סולשיאר: "שיחקנו עם מתפרצות נגד ארסנל כמו בעבר"

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Gettyimages

המנג'ר התייחס לשיטה איתה ב-1:3 על התותחנים: "זה לא מקרי, אני זוכר שכבשתי מקרן שלהם". על תפקודו של לוקאקו, שבישל צמד מהאגף: "הוא עשה את זה בעבר בנבחרת". פיל נוויל על הנורבגי: "גם כשחקן הוא היה מאמן"

(גודל טקסט)
מנצ'סטר יונייטד של אולה גונאר סולשיאר פשוט לא עוצרת ואתמול (שישי) היא רשמה ניצחון שמיני ברציפות עם 1:3 על ארסנל באצטדיון האמירויות במסגרת הגביע האנגלי, כשבנוסף לשמות כמו פול פוגבה ומרקוס ראשפורד, לרשימת השחקנים שחוזרים להציג יכולת טובה תחת המנג'ר הנורבגי הצטרף אלכסיס סאנצ'ס שכבש שער מול קבוצתו לשעבר והקפיד לא לחגוג למרות שריקות בוז שספג בכל נגיעה שלו בכדור.


ב"מירור" נכתב הבוקר: "סאנצ'ס היה האקס פקטור ועינה את אוהדי ארסנל בחזרתו הראשונה לאמירויות, ועוד באיזה מקום הוא בחר לכבוש את שער החוץ הראשון שלו ביונייטד. מהרגע הראשון בו נגע בכדור שרקו לו בוז, אבל הוא הגיב בכך שכבש את לראשונה מאז אוקטובר והוליך את יונייטד לשמינית הגמר. הצ'ליאני כנראה מומחה לגביע האנגלי ומאז הגיע לאנגליה כבר כבש עשרה שערים במפעל". בעיתון "דיילי מייל" בחרו ברומלו לוקאקו כמצטיין עם ציון 8 אחרי שבישל שני שערים.


הפרשן פיל נוויל, ששיחק לצד סולשיאר תחת סר אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד, קרא להנהלת המועדון למנות באופן קבוע את הנורבגי שכאמור רשם ניצחון שמיני ברציפות כשבנוסף הקבוצה כבשה פעמיים מהבעיטות הראשונות שלה למסגרת, במרחק 149 שניות ביניהן. "אם ימשיכו לנצח, הוא יקבל את הג'וב", אמר מאמן נבחרת הנשים של אנגליה אמר ל-BBC. "יש לו קבוצה קשוחה לצידו. גם כשהוא שיחק ביונייטד הוא היה סוג של מאמן, מדבר עם השחקנים ולומד את סודות המשחק. כולם אומרים להביא את מאורסיו פוצ'טינו או זינדין זידאן, אבל יונייטד מנוהלת נכון תחתיו. אתה רואה את זה אצל כל השחקנים הגדולים. לוקאקו, ראשפורד, סאנצ'ס, חואן מאטה. כולם נהנים מכדורגל מחדש".

MIRROR SPORT: The X Factor #tomorrowspaperstoday
⚽️⚽️⚽️ pic.twitter.com/6IXtdqhueT

— Helen Miller (@MsHelicat) 25 בינואר 2019

יונייטד ניצלה עד תום גם את הפציעות הקשות שהיו בהגנה לארסנל שנשארה עם מגן וחצי, כשביצעה מתפרצות מדהימות כמו בספר. סולשיאר אמר בסיום לערוץ טלוויזיה של יונייטד: "זה לא מקרי ששיטת המתפרצות שלנו עבדה. חזרנו לשחק כמו בעבר וזה הזכיר לי את הניצחון הגדול על ארסנל בחצי גמר ליגת האלופות ב-2009. אם תראו משחקים שלנו בעבר נגדם, שיחקנו דומה. אני זוכר שער שכבשתי ב-1997 מקרן של ארסנל. הכדור הגיע לראיין גיגס, משם לקרל פובורסקי, לאנדי קול ואליי. ב-2009 ג'י סון פארק, כריסטיאנו רונאלדו ו-וויין רוני רצו קדימה וכבשו. תמיד היינו מסוכנים נגד ארסנל במתפרצות".


בנוסף, התייחס הנורבגי למהלך המפתיע בו תפקד את לוקאקו באגף ימין: "הוא שיחק בעבר בתפקיד הזה בנבחרת בלגיה. זו טקטיקה שאנחנו יכולים להשתמש בה ואנחנו יודעים עד כמה הוא חזק. הוא החזיק בכדור ורץ באגף. המסירה שלו לסאנצ'ס היתה פנטסטית. הסיום היה גדול", אמר והתייחס גם לג'סי לינגארד ששיחק במרכז: "הוא שחקן של משחקים גדולים. הוא הראה את זה בנבחרת אנגליה ועבורנו. הוא תמיד צץ וכובש שערים. הוא מסוג השחקנים שלעולם לא נהסס לתת לו לשחק בהרכב. הוא גדל ביונייטד ומכיר את המועדון ואת ההיסטוריה שלו".


לינגארד, שכבש את השער השלישי ליונייטד, התעמת עם אוהד ארסנל, שזרק עליו מטבע במהלך כניסה בין ראשפורד לסיאד קולשינאץ' אחרי שהכדור יצא החוצה, כשרק אחד הסדרנים מנע מהקשר האנגלי לפגוע באוהד. אשלי יאנג נראה נותן את המטבע לאחד השופטים, אבל אז זרק אותו לאוהדי ארסנל חזרה והרוחות התלהטו. למזלו של לינגארד, הוא לא ספג צהוב שני והורחק וסולשיאר החליף אותו בפיל ג'ונס. אוהדי ארסנל ממשיכים להראות התנהגות לא הולמת אחרי שאחד מהם זרק בקבוק על דלה עלי בגביע הליגה בדצמבר.


בצד השני, ארסנל חסרת המזל איבדה את לורן קוסיילני שרק לאחרונה חזר מפציעה ארוכה נלקח לבית החולים כשיש חשש ששבר את הלסת אחרי שלוקאקו בעט בראשו. ההתנגשות ביניהם לא הייתה מכוונת, אבל התוצאה הרסנית. הצרפתי יצא בדקה ה-63 ונלקח לבדיקות ומתאו גונדוזי נכנס במקומו. המשחק הופסק לעשר דקות בגלל טיפול בבלם. הצרות של התותחנים לא נגמרו שם כשבמוקדם יותר איבדו גם הבלם היווני סוקרטיס, זאת לאחר ששחקני ההגנה הקטור ביירין ורוב הולדינג כבר גמרו את העונה.


מאמן ארסנל אונאי אמרי עדכן בסיום שפציעת סוקרטיס בקרסול לא רצינית, והתייחס גם למשחק עצמו: "עבדנו קשה כדי לעצור את המתפרצות של יונייטד. במחצית השנייה לקחנו כמה סיכונים. היה קשה לעצור אותם בהגנה".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי