סולשיאר: "שיחקנו טוב". אמרי: "יכולים לנצח את כל הגדולות"

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Gettyimages

לאחר הפסד הבכורה בזירה המקומית, מנג'ר מנצ'סטר יונייטד ספג ביקורות: "לא הגיע לנו להפסיד, לא היה פנדל". מאמן ארסנל זכה לשבחים לאחר שפתח את המאבק על הכרטיס לליגת האלופות. וגם: דה חאה על סף הארכת חוזה

(גודל טקסט)
האופורייה במנצ'סטר יונייטד נעצרה. אחרי ההעפלה ההירואית לרבע גמר ליגת האלופות על חשבון פריז סן ז'רמן, השדים האדומים נחתו חזק לקרקע לאחר ההפסד 2:0 לארסנל באצטדיון האימרויות. זה היה הפסד הבכורה של המאמן אולה גונאר סולשאר לאחר 13 משחקי ליגה, וגם רצף תשעת ניצחונות החוץ הרצופים בכל המסגרות נקטע.


באוקטובר 2004 ניצחה יונייטד את ארסנל 0:2 וקטעה לה 49 משחקים ללא הפסד, משחק שנכנס להיסטוריה לא רק בגלל הכדורגל, אלא בשל אירועים נוספים על המגרש שכונו מאז "פיצה גייט". ססק פברגאס זרק אז פיצה על אלכס פרגוסון, ולאחר מכן כולם זרקו זה על זה מגשי פיצות. אתמול האווירה באמירויות הייתה רגועה הרבה יותר, אבל שחקני ארסנל עשו לאולה גונאר סולשאר את מה שיונייטד עשתה אז לארסנל וקטעו לה את הרצף הארוך. השדים האדומים פספסו הזדמנות להעפיל למקום השלישי במקום טוטנהאם ואיבדו את מקומם בטופ 4 לטובת התותחנים.


בעל הטור ב"דיילי מייל", מרטין סמואל כתב: "לטיימינג יש את החשיבות הכי גדולה בכדורגל וארסנל הגיעה למשחק מוכנה וכעת לא ברור אם יונייטד תסיים בין ארבע הראשונות. זה הולך להיות קרב ענק בין טוטנהאם, ארסנל, יונייטד וצ'לסי על שני הכרטיסים הנותרים לאלופות".



ארסנל חוגגת. קטעה את הרצף של הנורבגי (Gettyimages)


בעיתון חילקו מחמאות לאונאי אמרי: "בהתחשב בכך שמדובר במנג'ר שזו העונה הראשונה שלו בפרמיירליג, אחד שירש את ארסן ונגר, הוא עושה עבודה טובה מאוד". הבחירה המפתיעה לאיש המשחק של בעיתון הייתה של הבוסני סיאד קולאסינאץ' (ציון 8) שהטריד את יונייטד ללא הרף מאגף שמאל. דויד דה חאה ספג שער מוזר ולא היה בשיאו (ציון 5) וספג מרגלי גרניט ג'אקה שהציג משחק מצוין (7.5). נוסיף כי ארסנל רשמה את ניצחון הבית התשיעי ברציפות שלה בליגה.


אמרי אמר בסיום: "אנחנו יכולים לנצח את הגדולות בליגה עם שילוב של משחק טוב והאוהדים שדוחפים אותנו. האווירה היתה ענקית. הניצחון הזה מציב אותנו בעמדה טובה מאוד. נצליח אם נהיה עקביים ואנחנו לא צריכים כעת לשנות כלום בצורת המשחק שלנו. צריכים להיות רגועים וסבלניים. משחק הבית הבא שלנו בליגה יהיה רק עוד שלושה שבועות וזה עוד הרבה זמן, אבל לפני הפגרה ננסה לעבור את ראן בליגה האירופית".


סולשיאר אמר לעומת זאת: "התחלנו את המשחק לאט ולא ניצלנו מצבים, אבל לא חושב שאפשר לומר שזה היה משחק בו הגיע לנו להפסיד. יצרנו חמישה מצבים. פגשנו את הקורות פעמיים. כשניצחנו אותם בגביע האנגלי 1:3 ולא הגענו לכל כך הרבה מצבים. שיחקנו טוב יותר מאשר אז, אבל זה לא עוזר כשאתה מפסיד. התוצאה הייתה רעה, אך היכולת טובה לדעתי. לא זוכר הצלה אחת גדולה של דה חאה". המאמן לא אהב את הפנדל שנשרק לטובת ארסנל ואמר: "אם השופט ג'ון מוס יראה אותו שוב, הוא יהיה מאוכזב ששרק לטובתם".



אמרי. סחט מחמאות (Gettyimagesׂ)


העיתון "סטאר" כתב שמספר 13 לא הביא מזל לסולשיאר. הנורבגי אמר שהמלחמה על הכרטיסים לאלופות תהיה עד למחזור האחרון והיא כבר מפילה חללים: "טוטנהאם הפסידה, גם אנחנו וצ'לסי רק תיקו. זה מראה שהעצבים מדברים".  בין צ'לסי השישית בטבלה, שסיימה בתיקו 1:1 מול וולבס לאחר שער שיוויון דרמטי של הזאר ולה יש משחק חסר, לבין טוטנהאם השלישית מפרידות ארבע נקודות בלבד.


Star sport: Ole's run over #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/VafzroOTId

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 10 במרץ 2019


בתוך כך פורסם שדויד דה חאה קרוב מאוד להארכת חוזהו ביונייטד והוא ירוויח 350 אלף ליש"ט לשבוע. השוער, שזו עונתו השמינית במועדון, מחזיק בחוזה עד 2020. כזכור, הפעם האחרונה שנערכו שיחות עם דה חאה על הארכת חוזהו, הסתיימה בהושבתו ביציע למשך כחודש – עד שהתרצה וחתם. הפעם זה צפוי לעבור בצורה חלקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי