כל שער של אלכסיס סאנצ'ס עלה למנצ'סטר יונייטד 7 מיליון יורו

אלכסיס סאנצ'ס
אלכסיס סאנצ'ס | AFP

שנה בדיוק לאחר שחתם באולד טראפורד, הצ'יליאני עדיין לא זוכה לדקות גם תחת סולשיאר והבקיע ארבעה שערים בלבד ב-2018. למרות זאת, הוא אופטימי: "עם הניצחונות אנחנו יותר מאושרים"

(גודל טקסט)
בדיוק היום (שלישי) לפני שנה, ב-22 בינואר 2018, חתם אלכסיס סאנצ'ס רשמית במנצ'סטר יונייטד והפך לאחת ההעברות המרתקות של חלון ההעברות דאז. שנה אחרי, מתברר שהסיכום שלו ביונייטד הוא אכזבה עצומה ורק כעת עם בואו של אולה גונאר סולשיאר הוא מראה סימני התאוששות ראשונים באימוני הקבוצה. הוא אומנם עבר בהעברה חופשית מארסנל בעיסקת הנריק מחיטריאן, והמועדון הכין לו אז סרט בטוויטר עם המנגינה "גלורי גלורי הללויה", אבל מתברר שבשנה הזו, בה הוא הרוויח 28 מיליון יורו, הוא כבש רק ארבעה שערים לקבוצה מהם שלושה בליגה. אפילו הבלם כריס סמולינג, כבש יותר – ארבעה שערי ליגה, רומלו לוקאקו כבש 13, מרקוס ראשפורד ופול פוגבה 11 כל אחד.


כל שער של סאנצ'ס עלה למועדון 7 מיליון יורו. סוארס העדיף אז את מנצ'סטר יונייטד על פני סיטי, ובוודאי הצטער על כך כל העונה כי למרות שז'וזה מוריניו ביקש שיגיע הוא לא ממש נתן לו צ'אנס להראות את יכולתו במיקום אותו הוא אוהב וכמו שאר שחקני יונייטד סבל מהדיכאון שהשרה "המיוחד" במועדון.


רבים סברו שסאנצ'ס יבקיע ביונייטד לפחות 30 שערים, אחרי שכבש 60 שערים ב-122 משחקים בארסנל, אבל בנוסף לחוסר הפרגון ממוריניו והפציעה הארוכה יחסית ממנה סבל הוא גם לא הראה יכולת גבוהה. הוא כבש ארבעה שערים ב-2,265 דקות ובישל תשעה נוספים. לפי חוזהו, סאנצ'ס היה אמור לקבל בונוס של 2.5 מיליון יורו אם היה מגיע ל-40 שערים, וסוכניו קיבלו בעת החתימה מענק של 11 מיליון יורו. חוזהו מסתיים ב-2022 ובמשחק האחרון נגד ברייטון הוא ישב 90 דקות על הספסל, אבל לפי דיווח של ה"מירור" מהיום הוא דווקא אופטימי.


Ladies and gentlemen, please take your seats. Introducing #Alexis7#GGMU#MUFC@Alexis_Sanchezpic.twitter.com/t9RIIx4mE4

— Manchester United (@ManUtd) 22 בינואר 2018


סולשיאר טען כי הוא מאמין בסאנצ'ס. הצ'יליאני בישל שער בשני המשחקים בהם כן שיחק תחת הנורבגי, וב"מירור" נכתב: "אם יש מישהו שיוכל לעזור לו, זה רק סולשיאר שגרם לכל שחקן ביונייטד להיות מאושר יותר (אולי למעט רומלו לוקאקו)".


סאנצ'ס אמר על סולשיאר: "השחקנים שהיו קודם ביונייטד נשארו אותו דבר, אבל מה שקידם אותנו זה שיטת המשחק ההתקפית שלו והעובדה שהוא רוצה לשחק עם הרבה נגיעות בכדור. הוא רוצה שנתקוף הרבה, אבל גם לשמור על הרחבה שלנו ולספוג כמה שפחות. ככה אתה מנצח משחקים. הדבר היחיד שהוא אמר לנו זה שאנחנו יכולים להשתפר בעצמנו במצבים השונים במשחק. בכדורגל רק התוצאות משנות את מצב הרוח ועם הניצחונות אנחנו פשוט יותר מאושרים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי