גווארדיולה: "יש לנו מומנטום כדי לזכות בכל התארים"

מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי | Gettyimages

אחרי שקטף את גביע הליגה, מנג'ר מנצ'סטר סיטי מכוון גם להנפת הגביע, זכייה באליפות ולקיחת האלופות: "זה יכול להשפיע על שאר המפעלים". פרננדיניו ולאפורט שנפצעו ייעדרו מספר שבועות, סטרלינג: "הרגשתי בבית"

(גודל טקסט)
מנצ'סטר סיטי זכתה בתואר הראשון שלה העונה אחרי הניצחון על צ'לסי בפנדלים בתום 120 דקות מאופסות בוומבלי בגמר גביע הליגה, ויכול מאוד להיות שיהיה זה תואר ראשון מתוך ארבעה אפשריים – האלופה רק נקודה מפסגת הפרמיירליג, העפילה לרבע גמר הגביע וכידוע עשתה צעד משמעותי לעבר רבע גמר ליגת האלופות.


המספרים של פפ גווארדיולה כמנג'ר מדהימים. הוא זכה ניצח בלא פחות מ-11 גמרים שונים מתוך 12 משחקים והיה זה התואר ה-21 בו זכה כמאמן. הוא הפסיד רק ב"גביע המלך" לריאל מדריד כמאמן ברצלונה בגמר של 2012. בשבעת הגמרים האחרונים שלו, הקבוצות שלו לא ספגו אפילו שער אחד. זו גם הייתה הזכייה השישית של סיטי בגביע הליגה, מפגרת רק אחרי ליברפול שהניפה את הגביע שמונה פעמים. 


גווארדיולה אמר אחרי המשחק שהשחקנים שלו גיבורים והעמיד בפניהם אתגר לזכות השנה בכל התארים, למרות שאמר לפני הגמר שסיטי לא תזכה בכל ארבעת המפעלים בהם היא משתתפת: "האם יש לנו כעת מומנטום לזכות בכל התארים? כן, יש לנו. זו המדינה היחידה בעולם שאפשר לזכות בה בתואר ראשון כבר בפברואר. יש לנו עוד שלושה תארים לשחק עליהם – בליגה, בגביע ובאלופות. עכשיו זה על איך השחקנים שישחקו נגד ווסטהאם בליגה ביום רביעי. הניצחון הזה חשוב למצב הרוח שלהם. כבר זכינו בעצם בשני תארים העונה אם לוקחים בחשבון את גביע הקהילה".


על המשחק הוסיף: "ידענו מראש שצ'לסי תבוא עם גאווה פצועה וזה לא יהיה כמו לפני שבועיים כשניצחנו אותם 0:6. זה היה גמר קלאסי, קשה עבור שתי הקבוצות. דומה למשחק בו הפסדנו נגדם בסטמפורד ברידג' 2:0. זה היה פשוט קשה. אני עייף והשחקנים עייפים, אבל גם מאושרים. אולי זה ישפיע על שאר המפעלים שלנו".



שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים את הזכייה בתואר הראשון לעונה (Gettyimages)


עם זאת, סיטי ספגה אתמול שתי פציעות שיכולות להשפיע על הקבוצה לטווח ארוך. הקשר האחורי פרננדיניו נפצע, ובפעם האחרונה שזה קרה סיטי גם מצאה את עצמה מפסידה פעמיים ברציפות. מכיוון שאין לו מחליף בכל הסגל המפואר של סיטי, אתמול המגן דנילו עלה במקומו כקשר אחורי. לדברי המנג'ר, פרננדיניו הרגיש משהו בשריר וכמוהו גם הבלם איימריק לאפורט נפצע במהלך האחרון של של המחצית הראשונה והשניים לא ישחקו בוודאות נגד ווסטהאם ביום רביעי. "אני חושב שהם ייעדרו כמה שבועות מהמגרשים", אף אמר גווארדיולה טרם השניים נבדקו.


ראחים סטרלינג שבעט את הפנדל המכריע אמר: "הרגשתי בבית כי נולדתי ליד וומבלי, זו העיר שלי. זה היה משחק קשה, אבל ההרגשה מדהימה. הבחורים היו מבריקים היום. לקחנו תואר אחד ונותרו לנו להמשיך לנצח משחקים וזהו. השאר יגיע". סטרלינג נבחר לשחקן המצטיין במשחק עם ציון 8 ב"מירור" שכתב כי הוא שמר על עצבי ברזל בבעיטה האחרונה שלו. "בעבר סטרלינג היה בועט פנדלים גרוע ועכשיו הוא פשוט קטלני. זה עוד טיפול של פפ גווארדיולה", נכתב.


STAR SPORT: Sterling's silver #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/k1aj7JPpsk

— Neil Henderson (@hendopolis) 24 בפברואר 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי