מופע האימים: "הבראבראבה" מורחקים מהמגרש? אין משחק

ריבר פלייט
ריבר פלייט | AFP

גרעין האוהדים הקשה של ריבר, הקשור לברוני סמים מקולומביה, תקף את האוטובוס של בוקה. יהודה ארם על מדינה שנאבקת בעוני, סמים ואלימות ברחובות - ומפסידה

(גודל טקסט)

משחק הגומלין בגביע הליברטדורס בוטל אתמול (מוצ"ש) בעקבות התקפה מחרידה על האוטובוס של שחקני בוקה ג'וניורס, שהגיע עד כ-300 מטרים מה"מונומנטל", אצטדיונה הביתי של ריבר פלייט.

המשחק נדחה לאחר משא ומתן ממושך בין שני המועדונים היריבים, על אף לחץ של נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו כי המשחק חייב להתקיים. המשחק נדחה פעמיים ולבסוף נדחה ביממה, כש-60 אלף צופים ממתינים באצטדיון המלא. אגב, למי ששכח, גם במשחק הראשון בין שתי הקבוצות, שהסתיים ב-2:2, הייתה דחייה של יום, אלא שאז זה קרה בגלל מטחי גשם כבדים, יחי ההבדל…

נשיא ה-CONMEBOL, התאחדות הכדורגל הדרום אמריקנית, הודיע כמעט מיידית שהמשחק הערב (ראשון) יתקיים עם קהל. לא שמישהו בארגנטינה, או בגלקסיה כולה לצורך העניין, מבין מה ההבדל בין היום לאתמול או מה השתנה במציאות הארגנטינאית. בכל מקרה, הנשיאים של ריבר ובוקה, שבדרך כלל לא מסכימים על שום דבר, התנהגו הפעם כמו שני ג'נטלמנים וסייעו רבות בהרגעה מסוימת של הרוחות. לפחות עד הערב. 

המשחק נדחה כי שני שחקנים של בוקה, בהם הקפטן פאבלו פרס, נפצעו ונלקחו לבית החולים. השחקנים ההמומים הנותרים, שיצאו איכשהו מכמעט לינץ' על האוטובוס שלהם, ישבו כלואים כחמש שעות בחדר הלבשה והמתינו עוד שעתיים אחר כך עד שהקהל יעזוב. כל זה קרה בעיקר בגלל "הבראבראבה", כנופייה אלימה במיוחד של אוהדי ריבר פלייט, שמהווה את הגרעין הקשה של אוהדי הקבוצה. הללו לא קיבלו אישור להיכנס למגרש, לאחר שיום קודם נכנסו כוחות משטרתיים  לביתו של ראש הכנופייה ומצאו אצלו 250 כרטיסים למשחק, רובם ככולם מזוייפים, ועוד 7 מיליון פסו.


פרס. אחד מקורבנות האירועים (AFP)

"הבראבראבה" ראו את הפשיטה על בית מנהיגם, את האיסור שהוטל עליהם והחליטו מיד: אם אנחנו לא נכנסים לגומלין בין ריבר לבוקה בגביע הליברטדורס, לא יהיה משחק. מכאן ועד תקיפת האוטובוס של שחקני בוקה הדרך הייתה קצרצרה. אבל, זו הייתה רק ההתחלה של ערב מהגיהנום שבהמשכו יכולנו לראות אוהדים עם כרטיסים שנתקעו מחוץ לאיצטדיון או שיצאו ממנו לאחר ההודעה על דחיית המשחק, וחברי כנופייה שמנסים לגנוב מהם את הכרטיסים, שתקפים לכניסה למשחק היום. 

איפה המשטרה, אתם שואלים? מחוץ ל"מונומנטל" נפרשו אתמול כ-4,000 שוטרים, שכשלו באופן מחפיר במשימה של קיום משחק כדורגל שבו אין בכלל כניסה לאוהדי הקבוצה האורחת. ואם בזה הם כשלו, איך לכל הרוחות אמורה המשטרה בארגנטינה לשמור על ביטחון המשתתפים בוועידה הכלכלית העולמית ה-G20, שאמורה להתקיים בארגנטינה החל מסוף השבוע הקרוב?  

החיים בארגנטינה מאוד קשים, האלימות פושה בכל פינה במדינה ושולטת ברחובות. האוהדים חברי הכנופיות קשורים בקשרים הדוקים – לא רק בריבר, גם בקבוצות אחרות – לברוני סמים שבאו מקולומביה ומשתלטים הלכה למעשה על ארגנטינה. המצב הכלכלי הקשה גורם לרבים להצטרף לסחר בסמים, כך שהמצב רק הולך ומידרדר. 


טבס אמש. בתמונת ההרכב של שלוטו (AFP)

מה יקרה במשחק הערב, אם אכן ישחקו כדורגל בסופו של דבר? קודם כל, קרלוס טבס חזר לתמונת ההרכב בבוקה, לאור הפציעה של פרז שלא יוכל לשחק. טבס, כידוע, הוא השחקן הכי אהוב בבוקה, האליל שלה. במשחק עצמו הסיכויים די שווים, אבל בהבדל אחד מהותי בהשוואה למשחק הראשון: אז "סחבו" כעשרה שחקנים משתי הקבוצות כרטיס צהוב. הידיעה שצהוב נוסף ימנע את השתתפותם במשחק הגומלין הרגיעה כמובן את המשחק הקודם, אבל הערב אין מחסום כזה: אף שחקן לא צריך להתחשב בצהובים, וצפוי להתפתח משחק קשוח ביותר. ההימור הכי בטוח בארגנטינה כרגע הולך ככה: אם אכן יתקיים הערב משחק הגומלין בין ריבר לבוקה, הוא לא יסתיים עם 22 שחקנים על המגרש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי