סדקים בממלכת הנסיך הקטן: מרקיזיו איבד את מעמדו המיוחד

קלאודיו מרקיזיו
קלאודיו מרקיזיו | Gettyiamges

היורש של אלסנדרו דל פיירו לא משתלב במערך של אלגרי ואפילו האוהדים תוהים לגבי עתידו. הערב (רביעי, 22:00, ספורט 3) הוא ינסה להביא גביע מול לאציו ולהחזיר את ההערצה

(גודל טקסט)

זו העונה הקשה ביותר של קלאודיו מרקיזיו מאז שהוא זוכר את עצמו, והאוהדים מתחילים לתהות אם הקשר בן ה-31 מתחיל לאבד את המעמד המיוחד ממנו נהנה במדי יובנטוס במשך קרוב לעשור. וזו הרי מחשבה קשה עבורם, כי מרקיזיו הוא שחקן הבית האולטימטיבי, אוהד שרוף מגיל אפס שהלך עם כל משפחתו למשחקים עוד בשנות ה-90', באיצטדיון דלה אלפי המיושן. אין אהוב ממנו ביציעים מאז העזיבה של אלסנדרו דל פיירו, וזה לא מפתיע, כי מרקיזיו הוא שחקן הבית היחיד בסגל הנוכחי של הגברת הזקנה.

 

שחקנים רבים לובשים את חולצות הזברה כבר שנים ארוכות מאוד, אבל הם גדלו במקומות אחרים. ג'יג'י בופון הוא איש פארמה, ג'ורג'ו קייליני צמח בליבורנו, לאונרדו בונוצ'י גדל בכלל באקדמיה של היריבה השנואה אינטר. אפילו שחקני הדור הצעיר, כמו דניאלה רוגאני וסטפאנו סטורארו, לא באו מבית הספר של יובה. מרקיזיו מיוחד, ולא לחינם הדביקו לו מזמן את הכינוי הנסיך הקטן. הוא היה היורש של נער הזהב דל פיירו, הוא הושווה בצעירותו למרקו טארדלי המיתולוגי. הוא חלק בלתי נפרד מהשלד עליו נבנתה הקבוצה בעשור האחרון.


 

ההערצה כלפי מרקיזיו כה גדולה, עד שאנטוניו קונטה ספג באביב 2015 איומים על חייו מהאולטראס הזועמים של יובנטוס, כאשר הקשר נפצע באימון נבחרת איטליה. קונטה הוא בשר מבשרה של יובה, אבל הדרך בה בחר להתפטר לפני שלוש שנים פגעה בהילה סביבו, והיו שהרשו לעצמם לנהוג כלפיו באופן מחפיר רק כי לא שמר לטענתם על הנכס בעודו ממלא את תפקיד המאמן הלאומי. האמירות ברשתות החברתיות היו בוטות מאוד, ויש להניח שהייתה לך השפעה מסוימת גם החלטתו לסיים את הקדנציה אחרי שנתיים בלבד ולחתום בצ'לסי.


מרקיזיו. כבר לא האופציה הראשונה של הבוס מרקיזיו. כבר לא האופציה הראשונה של הבוס


מיותר לציין כי אוהדי יובנטוס לא התלהבו במיוחד לקרוא דיווחים בטוטוספורט על כוונותיו של קונטה להחתים את מרקיזיו בסטמפורד ברידג' בקיץ הקרוב. עם זאת, הם יכולים להירגע – העיתון המדובר מספק אינספור ברווזים תלושים מהמציאות, וזה היה אחד מהם. אלופת אנגליה הטריה לא מתכוונת לבזבז 30 מיליון יורו על שחקן שחצה את גיל 30, וחתם לא מכבר על הארכת החוזה עד 2020. מרקיזיו צפוי להישאר ביובנטוס עד סוף הקריירה, אבל אולי דווקא כאן נעוצה הבעיה, כי העונה – לראשונה מאז חזרה מהשאלה באמפולי ב-2008 – הוא לא נחשב לבאנקר בהרכב, אלא שחקן רוטציה במקרה הטוב.

 

קצת קשה להאמין לסטטיסטיקה, אך העונה פתח מרקיזיו 13 פעמים בלבד בהרכב של המאמן מסימיליאנו אלגרי במשחקי הליגה. חייבים, כמובן, לקחת בחשבון את העובדה כי הכוכב התחיל את העונה באיחור – הוא קרע רצועות בברכו עוד באפריל 2016, וחזר למגרשים רק באוקטובר. ואולם, גם כאשר היה כשיר, מרקיזיו לא תמיד היה האופציה הראשונה של הבוס. הוא בילה חלק נכבד מהעונה על הספסל, ואלגרי לא ממש ידע כיצד לשלבו במערך החדש שהריץ בחודשים האחרונים.

 

כאשר הגברת הזקנה מיישמת את שיטת 1-3-2-4, עם מריו מנדז'וקיץ' באגף ופאולו דיבאלה כסוג של פליימייקר מאחורי גונסאלו היגוואין, מעדיף המאמן את סמי חדירה לצד מיראלם פיאניץ' בהרכב. הם מעניקים לקבוצה איזון נכון יותר, ומרקיזיו – על כל תכונותיו הרב גוניות – לא היה על הדשא כאשר אלופת איטליה הביסה את ברצלונה 0:3 ברבע גמר ליגת האלופות. זה לא היה חדש עבורו העונה – הוא צפה מהספסל גם בניצחונות הביתיים במשחקים החשובים מול נאפולי, אינטר ומילאן. זה לא מוצא חן בעיניו, אבל הוא מבין את השיקולים, ויודע היטב כי טרם חזר לשיאו אחרי הפציעה הקשה.



הנסיך הקטן זוכה להערצה בלתי רגילה הנסיך הקטן זוכה להערצה בלתי רגילה


אבל האם יחזור אי פעם? הזמן כבר לא פועל לטובתו. האיש שהשלים יותר מ-300 משחקים במדי יובנטוס כבר לא צעיר, וכלל לא בטוח שישותף יותר בעונה הבאה. גם האהבה העזה ביותר מצד הקהל לא יכולה להחזיר את הגלגל לאחור, ומרקיזיו יצטרך להילחם בכל הכוח על מה שהיה עד לא מכבר מובן מאליו. הוא רוצה להישאר רלוונטי. "קלאודיו הוא אגדה חיה", אמר עליו הנשיא אנדראה אניילי כאשר נחתם החוזה החדש בשנה שעברה. אבל האם לאגדה הזו יש עתיד?


השאלה הזו תרחף באוויר הערב (רביעי, 22:00, ספורט 3) בגמר הגביע מול לאציו הערב. מרקיזיו, שסבל מפציעה קלה בשבוע האחרון, צפוי להיות כשיר, והפעם הגברת הזקנה זקוקה לו. חדירה פצוע, פיאניץ' מושעה, והוא אמור להנהיג את הקישור כמו בימים הטובים כדי להצעיד את הקבוצה לזכייה בתואר הראשון העונה – אולי הראשון בטרבל הנכסף. האחריות תהיה על כתפיו, והנסיך הקטן יכול להמריא שוב, אולי לקראת הופעה בגמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד. 



האם לאגדה יש עוד עתיד?


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי