גמר גביע הליברטדורס יתקיים בברנבאו במדריד בתשעה בדצמבר

קופה ליברטדורס
קופה ליברטדורס | Gettyimages

הסאגה המתמשכת לגבי מיקום משחק הגומלין של גמר אליפות דרום אמריקה בין ריבר פלייט לבוקה ג'וניורס הוכרעה ושתי הקבוצות יפגשו בחודש הבא לסופר קלאסיקו אדיר במדריד, הכניסה תינתן לאוהדי שתי הקבוצות

(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי. אחת הסוגיות הדרמטיות והמתוקשרות בתולדות הכדורגל הדרום אמריקאי הגיעה הלילה (בין חמישי לשישי) להכרעה, כאשר נקבע רשמית שמשחק הגומלין של גמר הקופה אמריקה בין בוקה ג'וניורס לריבר פלייט יתקיים ב-9 בדצמבר, יום ראשון הבא, בסנטיאגו ברנבאו בשעה 21:00 שעון ישראל.

בדרך כלל כשזה נוגע לאירוח של קבוצות אחרות, ריאל מדריד מסרבת לקיים את גביע המלך כשהיריבה הגדולה ברצלונה משחקת, אך במקרה הזה פלורנטינו פרס נשיא הקבוצה שמח מאוד על פי הדיווחים שהאיצטדיון יארח את המשחק היוקרתי. ועדת המשמעת של הקונמבול אישרה את קיום המשחק וכך גם כל הרשויות. הברנבאו היה האופציה המועדפת אצל אותם גורמים על פני האופציה לשחק בקטאר. כך יוצא כשתוך פחות משנה שני משחקי גמר של הטורנירים היבשתיים הגדולים, דרום אמריקה ואירופה, ישחקו במדריד, כאשר גמר ליגת האלופות יערך בתשיעי ביוני ב"וונדה מטרופוליטנו", אצטיודנה של אתלטיקו.

ועדת המשמעת של הקונמבול הודיעה שריבר פלייט, שהתפרעות אוהדיה הובילה לפציעתם של שני שחקני בוקה ג'וניורס וגרמו לביטול הגומלין פעמיים, ייקנסו ב-400 אלף יורו והם יצטרכו לקיים שני משחקים ללא קהל במפעל בעונה הבאה. מדובר העונש קל יחסית, לאחר שבית המשפט של האירגון הודיע שתביעתה של בוקה ג'וניורס לניצחון טכני בגומלין נדחתה.


אוהדי ריבר. לא יזכו לאירוח ביתי (gettyimages)

החלטה חשובה נוספת שהתקבלה היא שבניגוד למשחק בארגנטינה בין הקבוצות בו כזכור רק האוהדים הבייתים רשאים להכנס, הפעם בגלל בחירת המגרש הנייטרלי אוהדי שתי הקבוצות יהיו רשאיות להיכנס למשחק היוקרתי. מדובר במכה לריבר פלייט, שאיצטיודנה הביתי נמחק למעשה. במו"מ על מיקום המשחק היו מעורבים גם נשיאי ספרד וארגנטינה פדרו סאנצ'ס ומאוריסיו מקארי ונשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביליאס בנוסף לנשיא ריאל מדריד.

כמו כן, השמירה באיצטדיון תהיה מוגברת ומחנות האוהדים יופרדו. לא ברור עדיין כמה אוהדים יגיעו, אבל הטיסה למדריד תהיה זולה בהרבה מזו שהיתה אמורה להיות לקטאר. עוד הצעות שירדו מהפרק היו לקיים את המשחק במיאמי, אסונסון בפארגוואי או מדיין בקולומביה.

הכרטיסים להתמודדות יופצו לקהל במכירה פומבית, כך שכולם יוכלו לרכוש אותם, כולל אוהדי כדורגל מישראל שירצו לראות את המשחק. תינתן עדיפות לאוהדי ריבר פלייט שרכשו כרטיסים למשחק בארגנטינה ולא קיבלו הזדמנות לראות אותו. נראה שיגיעו אוהדים רבים מארגנטינה אחרי שכבר אתמול הטלפון של ההתאחדות הארגנטינית קרס לאחר שאוהדים רבים התקשרו לברר מתי ואיך אפשר לרכוש כרטיסים.  בבוקה ג'וניורס עדיין מאיימים לערער על ההחלטה בקונמבול או בבית הדין לערעורי ספורט בלוזאן בשווייץ והם פרסמו על כך הודעה רשמית.


שחקני ריבר חוגגים. יזכו בתואר הנכסף? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי