ראשון בפרמיירליג: תושג הכרעה בקרב על הטופ-4?

פול פוגבה, אדן הזאר
פול פוגבה, אדן הזאר | Gettyimages

הצמרת צפופה מתמיד והמאבק על ליגת האלופות עשוי להסתיים, לפחות חלקית: צ'לסי נגד ווטפורד (16:00 בספורט1), יונייטד תתארח אצל האדרספילד (15:50 בספורט2) וארסנל תיפרד מצ'ך וראמזי מול ברייטון (18:20 בספורט2)

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

יכול מאוד להיות שזה יהיה היום שיכריע את זהות מקומות 3 ו-4 בפרמיירליג. המחזור ה-37 יצא לדרך כבר אתמול (שישי) עם ניצחונה הביתי של אברטון 0:2 על ברנלי, אבל מחר (ראשון) הקרב על הטופ-4 יגיע לשיאו כאשר צ'לסי תארח את ווטפורד (16:00 בספורט1), האדרספילד תארח את מנצ'סטר יונייטד (15:50 בספורט2) וארסנל תארח את ברייטון (18:20 בספורט2).

צ'לסי – ווטפורד (16:00, ישיר בספורט1)
הבלוז ניצחו רק פעם אחת בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, זה היה 3:4 מטורף בבית על סלביה פראג ברבע גמר הליגה האירופית, אלא שמאז, כמו חברותיה לצמרת, איבדה נקודות מאוד יקרות בקרב על ליגת האלופות. במחזור שעבר היא עוד סחטה בסיועו של דויד דה חאה 1:1 באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד וביום חמישי האחרון בפרנקפורט חזרה מפיגור ל-1:1 בחצי גמר הליגה האירופית, אבל אם הקבוצה של מאוריציו סארי תמעד גם מול הצרעות, קבוצה שחושבת בעיקר על גמר הגביע והובסה העונה מול הגדולות, זה כבר עלול לעלות ביוקר.

אדן הזאר זכה למנוחה ביום חמישי בגרמניה ורק עלה מהספסל במהלך המחצית השנייה, ככה שמקומו בהרכב נראה מובטח. גם רובן לופטוס צ'יק שפתח בפרנקפורט והיה המצטיין בשורות הבלוז מתוכנן לשחק במרכז הקישור, כשסימן שאלה גדול מרחף סביב גונסאלו היגוואין – על אף שסארי הצהיר כי הוא ימשיך בעונה הבאה, הארגנטיני שכבש רק ארבע פעמים מאז הגיע בינואר ממעט אפילו להגיע למצבים וייתכן שיסופסל.


אדן הזאר. נח ביום חמישי, ישוב להרכב ואולי יפתח בחוד (AFP)

לבלוז כידוע 68 נקודות, שתיים מעל ארסנל ושלוש מיונייטד השישית, אולם במחזור האחרון היא תתארח בלסטר ומדובר במשוכה לא קלה כלל. ווטפורד כאמור תשתתף בגמר הגביע נגד מנצ'סטר סיטי ב-18.5 ולא מן הנמנע שהמאמן חאבי גראסיה, שקבוצתו לא ניצחה בשני המחזורים האחרונים, יסתכל על המפגש הקרוב כעל מעין מזרה גנרלית לסיטיזנס.

האדרספילד – מנצ'סטר יונייטד (15:50, ישיר בספורט2)
במקביל למפגש בסטמפורד ברידג', השדים האדומים של אולה גונאר סולשיאר יתארחו אצל היורדת הראשונה לצ'מפיונשיפ במשחק של להיות או לחדול עבורם. הפסד למעשה יחסל סופית את סיכוייהם להשתחל לטופ 4, אבל מול הנמושה של הליגה יונייטד בכלל לא יכולה להרשות לעצמה לחשוב על תרחיש שהיא לא מנצחת במשחק – ובכך תעצור רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון, מאז ה-3:0 בקאמפ נואו לברצלונה בליגת האלופות . 

דויד דה חאה, שבשבועות האחרונים שוב מציג יכולת ירודה, זכה לגיבוי מסולשיאר שגם טען כי הספרדי יעמוד בשער במחזורי סיום העונה, אולם מי שצפוי להיעדר הוא רומלו לוקאקו הפצוע. גם מרקוס ראשפורד בספק עקב פגיעה בכתף ויעבור מבחן כשירות, אולם גם אם ראשפורד יפתח וגם אם לא, נראה שאלכסיס סאנצ'ס בתמונת ההרכב וכמוהו גם אנטוני מרסיאל, על אף התקרית האחרונה עם סולשיאר.


דה חאה סופג מול צ'לסי במחזור שעבר. ימשיך בהרכב למרות הטעות (Gettyimages)

ארסנל – ברייטון (18:20, ישיר בספורט2)
קבוצה נוספת שהתמודדה בחמישי האחרון בחצי גמר הליגה האירופית היא ארסנל, שדווקא נחלצה מפיגור מוקדם והפכה בביתה ל-1:3 על ולנסיה, תוצאה שמקרבת את אונאי אמרי לגמר נוסף במפעל. בליגה התותחנים אחרי שלושה הפסדים רצופים, שעלו לה כמובן במקום ברביעייה הראשונה וכעת היא נאלצת לרדוף אחרי צ'לסי השלישית שנמצאת שתי נקודות מעליה ואחרי היריבה המושבעת טוטנהאם שבמקום השלישי עם ארבע נקודות מעליה ערב המחזור. 

ברייטון עשויה להגיע למפגש אחרי שהבטיחה את הישארותה רשמית, קרדיף תשחק עוד לפני המפגש נגד קריסטל פאלאס, אבל השחפים – עם בירם כיאל שהמנג'ר כריס יוטון אישר שהוא כשיר למשחק – עשויים גם להגיע בסיטואציה שהם רק במרחק נקודה מהקו האדום, אם קרדיף תנצח. ארסנל כאמור בין המשחקים באירופה ויהיה מעניין לראות אם אמרי ימשיך לבצע רוטציות. מי שעשוי לפתוח הוא השוער פטר צ'ך, שלמעשה תהיה זו הופעה ביתית אחרונה שלו באמירויות ומשחקו האחרון בקריירה. גם ארון ראמזי אמור היה לערוך את משחקו האחרון בבית אחרי 11 שנים בקבוצה, אבל עקב הפציעה ייערך לכבודו טקס לפני המשחק.

צ'ך. זה עשוי להיות משחקו האחרון בקריירה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי