צפו: ריבר פלייט הפכה בהארכה ל-1:3 על בוקה וזכתה בגביע

ריבר פלייט אלופת הליברטדורס
ריבר פלייט אלופת הליברטדורס | AFP

כשבועיים לאחר המהומות במונומנטל, המיליונרים שנאלצו לארח את גומלין גמר הליברטדורס בברנבאו ניצחו בצדק וזכו בפעם הרביעית בתולדותיהם. בנדטו כבש ראשון, אבל פראטו איזן וקינטרו ומרטינס עשו היסטוריה

(גודל טקסט)

מה לא עברנו מאז נפגשו ריבר פלייט ובוקה ג'וניורס בפעם הראשונה בגמר גביע הליברטדורס 2018. כחודש אחרי ה-2:2 המשוגע בבומבונרה של בוקה וכשבועיים לאחר שנדחה מפגש הגומלין במונומטל בעקבות התפרעויות האוהדים, אירח הסנטיאגו ברנבאו במדריד את הגומלין ובסיומו ריבר פלייט, שנאלצה לארח בספרד, השיגה 1:3 מדהים בתום הארכה אחרי שכבר נקלעה לפיגור והיא אלופת דרום אמריקה בפעם הרביעית בתולדותיה ולראשונה מאז 2015.

זוהי כידוע הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריית גביע הליברטדורס שנערך סופר-קלאסיקו בין ריבר לבוקה בגמר, ומפגש היסטורי וכה אמוציונלי בין שתי יריבות מושבעות גם יצר כאוס שלם שאילץ את ראשי פדרציית "קונמבול" להעתיק את המשחק לספרד, אבל התפאורה הייתה מושלמת. אמנם זה שוחק באירופה, אבל אלפי ארגנטינאים סיפקו אווירה מחשמלת, כזו שספק אם הברנבאו חווה גם במשחקים הגדולים ביותר שאירח, ובתום דרמה מטורפת שנמשכה 120 דקות הוכתרה אלופה חדשה – אלא אם בית הדין לערעורי ספורט, CAS, יחליט בקרוב אחרת.

להזכירכם, המפגש הראשון בגמר הליברטדורס נערך כ-24 שעות אחרי המועד המקורי בעקבות מזג אוויר סוער בבואנוס איירס, אבל הסערה האמיתית הגיעה לפני כשבועיים, אז היו אלה אוהדי ריבר פלייט שיצרו כאוס אלים ברחובות – בזזו חנויות, פרצו למכוניות, התעמתו עם שוטרים, ניפצו את שמשות אוטובוס השחקנים של בוקה והשתמשו ברימוני גז שפגעו בשחקני היריבה – ובסופו של דבר לבקשת בוקה ובתמיכת ריבר נדחה המשחק ב-24 שעות. לאחר שהושגה הסכמה על דחייה ביממה, בוקה ג'וניורס סירבה לשחק ואף ערערה בדרישה לניצחון טכני, בקשה ששטרם נידונה ועל כן ריבר אולי עוד תצטרך למצוא את עצמה נאבקת על הזכייה בגביע – על אף שהוא כבר הונף על ידה. תסריט דמיוני? אחרי מה שהיה החודש, מי יודע.


ריבר ניצחה על כר הדשא, בוקה עוד תנסה להפוך זאת בבית הדין (AFP)

ועכשיו לכדורגל: לגומלין התייצבה ריבר ללא החלוץ המושעה סנטוס בורה ובחוד פתח לוקאס פראטו שזכה לסיוע של "פיטי" מרטינס בעמדה מספר 10, וביחד עם חואן קינטרו שעלה מהספסל במחצית השנייה הם בהחלט השלישייה שהכניעה את קבוצתו של גיז'רמו בארוס שלוטו. בוקה הרוויחה מדחיית המשחק וקיבלה בחזרה לסג לאת כריסטיאן פאבון והשוער אסטבן אנדרדה וגם עלתה ליתרון בדקה ה-44 לאחר מבצע מרהיב של דריו בנדטו, מי שגם כבש במונומנטל לפני כחודש, אבל במחצית השנייה הצליח פראטו לאזן אחרי מבצע נפלא גם כן והמשחק נגרר להארכה.

שלוש דקות מפתיחת ההארכה מצאה את עצמה בוקה בבעיה קשה בעקבות כרטיס צהוב שני ואדום שספג ווילמר באריוס ומשם המיליונרים השתלטו על המשחק כל הדרך לזכייה. קינטרו הקולומביאני היה דומיננטי ובבעיטה מחוץ לרחבה גם הפך את התוצאה אחרי 109 דקות ולמעשה היה מי שהכריע את הגמר, כשעמוק בתוספת הזמן של ההארכה מרטינס דהר לשער של בוקה, ששוערה היה ברחבת ריבר בניסיון להשוות, וקבע 1:3 היסטורי.


המיליונרים עשו זאת על כר הדשא וזכו בתואר היוקרתי של דרום אמריקה (AFP)


אלופת הליברטדורס 2018. שחקני ריבר פלייט והגביע (AFP)

מהלך משחק
דקה 10: הזדמנות ענקית לבוקה ג'וניורס. קרן מימין למרכז הרחבה מצאה לאחר הרחקה לא מוצלחת את פרס פנוי על קו החמש, השחקן שנפצע בעינו מחוץ למונומנטל ניסה לכבוש בחצי מספרת ונעצר אצל השוער ארמאני. חצי דקה קודם לכן הייתה קרן נוספת לבוקה, שכמעט והסתיימה בשער עצמי אומלל של מאידנה שניסה להרחיק.


פבלו פרס מנסה ביצוע וירטואוזי (AFP)

דקה 20: הפעם זו ריבר שסיכנה את שערו של אנדרדה אחרי כדור קרן. תרגיל חכם הסתיים בבעיטה של נאצ'ו פרננדס מעל השער.

דקה 30: שוב הזדמנות גדולה ממצב נייח. כדור חופשי של בוקה מרחק כ-18 מטר קו ישיר מהשער נבעט על ידי בנדטו ונבלם בחומה, נחת אצל פבלו פרס שספק בעט ספק העביר רוחב והכדור חלף סנטימטרים ליד הקורה.

דקה 44, 0:1 לבוקה ג'וניורס! הסנטיאגו ברנבאו בשמיים. נאנדס שלח את בנדטו קדימה, החלוץ שהחמיץ את המונדיאל בגלל פציעה וכבש גם במשחק הראשון של גמר הליברטדורס פשוט עבר את בלמי ריבר, פינולה ומאידנה, וגלגל לפינה. 


בנדטו מגלגל לפינה (AFP)


וחוגג בדרכו שער ראשון בסופר-קלאסיקו (AFP)


פבלו פרס וחבריו ירדו להפסקה ביתרון (AFP)

דקה 49: פראטו השאיר בנגיעה כדור לפרננדס, האחרון בבעיטה מחוץ לרחבה היה קרוב למצוא את המסגרת, אבל פספס.

דקה 66: בזמן שבוקה מנסה להאט את הקצב, ריבר לוחצת. פראטו איים לראשונה על השער, אבל נגיחה ממרכז הרחבה נקלטה היטב על ידי אנדרדה.

דקה 68, ריבר משווה ל-1:1! פראטו התעורר במחצית השנייה ובסופו של דבר גם מצא את הרשת. חילופי מסירות בין אסקיאל פלאסיוס, נאצ'ו פרננדס ופראטו הסתיימו בבעיטה של האחרון ממרכז הרחבה היישר לרשת.


פראטו התעורר והחזיר את ריבר לחיים (AFP)


ההכרעה במשחק ההיסטורי תחכה להארכה (Gettyimages)


דקה 93, בוקה בעשרה שחקנים:
מיד עם פתיחת ההארכה ספגו הבוסטרוס מכה קשה. הקולומביאני וילמאר באריוס גלש בפראות לעבר פלאסיוס וראה את הכרטיס הצהוב השני והאדום. את הצהוב הראשון הוא קיבל רק בדקה ה-87.


באריוס. סקאוטים רבים מאירופה הגיעו לצפות בו, הוא סיים עם אדום (AFP)

דקה 99: קינטרו ניסה את מזלו ממרחק של כ-22 מטרים, הכדור עלה גבוה מעל השער. בוקה בינתיים מעבירה זמן ומנסה לגרור את המשחק לפנדלים.

דקה 104: שוב תרגיל של ריבר מהקרן. קינטרו בכדור מדוד אפשר ל"פיטי" מרטינס להניף את הרגל, אבל הכדור טס החוצה.

דקה 109, ריבר הופכת ל-1:2! גולאסו של חואן קינטרו. הקולומביאני שעלה מהספסל קיבל את הכדור על סף הרחבה, השתחרר מהשמירה והניף את הרגל. הכדור היישר מהמשקוף נחת ברשת והמיליונרים השלימו מהפך מוצדק.


קינטרו מכריע את גמר הליברטדורס בשער אדיר (Gettyimages)


ריבר פלייט מחזיקת גביע הליברטדורס בפעם הרביעית (AFP)

דקה 120: חרא המחליף בעט מהאוויר עמוק בתוספת הזמן של ההארכה, הכדור שינה כיוון, פגע בקורה ויצא לקרן ממנה בוקה כבר לא עשתה דבר ובסיום ריבר פלייט מחזיקת גביע הליברטדורס בפעם הרביעית.


דקה 120, 1:3 לריבר!
עמוק בתוספת הזמן של ההארכה, כשבוקה הפקירה את ההגנה וגם השוער אנדרדה בילה ברחבה של היריבה, מרטינס ניצל זאת כדי לדהור לאורך מגרש שלם עד לשער ולנעוץ את המסמר האחרון.


"פיטי" מרטינס עם המילה האחרונה בגמר הליברטדורס (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי