סולשיאר: "הגעתי למנצ'סטר יונייטד כדי לזכות בתארים"

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Gettyimages

המנג'ר של השדים האדומים עקץ את פוצ'טינו שטען כי זכייה בגביעים לא חשובה לקראת המשחק נגד ברנלי (שלישי, 22:00, ישיר בספורט2) ואמר: "אני לא חולם על ארבע הראשונות, אם אתה זוכה בתואר, זה יום חג"

(גודל טקסט)
מנצ'סטר יונייטד תשחק הערב (שלישי, 22:00, שידור ישיר בספורט2) נגד ברנלי בבית במטרה לרשום ניצחון תשיעי ברציפות ושביעי בליגה בעידן אולה גונאר סולשיאר ולהפעיל לחץ על היריבות בצמרת. הנורבגי הגיב למנג'ר טוטנהאם, מאוריסיו פוצ'טינו, שטען כי זכייה בגביעים לא חשובה וטובה רק לאגו ואילו המטרה העיקרית היא להיכלל בין ארבע הראשונות כל עונה בפרמיירליג: "אני לא חולם על ארבע הראשונות, אלא הגעתי כדי לזכות בתארים".


ניצחון הערב ישווה את מספר הנקודות של השדים האדומים לזה צ'לסי לפחות ל-24 שעות, זאת לאחר שבזמן שסולשיאר מונה למנג'ר הפער עמד על לא פחות מ-11 נקודות בין יונייטד למקום רביעי. בנוסף, קבוצתו של הנורבגי יכולה להתעודד מכך שב-19 משחקים היא לא הפסידה לברנלי ב"אולד טראפורד" והפעם האחרונה שזה קרה הייתה אי שם ב-1962 בתוצאה 5:2. הבשורה הטובה עבור סולשיאר היא שכריס סמולינג חזר לכשירות לאחר שהיה פצוע מאז השמונה בדצמבר וגם דויד דה חאה יחזור לסגל אחרי שלא שיחק בגביע מול ארסנל.



מעדיף לסיים בין ארבע הגדולות מאשר לזכות בתארים. מאוריסיו פוצ'טינו (Gettyimages)


סולשיאר, ששיחק בקבוצה הווינרית של יונייטד בסוף שנות התשעים, אמר שהקבוצה אף פעם לא תהיה מרוצה רק מלסיים את העונה בין ארבע הראשונות וזכייה בתארים היא תמיד בעדיפות ראשונה בקבוצה: "אנחנו מנצ'סטר יונייטד. החלום שלנו הוא לא רק להיות בין ארבע הראשונות. אתה תמיד רוצה לזכות באליפות. השנה אנחנו לא יכולים לזכות באליפות, אבל רוצים לחזור לשם. יש לנו את ליגת האלופות והגביע האנגלי ואנחנו יכולים סתם לסיים בין ארבעת הראשונות".


דבריו של סולשיאר הם לא רק ויכוח עם פוצ'טינו, אלא אולי גם ניסיון להראות לראשי יונייטד שהמועמד הבכיר לתפקיד המנג'ר העונה הבאה לא מתאים ל-DNA של הקבוצה. "האם אנחנו יכולים לזכות במשהו העונה? מאז הגעתי, אני ניגש לכל משחק עם המחשבה שאנחנו יכולים לנצח. ננסה לזכות לפחות בגביע האנגלי". הנורבגי הכחיש שענה לפוצ'טינו וטען: "אנחנו עומדים לזכות בתארים בעתיד, ואם אתה זוכה בתואר ביונייטד, זה יום חג. כשאתה זוכה בתואר כלשהו זה היום הכי טוב בחייך כי אתה לא יודע היכן תהיה מאוחר יותר. סר אלכס פרגוסון תמיד אמר לנו 'תהנו, לא משנה באיזה תואר זכיתם'".


Ole is #MUFC through and through! pic.twitter.com/MPClYkO82W

— Manchester United (@ManUtd) 28 בינואר 2019


המנג'ר הזמני הדגיש שהוא מכין את יונייטד לעונה הבאה מבלי שיידע אם הוא ימשיך: "היו לנו כמה תוצאות פנטסטיות והופעות גדולות, ואני רואה שיפור בכל העמדות בקבוצה. אני רואה את בעצמי תוצר של המועדון. רוב שנותיי ככדורגלן היו כאן ביונייטד ורק להיות כאן זה הישג ענק עבורי".


סולשיאר נשאל אם ניצחונות החוץ על ארסנל וטוטנהאם שינו את הגישה כלפיו וענה: "לא אכפת לי מה מישהו אחר חושב עליי. התפקיד שלי הוא לשפר את הקבוצה וזה הדבר הכי חשוב. אחרי המשחקים הראשונים שלי כלום אמרו שאצלי זה רק התקפה, התקפה והתקפה, אבל אני דווקא מרוצה יותר מהצד ההגנתי כי לא ספגנו הרבה שערים. אני כאן כדי לקבוע איך תיראה יונייטד איתי או בלעדיי בשנה הבאה".


אחת הדילמות הקשות שעומדות בפני סולשיאר היא אם לפתוח עם רומלו לוקאקו ואלכסיס סאנצ'ס שהצטיינו ב-1:3 על ארסנל בגביע ביום שישי. הבלגי בישל שני שערים וסאנצ'ס כבש אחד. לעומת זאת, מרקוס ראשפורד גילה יכולת מצוינת מאז פתח כחלוץ אצל הנורבגי. "קשה להשאיר שחקנים בחוץ וקל לשים שחקנים בהרכב", אמר המנג'ר. "אפשר לשחק רק עם 11 כל עוד יש לך את השחקנים שאתה רוצה. פרגי תמיד היה אומר לי 'אני צריך לדבר איתך, בן' כשידע שאני פותח על הספסל. כל מי שרוצה להיות חלק מהקבוצה הזאת צריך להבין שהזמן שלו לשחק יגיע".



סולשיאר 'סובל' מכאב ראש חיובי בחלק ההתקפי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי