה עם הקבוצה בתואר נוסף העונה. לאחר מכן נראה לאן החיים יובילו אותי מחוץ למגרש".


צ'ך החל את הקריירה בוויקטוריה פלזן, משם עבר לבלשני שהייתה אז בליגה הצ'כית הבכירה, התקדם לספרטה פראג ואת הקריירה בליגות הבכירות באירופה החל בראן הצרפתית ב-2002. כעבור שנתיים הגיעה הפריצה הגדולה, אז הגיע יחד עם ז'וזה מוריניו לצ'לסי ששילמה עבורו שבעה מיליון ליש"ט. 


pic.twitter.com/xRnP0Rnv21

— Petr Cech (@PetrCech) January 15, 2019


הוא רשם 11 שנים ענקיות בצ'לסי וכמעט שילם בחייו אחרי שנפגע ב-2006 בגולגולת במשחק מול רדינג מבעיטה של סטפן האנט – שתי פיסות בגולגולתו הוחלפו בחלקי מתכת לאחר ניתוח מסובך, הרופאים אסרו עליו לשחק ללא קסדה מחשש שפגיעה נוספת תיצור נזק בלתי הפיך ומאז הקסדה הפכה לסימן ההיכר שלו.



מהשוערים הגדולים, בוודאי ב-20 השנים האחרונות. צ'ך (Gettyimages)


הוא זכה עם צ'לסי בארבע אליפויות, הוסיף ארבע זכיות בגביע האנגלי ושלוש זכיות בגביע הליגה. ב-2012 הדף בעיטה של אריאן רובן בדו קרב פנדלים בגמר ליגת האלופות באליאנץ ארינה נגד באיירן מינכן , בדרך לזכייה במפעל היוקרתי שהפכה את הבלוז לקבוצה הלונדונית הראשונה שזוכה בליגת האלופות. הוא גם זכה בליגה האירופית ב-2013. בעונה האחרונה שלו בצ'לסי ב-2014/15 איבד את מקומו בהרכב לטיבו קורטואה, בדיוק כמו שהוא החליף בעונה בה הגיע את קלאודיו קודיצ'יני.


בשל הגעת הבלגי, צ'ך עבר לארסנל בקיץ 2015 והיה השוער הראשון של התותחנים עד לעונה זו, כשכאמור כיום ברנד לנו הגרמני, מי שהגיע לרשת אותו, הרוויח את המקום בהרכב. צ'ך התקשה מאז עבר לארסנל לשחזר את יכולת השיא שהציג במדי צ'לסי, אבל היה מנקודות האור של ארסנל ב-110 הופעות פרמיירליג שרשם ובין השאר הוא עדיין מחזיק בשיא הרשתות הנקיות בליגה האנגלית עם 202 כאלה ב-15 שנים. צ'ך גם רשם 124 הופעות בנבחרת צ'כיה, יותר מכל שחקן אחר, מאז הופעת הבכורה בפברואר 2002 ועד יורו 2016. בנוסף, בשנים 2005, 2007 ו-2008 הוא נבחר לשוער המצטיין באירופה על ידי אופ"א.



בקרוב הוא יתלה את הכפפות ואת הקסדה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי