22:00 בספורט2: כל מה שרציתם לדעת לקראת גמר הליברטדורס

קופה ליברטדורס
קופה ליברטדורס | Gettyimages

אחרי ה-2:2 הדרמטי, ריבר פלייט ובוקה ג'וניורס ייפגשו הערב לעיני 70 אלף אוהדים משולהבים במונומנטל, בגומלין בקרב על הרבה מעבר לתואר. 50 אלף אוהדים הגיעו לאימון המסכם בבומבונרה, גז'ארדו יחזור לקווים

(גודל טקסט)
יום חג לכדורגל בדרום אמריקה. הסופר קלאסיקו בארגנטינה שוב חוזר כאשר ריבר פלייט תארח ב"מונומנטל" את בוקה ג'וניורס לגומלין של גמר הליברטדורס אחרי 2:2 במשחק הראשון, וכל הספורלטיבים שנקשרו במשחק כבר נגמרו מזמן והוא ללא ספק אחד המשחקים הכי מדוברים בהיסטוריה בין שתיים מהיריבות הכי גדולות בכדורגל העולמי ותוכלו לראות אותו ישירות בספורט2 החל מ-22:00. לפחות על פי סוכנויות ההימורים, ריבר פלייט היא הקבוצה המועמדת לניצחון וזכייה בגביע. עד כמה המשחק חשוב אפשר ללמוד מהעובדה שאורח הכבוד ביציעים יהיה נשיא פיפ"א ג'יאני איפנטינו. המשטרה אגב, החרימה 300 כרטיסים מזויפים למשחק.


לא פחות מ-50 אלף אוהדים גדשו אתמול את אצטדיון "בומבונרה" של בוקה ג'וניורס וצפו באימון המסכם שלה. כידוע, לשם ביטחון וכדי למנוע שפיכות דמים הוחלט כבר ב-2013 שאוהדי בוקה ג'וניורס לא יוכלו להגיע למשחקי החוץ מול ריבר פלייט וההפך, וכך גם בין קבוצות יריבות אחרות לאחר שכ-300 אוהדים מצאו את מותם ב-50 השנים האחרונות סביב משחקי הכדורגל בארגנטינה. מול 70 אלף אוהדים שיהיו בטירוף נגדה, בוקה תרצה להוכיח שהיא עשויה מחומר אחר ולא נכנעת ללחץ עליה במשחק חוץ. שערי חוץ לא נחשבים בהתמודדות, כך שכל תיקו יביא להארכה וגם פנדלים בעת הצורך. המנצחת תשחק בגביע העולם למועדונים בחודש הבא, בין השאר מול ריאל מדריד. המשטרה נתנה אישור לחגיגות המנצחת ליד פסל האובליסקו בעיר, אבל חוששים שיהיו נפגעים בחגיגות ואולי עימותים בין האוהדים.


גם לצד הכלכלי יש גם חשיבות רבה בזכייה. המנצחת הערב תקבל פרס כספי כפול מזה שחולק לפני שנה. בשנה שעברה גרפה גרמיו חמישה מיליון יורו על הזכייה בתואר, כשלעומתה שתי הארגנטינאיות כבר הבטיחו לעצמן הכנסות של 4.3 מיליון יורו כל אחת מהטורניר, ולכן הזוכה תבטיח כמעט 10 מיליון יורו שייכנסו לקופתה, סכום גדול מאוד בדרום אמריקה. ההתאחדות הדרום אמריקאית חילקה פרסים בסך 86 מיליון יורו בטורניר בשנה שעברה והעונה תחלק 91 מיליון יורו, סכומים שעדיין רחוקים מאוד מאלה שמוענקים בליגת האלופות.

#JuntosSomosMásGrandespic.twitter.com/RRpf8pvq0v

— River Plate (@CARPoficial) 24 בנובמבר 2018

ריבר פלייט יכולה היום להגיע לשיא חדש כמועדון אחרי שלפני שבע שנים ירדה בבושת פנים לליגה השנייה. רבים סבורים שניצחון על היריבה השנואה עליה בדרבי וזכייה בטורניר ימחקו כמעט סופית את הפצעים של פעם. לפי הסטטיסטיקה, ל"מיז'ונריוס" יש סיכוי גדול יותר אחרי שניצחו ב-3 מ-4 המפגשים האחרונים בין הקבוצות, אבל בוקה שואפת להשוות את שיא הזכיות במפעל עם זכייה שביעית, לעומת ריבר שזכתה שלוש פעמים עד כה.


בארגנטינה כבר כינו את המשחקים האלה "המפגשים הכי גדולים בהיסטוריה של הליברטדורס", למרות שמשחקים בין נציגות של ברזיל וארגנטינה תמיד הציתו את הדימיון. בכדורגל העולמי לא היה מפגש דומה לזה. אפשר יהיה להשוות אותו רק למפגש בין ברצלונה וריאל מדריד בגמר ליגת האלופות, דבר שלא קרה עדיין מעולם. ההתעניינות העולמית במשחק ענקית ויהיו בו גם סקאוטים מכל הקבוצות הגדולות באירופה כדי לגלות כשרונות חדשים.



הקרב על הקווים מרתק בין שני שחקני עבר גדולים. מאמן ריבר פלייט מרסלו גז'ארדו גבר בדרך כלל בשנים האחרונות על יריבו מבוקה גיז'רמו בארוס שלוטו. ריבר פלייט של גאז'רדו ניצחה בשלושה משבעה מפגשים, האחרון שבהם היה הסופרקאפ והמאמן של ריבר הפסיד רק בשני משחקים בעימות בין השניים. שלוטו קיבל את כל הסגל שלו וכל השחקנים הפצועים הבריאו כולל השוער של בוקה אסטבן אנדרדה שלא שיחק במשחק הראשון, אבל כמובן הכוכב כריסטיאן פאבון לא ישחק לאחר שנפצע במשחק הראשון וטבס או אגוסטין אלמנדרה בן ה-18 יפתחו במקומו לפי הדיווח ב"אולה". בריבר פלייט החלוץ הקולומביאני סנטוס בורה מושעה והחלוץ איגנסיו סקוקו פצוע.

 


️ En una jornada que será histórica y recordada, casi 50.000 hinchas alentaron al equipo de Guillermo durante el entrenamiento a puertas abiertas en la Bombonera. ¡Una muestra de apoyo antes de la gran final de la Copa Libertadores!#JugamosTodospic.twitter.com/AAc7BjBHzS

— Boca Jrs. Oficial (@BocaJrsOficial) 23 בנובמבר 2018

לקראת המשחק מצפים משורה ארוכה של כוכבים להבריק הערב. החל מקרלוס טבס, לוקאס פראטו, דאריו בנדטו ועד גונסלו מרטינס, רמון אבילה, חואן קינטרו ואחרים. לשתי הקבוצות יש שחקנים מצוינים כשלבוקה יש בסיס התקפה חזק עם בנדטו, אבילה, מאורו סראטה וטבס, וריבר פלייט לעומתה מתבססת יותר על משחק קבוצתי עם נגיעה מצוינת בכדור והרבה דימיון. מרטינס מריבר פלייט יודע להתעלות כשצריך ושחקן המפתח שלהם הוא לוקאס פראטו, החלוץ בן ה-30 שכבש שער במשחק האחרון, בנוסף לשוער הכי טוב בארגנטינה פרנקו ארמני, שכבר הניף את הגביע עם נאסיונל מדיין הקולומביאנית ב-2016.


ומה אמרו המאמנים? שלוטו: "מה שראינו באימון האחרון של בוקה היה מדהים. למלא איצטדיון שלם רק כדי לומר לנו שלום ובהצלחה היה ממש מרגש. אני לא מופתע מהמחווה הזה כי אני יודע שאוהדי בוקה לא מפסיקים להפתיע. ההרגשה שלי שאף קבוצה לא עדיפה לגומלין. ניתן את החיים שלנו על המגרש למען הניצחון". גזא'רדו שהיה מושעה במשחק הראשון אמר: "אנחנו חייבים את הזכייה הזאת לאוהדים ומאמינים שבאצטדיון שלנו מול האוהדים שלנו נוכל לנצח".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי