תשלחו SMS: סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' הופך לכוכב בלאציו

מילינקוביץ'-סאביץ'
מילינקוביץ'-סאביץ' | AFP

שורף ק"מ, מרבה לבשל וחולם לשתף פעולה עם ראיקוביץ' גם בבוגרת. 13:30: הסרבי של לאציו מחכה לקישור של רומא

(גודל טקסט)

כאשר יעלו שחקני רומא לכר הדשא באולימפיקו לקראת הדרבי החם מול לאציו (ראשון, 13:30, ספורט1), הם יחששו קודם כל מסרגיי מילינקוביץ'-סאביץ'. הקשר הסרבי בן ה-22 לא הותיר לג'אלורוסי סיכוי במפגש הכפול בחצי גמר הגביע האיטלקי העונה – כשהבקיע בדרך ל-0:2 במשחק הראשון, וחיסל את כל העניין בגומלין עם שער ובישול לצ'ירו אימובילה. צמד של מוחמד סלאח אמנם העניק אז לרומא ניצחון 2:3 שלא הספיק, אבל הוא פגם מעט במאזן המופלא של כוכב לאציו – עד עכשיו, הנשרים ניצחו בכל המשחקים בהם הוא תרם שער או אסיסט.

לאציו גברה על פסקארה, פאלרמו, סמדוריה ואטאלנטה כאשר מילינוקיץ'-סאביץ' מצא את הרשת, וחגגה מול אטאלנטה, אודינזה, פיורנטינה, בולוניה ופאלרמו כשהוא בישל (ואגב, גם 4 מ-5 המסירות האלה היו לעברו של אימובילה שנהנה עד הגג משיתוף הפעולה). לא לחינם מגדיר אותו המאמן סימונה אינזאגי כשחקן קריטי ביותר במערך, וכל אוהדי לאציו היו בעננים כאשר המועדון הודיע החודש כי הצליח להאריך את חוזהו של הסרבי המחונן עד 2020. זו היתה בשורה אדירה, בצל השמועות הרבות על עניין מצד מועדוני הפאר ברחבי היבשת.

כאשר התמלאו באנגליה הצהובונים בידיעות על כך שמסימיליאנו אלגרי צפוי להחליף לכאורה את ארסן ונגר בארסנל, דווח כי האיטלקי כבר העביר לתותחנים את רשימת שחקני החיזוק המועדפת, והסרבי בראשה. כלל לא בטוח שיש להתייחס לשמועות אלה ברצינות, אבל גם מנצ'סטר יונייטד הוזכרה כמועמדת להחתים את הקשר, ואפילו צ'לסי הביעה לכאורה עניין. זה דווקא עשוי להחמיא למילינקוביץ'-סאביץ' שרואה בנמאניה מאטיץ' מודל לחיקוי ומעריץ את הנווט של הכחולים.

לאציו
מסתדרים טוב יחד, אימובילה ומילינקוביץ'-סאביץ' (Gettyimages)

זה כלל לא מפתיע, כי הנתונים הפיזיים של השניים דומים, וכך גם סגנון המשחק. כמו מאטיץ', מילינקוביץ' סאביץ' הוא קשר גבוה מאוד (192 סנטימטרים), ששורף שטחים במרכז המגרש, מרחבה לרחבה. הוא הן מרוויח כדורים והן בונה התקפות, ומשחקו משלב כוח פיזי עצום ומשחק גובה משובח עם אלגנטיות ושליטה נהדרת בכדור. הספק העבודה שלו עצום, ומילינקוביץ'-סאביץ' רץ במשחקים לא מבוטלים יותר מ-13 קילומטרים, בעוד התרומה ההתקפית שלו העונה השתפרה ועולה באופן ניכר על זו של מאטיץ'.

"אני משתוקק לשתף איתו פעולה", אמר סרגיי בהזדמנויות שונות, ולא התכוון לצ'לסי, אלא לנבחרת. ואולם, תאמינו או לא, מילינקוביץ'-סאביץ' טרם זכה לערוך את הופעת הבכורה במדים הלאומיים. המאמן סלאבוליוב מוסלין עוקב אחרי התקדמותו המרשימה בליגה האיטלקית, אך סבור שהקשר הצעיר טרם בשל לאתגר. "אקרא לו כאשר יגיע הזמן הנכון", הוא הצהיר, וזה מעט מוזר, בהתחשב בעובדה כי הוא הבוגר היחיד מהנבחרת הצעירה שזכתה במונדיאל לפני שנתיים אשר הוכיח את עצמו ברמה הגבוהה ביותר.

למעשה, הקשר היה הכוכב הגדול של סרביה בטורניר המדובר בניו זילנד בקיץ 2015, כאשר הסרבים חוללו סנסציה אחרי סנסציה, וגברו על ברזיל בגמר. פרדראג ראיקוביץ' נבחר לשוער המצטיין והניף את הגביע כקפטן, אך סרגיי קיבל את כדור הארד ומשך תשומת לב עצומה. אז גם החליטה לאציו לשלם לגנק תשעה מיליון יורו תמורת שירותיו, ולא הצטערה לרגע. היא קיבלה אתלט עילאי עם משמעת עצמית גבוהה שנחוש לעבוד קשה ויודע בדיוק מה נדרש כדי לנהל אורח חיים של מקצוען.

מילינקוביץ'-סאביץ'
מחכה לחגוג בבוגרת (AFP)

והרי איך יכול להיות אחרת? אביו, ניקולה מילינקוביץ', היה כדורגלן לא רע, ששיחק בין היתר בספרד ובפורטוגל. אימו, מילנה סאביץ', שיחקה כדורסל בליגה הבכירה בסרביה. סרגיי ירש משניהם לא רק את הגובה אלא גם את האופי. כדורגלנים סרבים צעירים מתקשים לא פעם להתאקלם לקצב האימונים בקבוצות הגדולות, ודי להזכיר את חברו לנבחרת הצעירה מרקו גרויץ' שהגיע לליברפול עם ציפיות גבוהות אך לא הותיר עד כה רושם ממשי. לעומתו, הרגיש מילינקוביץ'-סאביץ' בבית מהרגע הראשון בעיר הנצח, ואחרי עונה ראשונה חיובית אשתקד עשה את הפריצה הגדולה בזכות האשראי הבלתי מוגבל שמעניק לו אינזאגי.

כעת אי אפשר להוציא אותו מההרכב, המשחק של הנשרים עובר דרכו, ובמפגשים נגד רומא בגביע הצליח הסרבי להתעלות על כוכבים ברמתם של ראג'ה נאינגולן וקווין סטרוטמן, אולי בדרך לזכיה בתואר הראשון שלו עם הקבוצה. ביום ראשון הוא פוגש שוב את ג'אלורוסי במטרה לבסס את לאציו במקום הרביעי, ואולי אף להרוס סופית את תקוות היריבה להדביק את יובנטוס בקרב על האליפות. לא ברור למה עדיין לא מכנים אותו SMS, לפי ראשי התיבות של השם הארוך, אבל חניכיו של לוצ'אנו ספאלטי בהחלט עשויים לקבל ממנו הודעה נוספת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי