סארי על ז'ורז'יניו: "אחד השחקנים החשובים באירופה בעמדה שלו"

ז'ורז'יניו
ז'ורז'יניו | Gettyimages

אחרי שרשם ניצחון שני ברציפות בפרמיירליג, המנג'ר המשיך במגמת ההתאוששות ובנוסף למחמאות לקשר שספג בוז מיציעי סטמפורד ברידג' גם התייחס לחזרת קפה להרכב: "החלטתי שלא לנפות אותו מהסגל עד סוף העונה"

(גודל טקסט)

האם התקופה המוזרה של צ'לסי הגיעה לסיומה? לאחרי דרבי לונדוני שני רצוף ומוצלח וניצחון 1:2 על פולהאם של סקוט פארקר שמכהן כמנג'ר זמני, מאוריציו סארי קירב את הבלוז מרחק שתי נקודות בלבד מארבע הגדולות, עם משחק חסר ורק חמש נקודות מטוטנהאם, המדורגת שלישית בטבלה. לא רק התוצאות האירו פנים למאמן האיטלקי, אלא גם, ובעיקר הדרך שבה הושגו. שער הניצחון של ז'ורז'יניו בדקה ה-31 אתמול, שהיה גם שער השדה הראשון העונה של הקשר, יכול לסמן את נקודת המפנה ביחס הקהל לנדוניה שהביא עמו סארי מנאפולי בקיץ.

הקשר האחורי מסמל את תמצית השיטה של סארי. העובדה שזכה לקריאות בוז בסטמפורד ברידג' כשנכנס כמחליף נגד מאלמו בליגה האירופית ולאחר מכן כשהחמיץ את הפנדל בגמר הגביע האנגלי נגד סיטי היוו גם ביקורת ישירה על המאמן האיטלקי. אתמול זה השתנה, קריאות העידוד של אוהדי צ'לסי לקשר אתמול במשחק החוץ בקרייבן קוטג' היו סימן ברור שהקהל העריך מאוד את תרומתו של האיטלקי/ברזילאי. "אני מאוד שמח בשבילו על שכבש", אמר המאמן והוסיף: "הדעה שלי עליו לא השתנתה. הוא שחקן טוב מאוד, אחד החשובים ביותר באירופה בעמדה שלו".

ישנם גם שרואים בחיוב את הדרך שבה ניטרל סארי את מוקש קפה. העונש הסמלי בהושבתו של השוער הסורר במשחק ליגה אחד הוכיח את עצמו כאשר אתמול קפה הפגין תצוגת שוערות למופת שעזרה לצ'לסי לגבור על פולהאם, אבל בעיקר עזרה למועדון הלונדוני לגבור על הבעיות של עצמו. "קפה עשה טעות גדולה, אבל הוא שילם על זה ברמת המועדון והקבוצה, עכשיו הסיפור גמור", התייחס האיטלקי והמשיך: "הייתה עוד דרך אחת להעניש אותו וזה היה לנפות אותו מהסגל עד סוף העונה, אבל קפה הוא אדם נבון, חזק מנטלית והתגובה שלו לעונש הייתה טובה מאוד, הייתי יכול להרוג אותו, אבל בחרתי בדרך הנכונה".


הציל את סארי אתמול עם תצוגת שוערות גבוהה. קפה (Gettyimages)

סארי אולי רמז על רוטציה עתידית כשלא שכח לציין את ווילי קבאז'רו שהחליף את קפה במשחק מול טוטנהאם ושמר על שער נקי: "עכשיו אני יודע שווילי שוער טוב מאוד ואדם חשוב בחדר ההלבשה שלנו. אצטרך למצוא לו מקום בקבוצה"
.

גם ההצלחה של היגאווין היא נדבך חשוב נוסף בגאולה הפרטית של המאמן האיטלקי. החלוץ הארגנטינאי הוכיח גם אתמול שיש על מי לסמוך וכי ההשקעה בו הייתה רחוקה מהימור. מיותר לציין שמבחנים גדולים עוד מצפים לסארי, ז'ורז'יניו וקפה, אבל לפחות אתמול אפשר היה לזהות את תחילת הדרך לגאולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי