מוריניו שוב עקץ את יונייטד: "בקבוצות אחרות יש גב מההנהלה"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Gettyimages

מאמן השדים האדומים לשעבר התמנה לפרשן ודיבר על תקופתו במועדון: "החיים שלי היו קשים יותר כמנג'ר". סולשיאר לאחר הניצחון השביעי ברציפות: "ראשפורד יכול כעת להיות החלוץ הטוב בליגה"

(גודל טקסט)
מה כבר אפשר לומר על אולה גונאר סולשיאר, ששובר את כל השיאים האפשריים? אתמול (שבת) ניצחה מנצ'סטר יונייטד 1:2 את ברייטון, והיא כבר מרחק שלוש נקודות בלבד מהמקום הרביעי המוליך לליגת האלופות. סולשיאר קבע שיא חדש כמנג'ר יונייטד, בתור היחיד בהיסטוריה שרשם שישה נצחונות ליגה רצופים בפתיחה שלו כמנג'ר הקבוצה, שגם היה שביעי רצוף בכל המסגרות. הוא גם השתווה לקרלו אנצ'לוטי שעשה זאת ב-2009 עם צ'לסי, ופפ גווארדיולה שעשה זאת עם סיטי ב-2016.


מנגד, ז'וזה מוריניו, המנג'ר שאותו החליף, החל לעבוד כפרשן ב"Bein Sport" ומעכשיו מסתמן שהוא יתחיל לספק כותרות. בהסכם העזיבה שלו את מנצ'סטר יונייטד נאמר שהוא לא יכול לדבר על הקבוצה אם הוא רוצה לקבל את הפיצויים, אבל אתמול הוא עקף את הסעיף כשדיבר בעקיפין ומתח ביקורת על יונייטד עם הטענה שליברפול ומנצ'סטר סיטי מקבלות גב מההנהלה בכל הקשור לרכש. בנוסף הוא חשף שכבר דחה שלוש הצעות לאמן קבוצות אחרות מאז פיטוריו, והתייחס גם לסיפור מאחורי הקלעים ביונייטד. "סירבתי לשלוש הצעות (ביניהן בנפיקה. י.ז) כי לא חשבתי שהן מתאימות. אני לא בלחץ. כשקיבלתי את הג'וב באינטר הכנתי את עצמי ארבעה חודשים לפני, כולל לימוד איטלקית". פרשני BT רמזו שמוריניו עומד לקבל ג'וב בבונדסליגה. כשנשאל על ידי אנדי גריי איך לימודי השפה שלו אמר ריצ'ארדס קיס בגרמנית: "טוב מאוד". הרמז ברור, אבל השאלה לאיזו קבוצה בדיוק יגיע נשארה פתוחה.


על מנצ'סטר יונייטד העביר מוריניו ביקורת בצורה עקיפה, כשעל הדרך גם עקץ את פפ גווארדיולה ויורגן קלופ: "הייתי רוצה לעבוד במועדון שנותן את התנאים למנג'רים כמו גווארדיולה בסיטי וקלופ בליברפול, לעשות מה שהם עושים שם. תגידו לי כמה שחקנים ששיחקו בליברפול נגד פאלאס היו שם כשקלופ הגיע, והוא לא זכה אפילו בתואר אחד עד כה בשלוש שנים, ועדיין בוטחים בו לנסות גם העונה. פפ מכר ארבעה מגינים והחליף אותם באותו קיץ אחרי שזכה באליפות. אלה החלטות קשות, אבל כאלה שקיבלו את הגב של ההנהלה. עבורי כמנג'ר החיים קשים יותר כי אני לא מרוכז רק במה שקורה על המגרש. אני חייב להתחיל בלתת את הפרינציפים של הפילוסופיה שלי. הפרינציפים יותר חשובים מהתרבות שאתה מביא למועדון".


מוריניו אף דיבר על דברים שקרו ביונייטד, וסיפר שאחד השחקנים ביקש ממנו לא להעביר עליו ביקורת באימונים מחשש שזה ייפגע במעמדו. "כשאני מאמן על כר הדשא אני רוצה להרגיש חופשי כמו במשפחה ושאוכל גם להעביר ביקורת על השחקנים אם יש צורך. אחד השחקנים אמר לי שזה לא מנומס. כששאלתי למה ענה לי שהמעמד שלו ייפגע בקרב השחקנים האחרים. זה לא כמו שהיה דידיה דרוגבה בצ'לסי, שם כמה שיותר הלחצתי אותו ככה הוא הציג יכולת טובה יותר". האם מדובר בפול פוגבה?


Mourinho takes a shot at the preferential treatment Klopp and Guardiola receive.#beINMourinho#beINPL#MUFC#LFC#ManCitypic.twitter.com/EAkjskgERF

— beIN SPORTS (@beINSPORTS) 19 בינואר 2019


מוריניו גם גילה שהסיפור המפורסם על כך שהתחבא בסל כביסה אחרי שהורחק ממשחק בפרמיירליג היה נכון.


בחזרה לסולשיאר. "סאנדיי מירור" כתב: "אולה נותן לשחקנים לדבר". מרקוס ראשפורד הפך תחתיו לחלוץ הכי דומיננטי ביונייטד. אתמול הוא כבש את השער ה-41 שלו ב-150 הופעות ביונייטד, כשמאז הבכורה שלו בקבוצה בפברואר 2016 אף שחקן לא כובש יותר ממנו. אחריו מדורגים רומלו לוקאקו (36), אנטוני מרסיאל (35), זלאטן איברהימוביץ' (29) ופול פוגבה (25). ראשפורד קיבל את הציון 8, הכי גבוה במשחק.


סולשיאר התפעל מראשפורד וכינה אותו: "החלוץ הכי טוב בעולם". לדבריו, "הוא משחק את הכדורגל הכי טוב בקריירה שלו ובזמן שהארי קיין פצוע הוא יכול להיות החלוץ הכי טוב בליגה". נמניה מאטיץ' הבטיח לאוהדי יונייטד שהקבוצה תעשה הכל כדי לסיים בין ארבע הראשונות.


פול פוגבה, שכבש כבר שער חמישי מאז בואו של סולשיאר ובישל עוד ארבעה, חגג גם את הולדת בנו הראשון. הוא כבש את שערו העשירי העונה, מספר אותו עדיין לא עבר מאז הגיע ליונייטד. הוא חגג את השער עם תנועות עריסה כמחווה לבנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי