פוצ'טינו: "באצטדיון ברמה כזאת צריך לשחק כמו קבוצה גדולה"

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | AFP

טוטנהאם חנכה את האצטדיון החדש עם 0:2 חגיגי על קריסטל פאלאס, והמאמן לא הסתיר את התרגשותו: "היום הזה לא יישכח לעולם. נגענו בתהילה, עכשיו צריך להילחם על כל התארים". הבעלים ערך ביקור מפתיע

(גודל טקסט)
ליום אחד אוהדי טוטנהאם זכו לאושר ענק. הם חגגו אתמול (רביעי) את הכניסה לאצטדיון החדש שלהם עם טקס מפואר ומרגש, והיו בוודאי כאלה שצבטו את עצמם כשראו את החלום מתגשם. התרנגולים חנכו את הבית החדש עם ניצחון 0:2 על קריסטל פאלאס שקטע רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון בליגה, ועלו למקום השלישי בפרמיירליג. ההשקעה כבר השתלמה ובאנגליה הזכירו שאומנם טוטנהאם נחשבת לקבוצה לוזרית, אבל הם עדיין בלתי מנוצחים בבית. אפילו קבוצות ענק כמו ליברפול יכלו להתקנא אתמול באצטדיון המפואר שהציגה הקבוצה, שאירחה את כל כוכבי העבר שלה בערב הבלתי נשכח. באיצטדיון שתכולתו 62,062 מקומות היו אתמול 59,215 צופים.


אחרי מחצית מתסכלת ומאופסת, הון-מין סון נכנס לספר השיאים לתמיד כשכבש את השער הראשון לטוטנהאם באצטדיון החדש בדקה ה-55. עבור טוטנהאם זה היה ניצחון ראשון בליגה אחרי 52 יום, כשהאחרון הושג ב-10 בפברואר ב-1:3 על לסטר. מאוריסיו פוצ'טינו מקווה שהאצטדיון החדש יביא קארמה חדשה לקבוצה, שאמורה לשחק נגד מנצ'סטר סיטי בשלושה משחקים (אחד בפרמיירליג ושניים בליגת האלופות) ונלחמת עדיין על הכרטיס לצ'מפיונס שנה הבאה.


פוצ'טינו, שהיה מתוסכל העונה בגלל היכולת הבינונית של קבוצתו והעובדה שהמועדון לא התחזק באף שחקן בשני חלונות ההעברה, אמר: "סוף סוף שיחקנו כמו קבוצה גדולה. היום הזה לא יישכח לעולם. אני מרגיש כל כך גאה. אני מאושר עד שקשה לתאר את הרגשות. זה היה יום מיוחד במינו שאשמור אותו בלב לתמיד. היום נגענו בתהילה. מבחינת כדורגל יש לנו אצטדיון ברמה של הגביע העולמי, ועכשיו אנחנו צריכים לשחק כדורגל ברמה הזאת. אנחנו צריכים עכשיו להתנהג כמו קבוצה גדולה ולדאוג לכך שנתחרה על כל התארים הגדולים. אם לא נחשוב גדול, ניאלץ להיאבק". המנג'ר הארגנטיני רוצה כעת שטוטנהאם תתחזק כדי שתוכל לרוץ בכל המפעלים על תארים.


The Daily Telegraph sport: Son's happy homecoming #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/NgEZ1P9QQ1

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 3 באפריל 2019


פוצ'טינו גם דיבר על היו"ר של טוטנהאם דניאל לוי, שיזם את הקמת האצטדיון החדש: "מעולם לא ראיתי אותו מאושר יותר". מי שערך ביקור מפתיע באיצטדיון היה הבעלים האמיתי של הקבוצה, מיליארדר בשם ג'ו לואיס שכמעט אף פעם לא מוזכר בתקשורת. "לא ידעתי אפילו שהוא מגיע", אמר לוי, שזוכה מהבעלים לאוטונומיה מוחלטת.


כריסטיאן אריקסן, שרשם את הופעתו ה-200 במדי התרנגולים בליגה, הוכיח שהוא שווה הרבה כסף (טוטנהאם דורשת עליו 150 מיליון ליש"ט) עם שער ובישול. הוא בישל 59 שערים (כבש 47), ורק ססק פברגאס (66), דיוויד בקהאם (62), תיירי הנרי (61) ודניס ברגקאמפ (60) בישלו יותר ב-200 המשחקים הראשונים שלהם בפרמיירליג.


59 – Christian Eriksen has now assisted 59 goals in his 200 Premier League games; only Cesc Fàbregas (66), David Beckham (62), Thierry Henry (61) and Dennis Bergkamp (60) provided more in their first 200 appearances in the competition. Greats. pic.twitter.com/jSjOWO1s3e

— OptaJoe (@OptaJoe) 3 באפריל 2019


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי