מוריניו: "אני עדיין שייך לטופ העולמי. הכדורגל של היום שונה"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Gettyimages

המאמן הוותיק התראיין בפורטוגל ודיבר על הקשיים שהיו לו על הקווים של מנצ'סטר יונייטד: "מאמן צריך לאמן, לא להיות אחראי משמעת", על הדור הצעיר: "מועדון חייב מבנה חזק" ועל הקבוצה הטובה ביותר שאימן: "אינטר"

(גודל טקסט)

ז'וזה מוריניו מאמין, מסתבר, ששחקנים היום צריכים מבנה שיגן עליהם מההתמודדות עם השחקנים מהדור החדש, ששונים מהשחקנים אליהם התרגלו. לאורך התקופה של מוריניו ביונייטד דווח על עימותים רבים בינו לבין הכוכב הצרפתי של הקבוצה, פול פוגבה. מוריניו הוציא את פוגבה מההרכב בשבועות האחרונים שלו ביונייטד, ובמשחק האחרון שלו במועדון, ההפסד 3:1 לליברפול, פוגבה לא שותף. בראיון שערך אתמול עם ערוץ הטלוויזיה הפורטוגלי "Bein Sports" אמר המאמן המעוטר שהמשחק השתנה, והנטל שכרוך בהתמודדות עם שחקנים לא יכול ליפול על מאמן אחד כמו בעבר.

"בימינו, מאמן צריך מבנה חזק ואת תמיכת המועדון כדי להתמודד עם הדברים האלו. זה קשה באופן משמעותי לנהל מערכת יחסים ישירה עם שחקן. לכל מועדון צריך להיות נציג שמתנהל מול השחקנים. כשזה ככה הכל יותר מאורגן. המאמן צריך לאמן, לא להיות אחראי משמעת." אמר מוריניו עם ספק רמיזה לכוכב הצרפתי.

ע"פ הדיווחים, ביונייטד אכן שוקלים להביא מנהל ספורטיבי לצד סולשיאר. "מועדון צריך להגיע למצב שהמבנה שלו חזק מספיק כדי ליצור קשר ישיר עם השחקן, ולא קשר ישיר עם המאמן. לקבוצה צריך להיות מנכ"ל או נשיא, מנהל תפעולי או ג'נרל מנג'ר, אנשי צוות מקצועי ואז מאמן. זה המבנה שצריך לכדורגל המודרני".

מוריניו.
מוריניו. "הדור הנוכחי לא גרוע, הוא פשוט שונה" (Gettyimages)

"עבורי, המועדון הבא שאאמן בו צריך להיות מאוד מאורגן במצבים האלו. שהמאמן הוא רק מאמן ולא אחראי משמעת". הבהיר מוריניו.

"אלכס פרגוסון אמר אחרי עזיבת דיוויד בקהאם שברגע ששחקן גדול יותר ממועדון, הוא חייב להימכר. במקרה של היום זה כבר לא קיים. אין יותר איזון. כשאני אומר את הדברים האלה אני לא מתכוון לכך שהדור הקודם היה מושלם והדור הנוכחי גרוע. הוא פשוט שונה. כשהייתי ילד, אבא שלי אמר לי ללכת לקנות עיתון, אז מיד הייתי הולך לקנות ורק כשהייתי חוזר שאלתי אותו אם אפשר לשמור את העודף. אם הייתי אומר לילד שלי היום ללכת לקנות לי עיתון – הוא היה שואל אותי – למה?"

"הדורות משתנים", המשיך "המיוחד", "ואני לא חושב שזה הוגן להגיד שהדור הקודם יותר טוב מהנוכחי ושכולם ילדים רעים, זה לא דבר הוגן, אבל כיום חייב לחלוק מנהיגות. זה לא יכול להיות שלטון של אדם אחד. אתה צריך מבנה חזק. כל הדברים האלה לא מתייחסים רק לתקופה במנצ'סטר יונייטד. אני מדבר באופן כללי".

מוריניו עם פוגבה.
מוריניו עם פוגבה. "בתקשורת אוהבים רק חדשות רעות" (Gettyimages)

"היום ווסלי שנידר הגיע לבקר אותי בדוחא. אלו חדשות טובות, אבל זה לא יעניין אף גוף תקשורת. אנחנו אוהבים רק חדשות רעות ורכילות. זה מה שאנחנו שמים לפני הכל. אנחנו לא מתייחסים למקרים שהיחסים בין שחקן למאמן טובים."

מוריניו סימן בתור כוונות לחזור לטופ של הכדורגל העולמי, לאחר ששוחרר ממנצ'סטר יונייטד. הפורטוגלי סיים תקופה של שנתיים וחצי באולד טראפורד, במהלכה זכה בליגה האירופית, בגביע האנגלי וכסגן של מנצ'סטר סיטי בליגה האנגלית. "המיוחד" סומן כמועמד לנבחרת פורטוגל, לריאל מדריד ואינטר, אך גם לספורטינג ליסבון אותה הצהיר כי לא יאמן. אבל דבר אחד ברור, הקריירה של ה'מיוחד' כמאמן כדורגל רחוקה מהסוף.

"אני רוצה לאמן. אני צעיר מדי לפרוש. אני בכדורגל כבר הרבה הרבה זמן, אבל אהיה בן 56 רק בעוד מספר שבועות. אני הולך להישאר איפה שאני שייך, לטופ של הכדורגל העולמי, ושם אני רוצה להיות עוד הרבה זמן."

מוריניו חוגג עם מטראצי את הזכייה בצ'מפיונס.

רבים במדריד היו רוצים לראות את הפורטוגלי חוזר, אך רבים גם לא. למוריניו יש מערכת יחסים בעייתית עם גורמים רבים בברנבאו, ביניהם אוהדים שמזכירים את הכישלון שלו בליגת האלופות. "אנשים לפעמים שוכחים שליגת האלופות היא מפעל עולמי", הוא אמר על כך, "אבל במדריד זכיתי באליפות ובגביע הספרדי, הצבתי שיא של 100 נקודות ליגה, ובשביל להגיע ל-100 נקודות אתה צריך לנצח הרבה משחקים ולהבקיע הרבה שערים. כשאנשים אומרים שנכשלתי במדריד זה שקר. גם אם יגידו את זה אלף פעמים, זה עדיין יהיה שקר."

כשנשאל מי הקבוצה הטובה ביותר אותה אימן, הפורטוגלי העלה זיכרונות מהתקופה היפה שלו במילאנו. "אני חייב לומר שהקבוצה הכי טובה שאימנתי הייתה אינטר, כי איתה זכיתי בהכל. אני חייב להיות אובייקטיבי ולכבד אותם, כי הקבוצה מהיום הראשון ועד היום האחרון זכתה בכל תואר אפשרי. זכינו בטראבל, ניצחנו את ברצלונה – הקבוצה הטובה בעולם אז – ניצחנו את באיירן מינכן בגמר, זכינו בליגה בהפרש גדול, זכינו בגביע. ניצחנו 3 גמרים ב10 ימים. אני חייב לתת להם קרדיט. הם הקבוצה הכי טובה שאימנתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי