סולשיאר עשוי להתמנות למנג'ר הקבוע אם יעבור את פ.ס.ז'

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Gettyimages

בצל הפתיחה הנהדרת, בהנהלת יונייטד לא משוכנעים ביכולתו של הנורבגי לטווח הארוך, אך עלייה לרבע גמר ליגת האלופות תשנה את התמונה. המאמן השווה את מרסיאל לרונאלדו: "הוא צריך ללמוד ממנו. יש לו פוטנציאל ענק"

(גודל טקסט)
 מנצ'סטר יונייטד הציבה משוכה גבוהה לאולה גונאר סולשיאר אם הוא רוצה להתמנות למנג'ר הקבוצה באופן קבוע, כשהנהלת הקבוצה סימנה כמטרה ניצחון על פאריס סן ז'רמן בשמינית גמר ליגת האלופות וכלייה לרבע. זה לא הולך להיות קל לנורבגי, למרות שהוא ייהנה מכך שהכוכב הגדול של יריבתו, ניימאר, פצוע ולא ישחק בשני המפגשים בין הקבוצות. מחר ישחקו השדים האדומים בחוץ נגד לסטר במסגרת הליגה (15:55, שידור ישיר בספורט2).


אז מונה למנג'ר, רשם סולשיאר פתיחה מדהימה של תשעה משחקים ללא הפסד, כששמונת הראשונים היו ניצחונות. בנוסף שינה הנורבגי את סגנון המשחק להתקפי ואטרקטיבי יותר יחד עם השינוי בכל האווירה במועדון. בנוסף, החזיר סולשיאר את הקבוצה למאבק על המקום הרביעי והחזיר את התקווה לאוהדים. עד כה חלוץ העבר ממלא את תפקידו בצורה מושלמת, אך יחד עם זאת, בהנהלה יש עדיין ספקות אם הוא שם מספיק גדול ודומיננטי כדי להמשיך בתפקיד בשנים הבאות.


גם אחרי התיקו 2:2 מול ברנלי ב"אולד טראפורד", סולשיאר עדיין הרשים חלק מחברי ההנהלה בזכות הלחימה שהפגינו השחקנים אחרי שפיגרו 2:0 והשוו בזמן פציעות. לכמה כלי תקשורת באנגליה נודע שבשבוע החולף המנכ"ל אד וודוורד שוחח עם סולשיאר במתקן האימונים של יונייטד בקרינגטון ומסר לו שהבעלים וההנהלה מרוצים מאוד מתפקודו. בנוסף הציע לו את עזרתו אם הוא זקוק למשהו נוסף. רוב השחקנים ואנשי הצוות מאמינים שהנורבגי יקבל את המינוי הקבוע אם יעבור את פ.ס.ז'.


אחד מאנשי יונייטד אמר ל"סאן": "וודוורד הגיע לשעה וחצי למתקן האימונים והיה עם סולשיאר במקום. הוא הודה לו על עבודתו בשם ראשי המועדון". משפחת גלייזר שמחזיקה בקבוצה עדיין לא קיבלה החלטה סופית אם סולשאיר יהיה האיש שיקבל את התפקיד ויש רצון לראות אם יונייטד תשחק ברמה הכי גבוהה בליגת האלופות. אם תעבור את פ.ס.ז' או לפחות תשתווה לה במשחקה ושני המשחקים יהיו צמודים, זה יהיה האות שהנורבגי הוא אכן האיש המתאים לתפקיד.


"אם הדברים היו תלויים בוודוורד, בלבד הוא כבר היה מודיע שסולשיאר קיבל את המינוי, מצד שני הוא היה האיש שדחף את ז'וזה מוריניו לתפקיד והוא יודע שכעת הוא צריך להיות זהיר, אבל הרעיון שלו להביא את סולשיאר היה סיפור הצלחה", נאמר בקבוצה.


Six games across three competitions but Ole says we're ready for what February brings! #MUFC

— Manchester United (@ManUtd) 1 בפברואר 2019

בנוסף, במועדון היו מרוצים בסוף השבוע מכך שאנתוני מרסיאל, שרצה לעזוב בקיץ אחרי עימותים עם מוריניו, האריך את חוזהו לחמש שנים בשכר שבועי של 175 אלף ליש"ט וכעת מצפים שגם דויד דה חאה יעשה זאת. הכל בזכות השינוי באווירה וההרגשה החיובית שהכניס סולשיאר בקבוצה. בסך הכל, חמישה שחקנים מועמדים להאריך חוזה לטווח ארוך בהם גם מרקוס ראשפורד, פול פוגבה ואנדר הררה.


הפרשן ומגן העבר של יונייטד, גארי נוויל, שגם שיחק לצד סולשיאר בקבוצה, אמר שהוא מתלבט מאוד בקשר לחלוץ העבר ובוודאי גם ההנהלה: "הייתי רוצה שהוא יקבל את התפקיד, אבל אני עדיין שואל את עצמי אם הוא האיש המתאים, כי יונייטד חייבת מנג'ר על. אם הוא ימשיך לנצח או יביא תארים ליונייטד, אי אפשר יהיה לומר לו לא. דבר אחד אני אומר לאנשי יונייטד – אסור לכם יותר להכניס בשערי המועדון מנג'ר עם פילוסופיה שונה מזו של המועדון. אם מישהו לא מתאים למועדון, שלא יביאו אותו כי האוהדים לא יסבלו זאת יותר".



מרסיאל. יכול ללמוד מרונאלדו (Gettyimages)


לקראת המשחק נגד לסטר, אמר סולשיאר למרסיאל שהוא יכול לשחזר את ההצלחה של כריסטיאנו רונאלדו ביונייטד: "אתה יכול להיות חלוץ שיכבוש 20 שערים כל עונה". כמו הפורטוגלי, גם הצרפתי משחק באגף שמאל והעונה הכי טובה שלו עד כה הייתה הראשונה ביונייטד, בה כבש 17 שערים בכל המסגרות (11 בליגה). העונה הבקיע כבר עשרה שערים (8 בליגה).


"כריסטיאנו היה הכי טוב בזה", אמר סולשיאר במסיבת העיתונאים. "אבל מרסיאל צריך ללמוד ממנו. אנחנו מאמינים בו כי יש לו פוטנציאל ענק. המעבר שלו ליונייטד לא היה קל והיו לו עליות וירידות, אבל כעת כשהוא יודע שעתידו מובטח, אנחנו בהחלט מאמינים בו. לא ראיתי הרבה שחקני כנף עם מהירות ויכולת טכנית כמו שלו. הדבר היחיד שאני אומר לו ולראשפורד הוא שהם צריכים לכבוש שערים קלים יותר. לא הכל חייב להיות מתוחכם. גם שערים בבעיטות קשתיות או סתם ממצבים קלים יעזרוו להם. בסך הכל, למרסיאל יש יכולת סיום מעולה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי