סארי: "לשחקנים שלי אין מוטיבציה", אמרי: "נצמצם את הפער"

לורן קוסיילני
לורן קוסיילני | Gettyimages

מנג'ר צ'לסי זעם על שחקניו ותקף את גישתם ב-2:0 לארסנל, שחזרה למאבק על אחד הכרטיסים לליגת האלופות. וגם: השיא המרשים של קוסיילני

(גודל טקסט)
ארסנל אותתה אתמול (שבת) שהיא חזק במלחמה על כרטיס לליגת האלופות, בזכות ניצחון ביתי מרשים 0:2 על צ'לסי שממשיכה לאבד גובה ולהסתבך בניסיון לשוב לליגת האלופות דרך אחד מארבעת המקומות הראשונים.


"הבלוז עודדו את התותחנים", זו הכותרת של "מייל און סאנדיי" למשחק באמירויות. לורן קוסיילני זכה למחמאות אחרי שכבש עם הכתף והפך לבלם שכבש הכי הרבה שערים בתולדות ארסנל, 20 שערים כשבכל אחת מ-9 העונות שלו בקבוצה הוא כבש. רק דניס ברגקאמפ, ארון ראמזי ותיאו וולקוט שותפים להישג הזה. על הניצחון העיבה פציעתו של הקטור ביירין, שירד מהמגרש על אלונקה בוכה אחרי פציעה קשה בברכו. הוא אמור לעבור בדיקות ויש אפילו חשש שגמר את העונה. באתר של ארסנל צייצו שהם מחזיקים אצבעות עבור הספרדי.


מנג'ר התותחנים אונאי אמרי אמר שהוא מודע לכך שיש הבדל גדול בין היכולות של ארסנל בבית באמירויות למשחקים בחוץ. ארסנל לא הפסידה בבית מאז ההפסד במחזור פתיחת העונה למנצ'סטר סיטי 2:0, אבל לעומת זאת הפסידה באחרונה בחוץ לסאות'המפטון, לליברפול ולווסטהאם. המאמן אמר ל-BT ספורט: "רצינו לנצח עבור האוהדים. זה גם רגע חשוב כי זה היה דרבי. הפער היה שש נקודות לפני המשחק ואם היינו מפסידים אולי הכל היה נגמר עבורנו. הבעיה שאנחנו צריכים למצוא איזון בין משחקי הבית והחוץ. בבית אנחנו מאוד חזקים. הראינו לכל אוהד את הרגעים הכי טובים שלנו כקבוצה. הפער בין היכולות הוא גדול מדי. אני רוצה להבטיח לכולם שנצמצם את הפער".


אלכסנדר לקאזט שכבש שער מרהיב, הראה עד כמה הוא יכול להיות חשוב לקבוצה. הוא הבקיע שער חמישי העונה במשחקי דרבי של ארסנל, רק פייר-אמריק אובמיאנג כבש יותר ממנו במשחקים אלה – שישה שערים. החלוץ הצרפתי גם נבחר למצטיין ב"מייל און סאנדיי" עם ציון 8.

Leading lights

⚡️ @LacazetteAlex@Aubameyang7pic.twitter.com/Visfp7NKcL

— Arsenal FC (@Arsenal) 20 בינואר 2019


לעומת זאת, המשבר של מסוט אוזיל בארסנל נמשך. הוא לא שותף אתמול במשחק ולא שיחק מאז ה-26 בדצמבר. ז'וזה מוריניו שפירשן ב-BEIN מתח ביקורת על אמרי ועל יחסו לגרמני: "הוא לא יכול להיות קשוח מדי עם אוזיל ולא יכול להיות רך מדי. הוא צריך להתנהג אליו בדאגה ואהבה". המיוחד לא נהג כך לגבי פול פוגבה, אבל הוסיף: "הוא לא ישיג הרבה עם גישה כזאת. אני מרגיש שאוזיל צריך את שני הקצוות. אם תהיה איתו רק מתוק הוא יאבד את האגרסיביות שלו ואם תהיה איתו קשוח זה גם לא טוב. הוא אחד שזקוק לרגש ואהבה. לא יודע מה קורה איתו ואם יש לו בעיה פיזית, אבל הוא חתם על חוזה כי החליט להישאר".


We're all keeping our fingers crossed for you, @HectorBellerin ❤️

— Arsenal FC (@Arsenal) 19 בינואר 2019


מן העבר השני, צ'לסי הפגינה את אחד המשחקים הכי גרועים שלה העונה והמנג'ר מאוריציו סארי זעם בסיום והשתלח בשחקניו: "את השחקנים שלי קשה מאוד להכניס למוטיבציה". סארי ניצח רק משחק אחד משלושת משחקיו האחרונים בליגה ואתמול בפעם הראשונה העונה הגיע עם מתורגמן למסיבת העיתונאים, כדי שלא יהיו אי הבנות לגבי דבריו. "ההפסד שלנו היה בגלל המנטליות שלנו ואני לא יכול לקבל את זה. קרה לנו דבר דומה בהפסד לטוטנהאם. מבחינה מקצועית לא חושב שארסנל הייתה טובה מאיתנו, אבל יותר נחושה ברחבה כך שלטקטיקה אין קשר לתוצאה. אני לא אומר שאני לא אחראי גם להפסד הזה. זה אחריות שלי ושל השחקנים".


סארי יודע שצ'לסי בלחץ אחרי בשל העובדה שהפער בינו לבין ארסנל ומנצ'סטר יונייטד הצטמצם לשלוש נקודות בלבד. "כנראה שהקבוצה שלי לא מצטיינת במלחמות, אבל אנחנו צריכים להיות קבוצה שיכולה להסתגל. לסבול עשר או 15 דקות ואז לשחק את הכדורגל שלנו. לא שיחקנו בכלל את הכדורגל שלנו אתמול", סיכם.



סארי. "את השחקנים שלי קשה מאוד להכניס למוטיבציה" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי