זלאטן איברהימוביץ': "פוגבה חופשי מאז שמוריניו עזב"

זלאטן איברהימוביץ' וז'וזה מוריניו
זלאטן איברהימוביץ' וז'וזה מוריניו | Gettyimages

הכוכב השבדי של לוס אנג'לס גלאקסי חווה את דעתו על מערכת היחסים המתוקשרת בין הקשר הצרפתי למאמן הפורטוגלי, וגם: העצה שלו להארי קיין

(גודל טקסט)
כימיה בין מאמן כדורגל לכוכב שלו על כר הדשא היא אחת הנוסחאות החשובות בהצלחה של קבוצת כדורגל. הוכחה לכך אפשר היה לראות ביחסים של ז'וזה מוריניו עם פול פוגבה. אם רק השניים היו משדרים על אותו גל אפשר להניח שמוריניו היה עדיין מתרוצץ על הקווים באולד טראפורד ופוגבה מייצר עבורו את התוצרת, ממנה נהנה אולה גונאר סולשיאר.

מי שנחשב לאחד השחקנים הקרובים לפוגבה הוא זלאטן איברהימוביץ' ששיחק שנה שעברה ביונייטד עם פוגבה ותחת מוריניו והעיד בראיון ל-ESPN בארה"ב שהשניים פשוט לא שידרו על אותו גל: "הם לא בטחו זה בזה". אמר השבדי. מוריניו ידוע בחשדנות הגדולה שפיתח בשנים האחרונות כלפי כוכבי כדורגל. הוא אוהב אותם כנועים ועברו מזמן הימים בהם שחקנים היו מגיעים לשחק עבורו.


מאז שמוריניו עזב פוגבה נמצא בכושר מדהים. הוא כבש חמישה שערים ובישל עוד ארבעה בשבעת נצחונות הבכורה של אולה גונאר סולשיאר ביונייטד. איברה צידד בפוגבה כשסיפר על המצב בין אלוף העולם למנג'ר הפורטוגלי: "יש סוג של שחקנים שחייבים להרגיש חופשיים במגרש. הם רוצים להרגיש חופשיים לעשות מה שהם רוצים תחת המשמעת כביכול של המאמן שלהם. ברור שלמוריניו יש את הטקטיקות שלו. יש שחקנים שלא מתחשבים בהגבלות האלה שמטיל מוריניו ואתה צריך לתת להם חופש. אני חושב שפוגבה הוא אחד מהם". 

 

Ibrahimovic: Pogba's happier & free at Man United – via @ESPN App #kkgathleticshttps://t.co/Wp7ArRMygL

— Coker George (@kkgathletics) 21 בינואר 2019


 

איברה שבקריירה שלו בדרך כלל עשה מה שהוא רוצה על המגרש חוץ מעידן פפ גווארדיולה הסביר עוד: "הבעיה היתה פשוטה. פוגבה לא הרגיש ביטחון עם מוריניו ומוריניו לא הרגיש ביטחון עם פוגבה. כשחקן קשה להציג את היכולת הטובה שלך אם אין לך את הביטחון של המאמן ואין לך את האנרגיה הדרושה לכך או המוטיבציה. ז'וזה הרגיש אותו דבר לגבי פוגבה. דברים כאלה קורים וזה חלק מהמשחק. לא כל אחד מסתדר עם השני".


השבדי הדגיש שכעת פוגבה מראה את היכולת האמיתית שלו ביונייטד: "אנחנו רואים את פוגבה הרבה יותר מאושר ממה שהיה. הרבה יותר חופשי. הוא קיבל יותר מסר של 'תעשה מה שאתה רוצה על המגרש'. הוא מצליח עם מה שהוא עושה ויש לו אנרגיה חדשה. הוא משחק עכשיו כמו שהוא יודע לשחק. אנחנו כבר מכירים מקודם את פוגבה ופשוט רואים עכשיו את פוגבה האמיתי".


בנוסף, החלוץ שכיכב בעבר בפריס סן ז'רמן, אינטר וברצלונה, מצא זמן כדי לתת כמה עצות לחלוץ האנגלי האדיר של טוטנהאם, הארי קיין, מולו שיחק כמה פעמים בזמן הקדנציה הקצרה שלו במנצ'סטר יונייטד.



הארי קיין. קיבל עצה מזלאטן (צילום: GETTYIMAGES) 


"כשהייתי באנגליה ראיתי אותו משחק. אני חושב שהוא חלוץ טוב, הוא עושה דברים טובים. הוא עדיין מתפתח. אבל אני תמיד אומר: להופיע ולשחק ברמה גבוהה במועדון גדול זה שונה מלשחק בטוטנהאם. שהוא מועדון 'נורמלי', עם כל הכבוד".


"הוא יכול לעשות את זה. הוא רק צריך לקבל את ההחלטה, ואם הוא יצליח – אנשים יזכרו אותו לנצח". סיכם זלאטן את דבריו. ומאחד שזכה באליפויות באיטליה, צרפת, ספרד והולנד, אולי הבריטי יכול ללמוד דבר או שניים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי