סולשיאר: "לא יכולנו לבקש יריבה טובה יותר לשחק נגדה"

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Gettyimages

לקראת הדרבי נגד סיטי (רביעי, 21:30, ישיר בספורט1) המנג'ר מצפה לתגובה משחקני יונייטד לאחר שהובסו 4:0 נגד אברטון: "נצטרך לשנות גישה". פוגבה התייחס לביקורות: "עלינו לכבד את המועדון, מילים לא מספיקות"

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד עדיין מנסה לעכל את התבוסה 4:0 בגודיסון פארק מול אברטון, אך אין לה זמן רב לכך. מחר (רביעי, החל מ-21:30 בספורט1) היא תארח את מנצ'סטר סיטי לדרבי הגדול, במטרה לחבל בסיכויי האליפות של הקבוצה של גווארדיולה ובעיקר לשקם את עצמה ולהמשיך במאבק הקשה על המקום הרביעי בפרמיירליג, המוביל למוקדמות האלופות. אין ספק שזה היה שבוע קשה עבור השדים האדומים שהובסו פעמיים, הרי שגם בשבוע שעבר חטפו 3:0 בקאמפ נואו מברצלונה והודחו ברבע גמר ליגת האלופות.

מי שסופג לא מעט חיצים הוא פול פוגבה, שלא הלך להודות לקהל בסיום התבוסה. הקשר הצרפתי ספג ביקורות מהאוהדים ברשתות החברתיות ("נתנו עבורו הכל מאז שהגיע מיובנטוס, הוא קיבל תמיכה אדירה למרות הביצועים הלא טובים שלו") וגם שחקן העבר והפרשן בהווה גארי נוויל אמר בעקיפין: "אני לא צריך להגיד שמות, יש שחקנים שכל הזמן ברשתות החברתיות". 

רגע לפני המשחק הקשר התראיין לאתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד. פוגבה אמר: "לא כיבדנו את המועדון בצורה בה שיחקנו. הדרך היחידה להתנצל עבור האוהדים שרוצים תגובה היא לתת הכל על המגרש'. מילים לא מספיקות. הדבר היחיד שצריך לעשות הוא להוכיח שאנחנו יותר טובים מזה".

הקשר המשיך: "גם אם הכל השתבש משריקת הפתיחה, אנחנו חייבים להיות חזקים. אנחנו יכולים להפסיד אבל עם ביצועים טובים וגאווה, כשאתה לובש את החולצה הזו אתה חייב לכבד את המועדון וההיסטוריה שלו, וזה לא מה שעשינו". יש לציין שלצד הביקורות, הצרפתי מציג העונה את המספרים הטובים בקריירה שלו כשכבש 16 שערים ובישל עוד 11 ב-43 הופעות.


פוגבה חוגג בדרבי בעונה שעברה (AFP)

בשנה שעברה, כזכור, מנצ'סטר סיטי הובילה כבר 0:2 בדרבי על מנצ'סטר יונייטד וקיוותה לחגוג אליפות אלא שהקשר הצרפתי כבש פעמיים תוך שתי דקות וכריס סמולינג קבע מהפך גדול ו-2:3 למנצ'סטר יונייטד. "ובכן, המשחק הזה היה בעונה שעברה, זה העבר והוא לא רלוונטי, אבל זה נכון שמנענו מהם לחגוג את התואר נגדינו. נתנו הכל אז, לא חשבנו על שום דבר אחר, וזה מה שנעשה גם הפעם. אנחנו רוצים לנצח".

אז לשדים האדומים יש זיכרון מתוק מהעונה שעברה במשחק באיתחאד, אולם בדרבי הראשון העונה ניצחה מנצ'סטר סיטי 1:2 באולד טראפורד. בכלל, יונייטד מתקשה במשחקי הבית נגד הסיטיזנס, שניצחו בחמישה משבעת המשחקים האחרונים, כולל ה-1:6 המדהים שהשיגו בעונת 2011/12, כשאדין דז'קו כבש שלושער.

לקראת המשחק אמר המנג'ר אולה גונאר סולשיאר במסיבת העיתונאים: "עלינו לשנות גישה ולהיות בטוחים שהראש שלנו מפוקס רק במשחק נגד מנצ'סטר סיטי, כי ברור שאחרי הפסד כזה כולם עם הראש למטה. כעת זה הזמן לייצר תגובה. אני בוטח בקבוצה שלי ובעצמי ומוכן לאתגר. גם אחרי רצף של תוצאות רעות עלייך לבטוח בעצמך ולדעת לומר 'אנחנו הולכים לעשות את זה'. אני משוכנע שנגיב היטב לתוצאות האחרונות, הפסד כמו שהיה לנו נגד אברטון יכול לקרות, רק צריך לדעת להגיב לו בהתאם במשחק לאחר מכן. לא יכולנו לבקש משחק טוב יותר עכשיו".

הנורבגי גם נשאל על השינויים הצפויים בקיץ: "זה לא הזמן לדבר על זה, אבל כמובן שיהיו שינויים. יש לנו סגל טוב ולשחקנים רבים יש את ה-DNA הדרוש למנצ'סטר יונייטד, אבל כמובן שיהיו שחקנים שיבואו וכאלה שיעזבו. אני אוהב את הבחורים שלי, אבל ברור שאיאלץ לבצע שינויים לטובת המועדון. אעשה את מיטב יכולתי כדי להוביל את מנצ'סטר יונייטד למקומות הנכונים".

ברמה המקצועית, אנדר הררה שנעדר מחמשת המשחקים האחרונים בגלל פציעה, שב לאימונים ועשוי לפתוח בהרכב, כשגם לוק שואו סיים לרצות עונש השעייה ויפתח באגף שמאל. אנטוניו ולנסיה ואריק באיי ייעדרו מנגד. הנחמה הגדולה של הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר, שהפסידה בשלושה מחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה, היא ששתי הקבוצות מעליה, ארסנל וצ'לסי, לא הצליחו לנצח המחזור, והפער מהמקום הרביעי עומד על שלוש נקודות בלבד.


שחקני יונייטד מאוכזבים. שלושה הפסדי ליגה בחמישה משחקים (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי