כיאל: "משהו לא בסדר במכבי חיפה ואולי השחקנים לא אשמים"

בירם כיאל
בירם כיאל | Gettyimages

קשר ברייטון ונבחרת ישראל ב-103FM: "שמח עבור האוהדים על התקופה האחרונה, אבל אסור להסתנוור מחודש מוצלח". הירידה במעמדו: "מאכזב ומפתיע". וגם: מכבי ת"א, מנצ'סטר יונייטד והסיכוי שיחזור לשחק בכרמל

קבוצות: ברייטון
(גודל טקסט)

בירם כיאל, קשר ברייטון ונבחרת ישראל, התראיין בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס למעמדו בברייטון, ריבוי הקשרים בקבוצה, השיחה שקיים עם המאמן כריס יוטון, התקופה המוצלחת שעוברת על מכבי חיפה וההתנהלות במכבי תל אביב.

רצף הניצחונות של מכבי חיפה: "אני שמח בשביל האוהדים ועבור יעקב שחר, מגיע להם קצת נחת ושמחה. לדעתי מרקו בלבול מתאים מאוד לתפקיד כי הוא מכיר את הליגה בצורה טובה וגם את המערכת. זו רק תחילת הדרך, הם צריכים להישאר עם הרגליים על הקרקע ולא להסתנוור מחודש אחד מוצלח. הם צריכים להמשיך לעבוד קשה ואז יכול להיות שמכבי חיפה תעלה על המסלול הנכון".

חזרה למכבי חיפה: "אני חושב שהמועדון עצמו שייך לצמרת ללא קשר לבירם כיאל ותומר חמד או כל שם אחר שיגיע. יש משהו לא בסדר במכבי חיפה, אבל יכול להיות שלא רק השחקנים אשמים. יכול להיות שמגיעים שחקנים לא מספיק טובים עבור המועדון, אבל אני לא שם ואני לא יכול לשפוט. כאחד שגדל שם, המטרה במכבי חיפה היא לזכות באליפות כל עונה ובינתיים זה לא הולך".


אוהדי מכבי חיפה (דני מרון)

ההתנהלות של מכבי תל אביב: "אני מסכים שמתנהלים שם בצורה מאוד טובה. יש להם שחקנים ברמה גבוהה מאוד. דור פרץ, שבא ממחלקת הנוער, הוא אחד השחקנים הכי טובים בליגת העל. מצד שני, צריך להסתכל על תוצאות בזירה האירופית ובינתיים השנה לא הצלחנו להביא אף קבוצה לשלב הבתים וזו אכזבה. אם מדברים על סדר הגודל של הליגה, אני מסכים שמכבי תל אביב מתנהלת הכי נכון".

הירידה במעמדו בברייטון בחודש האחרון: "את האמת שזה מאכזב ומפתיע גם אותי. קיבלתי מכה נגד לסטר ולאחר מכן לא התאמנתי במשך שבוע. ירדתי לספסל ואז הקבוצה ניצחה שלושה משחקים ברציפות. צריך לעבוד קשה ולנשוך שפתיים כי הקבוצה רצה יפה".

ריבוי הקשרים בקבוצה: "אף אחד לא הולך לעזוב, זו ההחלטה שקיבל המאמן. אני יודע שמתכוונים להביא בינואר עוד קשר התקפי. המטרה שלנו בתחילת העונה הייתה להתברג באמצע הטבלה ואנחנו בעיצומה של תקופה מאוד טובה, הרחק מהתחתית. המועדון רוצה לעשות צעדים קדימה ולכן אין שום כוונה לוותר על אף שחקן. בינתיים הדברים עובדים אז כולנו ממשיכים לעבוד קשה בשביל להוכיח שהמקום שלנו הרכב".


"אחד השחקנים הכי טובים בליגת העל" (דני מרון)

האם הוא שוחח עם כריס יוטון המאמן: "נהוג לדבר עם המאמן גם באנגליה, עשיתי את זה אחרי שלא פתחתי נגד האדרספילד. הוא הסביר לי שהוא רצה להמשיך עם הרכב מנצח כי הקבוצה הייתה במומנטום חיובי. שאלתי אותו האם עשיתי משהו לא בסדר כי נבחרתי לשחקן החודש של הקבוצה ורציתי לדעת אולי אני צריך לשפר משהו בהתנהגות שלי. הוא אמר שהוא מאוד מרוצה ממני ושאני לא משחק בגלל שאני לא טוב, אלא כי הקבוצה רצה והוא לא רצה לפגוע במומטום".

המשחק במחזור הקרוב נגד מנצ'סטר יונייטד: "ניצחנו אותם אצלנו בבית כשהם היו במומנטום לא טוב, אבל עכשיו זו אופרה אחרת. הם משחקים כדורגל טוב, משוחרר ורואים את זה בתנועות הגוף של השחקנים – הם משדרים ביטחון. קל זה לא יהיה, אבל אני בטוח שניתן פייט רציני וננסה להוציא משהו גם מהמשחק באולדטראפורד. אנחנו מגיעים לשם בכושר טוב, אחרי משחק  נגד ליברפול – המוליכה – שלא בעטה לשער נגדנו וניצחה רק בזכות פנדל".

ההבדלים בין אירופה לישראל: "השחקנים אצלנו רחוקים ממה שיש פה באנגליה. לא מדובר רק על הבוגרים, צריך לבנות שחקנים כבר מגיל ילדים ונוער. המאמנים צריכים להיות ברמה מאוד גבוהה. בעשור האחרון אנחנו לא התקדמנו, גם השחקן הישראלי וגם הנבחרת. היום לשמחתי קורה דבר מבורך בהתאחדות לכדורגל עם המינוי של הצוות האוסטרי. אני מקווה שזה ימשיך כך במשך הרבה שנים. אני לא מדבר על השחקנים הגדולים שרואים כל שבוע בטלוויזיה אלא על הבסיס: הילדים – שם צריך להשקיע. לשחקן הישראלי יש טכניקה והוא יודע לטפל בכדור, אבל אנחנו נופלים בבסיס – עבודה קשה, מנטליות וכושר גופני. אנחנו צריכים לעשות צעדים נכונים לעבר המטרה שהיא קודם כל לקדם שחקנים צעירים".


בירם כיאל (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי