מה עשה הילד? דונארומה נתן סטירה לפרויקט המרגש של מילאן

דונארומה
דונארומה | AFP

ארבע החתמות ענק ב-100 מיליון יורו, שני סמלים שחזרו הביתה, מהפכה ניהולית ואז באו ילד בן 18 וסוכן על ועשו צחוק מכולם. לאן תגיע מילאן המתחדשת?

(גודל טקסט)
100 מיליון יורו בשבוע. שני סמלי עבר שחזרו הביתה. הייפ מטורף. עונת המלפפונים בכדורגל העולמי בקושי החלה וכבר יש קבוצה אחת שדוהרת ללא מעצורים. אחרי שנים של דשדוש טוטאלי וחוסר מזומנים בקופה מילאן, אחד המועדונים הגדולים של אירופה, זוקף את הראש. הרוסונרי יצאו למסע שמטרתו החזרת הרלוונטיות ואיום על ההגמוניה של יובנטוס שזכתה בשש פעמים רצופות באליפות איטליה. זה נראה נהדר מרגש, עד שבא ג'אנלואיג'י דונארומה וטרף את הקלפים. 




מהפכה ניהולית 

אחרי 31 שנה הרוסונרי נרכשו על ידי קבוצת רוכשים סינית בראשות יונגהונג לי מסילביו ברלוסקוני. הסינים שילמו 740 מיליון יורו והבטיחו שמעתה מילאן תיראה אחרת. היה מי שפקפק בהכרזות מכיוון שסונינג, החברה שמחזיקה ביריבה העירונית אינטר, לא הצליחה עד כה להרים את הנראזורי. עכשיו מסתבר שהיריבים שלה מסין הצליחו הרבה יותר בזמן קצר מאוד. אז באמת קורה במילאן החדשה ולאן העסק הזה יכול להגיע? 


 

ניהול נכון הוא שם המשחק והמפתח להצלחה. הקבוצה שקנתה את מילאן לא רק רכשה ארבעה שחקנים מבטיחים אלא ביצעה מהפך בהנהלה עם לא פחות מ-16 שינויים. הבולטים שבהם היו מינויו של המנכ"ל, מארקו פאסונה, שעבד בעבר ביובנטוס, נאפולי ואינטר ושל מסימיליאנו מיראבלי למנהל הספורטיבי של הקבוצה. מיראבלי שפרש בגיל 26 בגיל צעיר אחרי שהעלה שתי קבוצות בליגות הנמוכות באיטליה לליגה בכירה יותר, עבר לעבוד בסאות'המפטון. לאחר מכן מונה לתפקיד שוב אצל היריבה העירונית אינטר והביא לה כישרונות רבים מדרום אמריקה אחרי שבילה שם חודשים. בפרק זמן קצר הוא חתום על הבאת ג'ייסון מורייו, גביגול ואיבן פרישיץ'. 




מונטלה, פאסונה ומיראבלי, שילוב מנצח? (מילאן, רשמי)


כמו כן, הוחזר הסמל של מילאן ג'נארו גאטוסו שאימן בשנתיים האחרונות את פיזה לתפקיד מאמן הנוער. כריסטיאן אביאטי, שוער העבר ששיחק 15 שנה במועדון, ישמש כמנהל קבוצה. המטרה? יציבות וזהות. ההנהלה החליטה לתת צ'אנס לווינצ'נזו מונטלה שסיים עם הקבוצה רק במקום השישי, אבל עם סגל בינוני ולא זוהר במיוחד בשנה שעברה היו לו כמה הישגים. חלוץ העבר שילב לא מעט צעירים והקל גם על התקציב כשכעת מילאן הגישה את התוכנית הפיננסית שלה לאופ"א ונדמה שתעמוד בתנאי הפייר-פליי.


אלסיו רומאניולי שנרכש בלא מעט כסף מרומא זכה לקרדיט נכבד ומסומן כבלם העתיד של הכדורגל האיטלקי. מונטלה הספיק לטפח גם מנואל לוקאטלי הצעיר וכמובן שנהנה מפירות האמון שהחלו עונה לפני כן בג'אנלואיג'י דונארומה. כעת זה הזמן להמשיך לקטוף פירות, אבל לנפק תוצאות. הפעם אף אחד לא יסתפק במקום שישי. 


למרות דונארומה: מסע רכש מרשים

מילאן כבר שלפה 99 מיליון יורו באופן רשמי הקיץ. החלוץ המבטיח של נבחרת פורטוגל ופורטו, אנדרה סילבה, נרכש ב-40 מיליון יורו. סילבה נחשב בפורטוגל ליורש של כריסטיאנו רונאלדו ולתלמיד שלו ואת שניהם מייצג ז'ורז'ה מנדש הסוכן הממולח. "סילבה עשוי להיות החלוץ הכי טוב בסרייה A ובעולם. הוא צעיר עם פוטנציאל ענק. אני לא זוכר שחקן ברמה שלו שהגיע למילאן בשנים האחרונות", הצהיר הסוכן המאושר לאחר החתימה. הרכישה של סילבה נסגרה תוך שמונה ימים מרגע שמילאן פנתה לפורטו.



"חלוץ ברמה שלא היתה במילאן", אנדרה סילבה (מילאן, רשמי)


סילבה השתלב בנבחרת הבוגרת עם שבעה שערים בשמונה משחקים וכבש ארבעה שערים במוקדמות המונדיאל. מתוכם אמנם שלושער לרשת של איי פארו, אך מדובר בהישג שגם חלוץ ריאל מדריד וגם אוזביו לא רשמו בגילו. סילבה כבש העונה 16 שערי ליגה בפורטוגל שופעים מחמאות. הוא מהיר וחזק עם משחק ראש מעולה וקר רוח ובוגר לגילו. בקיצור כל התכונות שעשויות לעשות ממנו חלוץ גדול. "אני מנסה ללמוד הרבה מרונאלדו. התייעצתי איתו האם לעשות את המהלך והוא אמר לי ללכת על זה. הוא מאושר עבורי וחושב שאני אוכל להתקדם במילאן", אמר התכשיט החדש.


המנכ"ל החדש הבטיח למונטלה שמרבית הקבוצה תהיה מוכנה לתחילת האימונים והוא עומד בקצב של החתמת שחקן לשבוע. המגן השמאלי של נבחרת שווייץ ריקרדו רודריגס מוולפסבורג שהיה מבוקש בעבר גם בריאל מדריד הוחתם תמורת 17 מיליון יורו אחרי שש עונות בגרמניה ובחר לשחק עם חולצה מספר 68, השנה בה נולדה אמו. בלם ויאריאל הארגנטיני מתיו מוסאקיו עלה 18 מיליון יורו ויחזק את מרכז ההגנה.


בנוסף הקשר הצעיר פרנק קסי מחוף השנהב הושאל לשנתיים מאטאלנטה. הוא נחשב לאחד המבטיחים בסרייה A, היה שותף לעונה הנפלאה של אטאלנטה והוזכר בעבר כיורש אפשרי לפול פוגבה ביובנטוס. ב-2019 מילאן תוכל לממש סעיף ולהחתים אותו ב-28 מיליון יורו. במגעים נמצאים גם קייטה באלדה הכוכב העולה של לאציו שמטריף לא מעט קבוצות באירופה. החלוץ הצעיר יירכש ככל הנראה ב-28 מיליון יורו וכמוהו חברו לקבוצה לוקאס ביגליה הארגנטיני ב-22 מיליון יורו. גם מגן אטאלנטה אנדראה קונטי עשוי עוד לעבות את הסגל המתגבש וזו לא המילה האחרונה.



רודריגז. היה מבוקש גם בריאל מדריד (מילאן, רשמי)


מילאן מנהלת מגעים גם עם ניקולה קאליניץ', הקרואטי של פיורנטינה, ולמעשה היא מראה שהיא במשחק לגבי כל שם חם, לפחות בשוק האיטלקי. יש כאן ניסיון ברור לשנות את כללי המשחק. כשזה בקורה בקיץ בו מונצ'י מגיע לרומא ואינטר נלחמת על כבודה. כשזה קורה שנה אחרי עונה נהדרת לאיטלקיות, יש בכלל תחושה של רנסנס באוויר.  



מה עשה הילד?
מאבק הלגיטימיות של מילאן קיבל סטירה מילד, יש היאמרו חוצפן. מועדוני הפאר מגששים כבר זמן רב סביב השוער ויורשו של ג'אנלואיג'י בופון, וביום חמישי הוטלה הפצצה. הסוכן מינו ראיולה סרב להצעה לחוזה חדש ומשכורת של שישה מיליון יורו בעונה והודיע שהשחקן לא יאריך את חוזהו. דונארומה יוכל להישאר במילאן ולעזוב כשחקן חופשי בקיץ הבא או להימכר עכשיו.



יישאר בעונה הקרובה? דונארומה (Gettyimages)


זה סיפור על ילד מבולבל ומלחמת אגו. באיטליה מספרים על מערכת יחסים עכורה בין המנהל הספורטיבי מיראבלי לסוכן ראיולה. השניים לא מחליפים מילה, וראיולה לא אהב את העובדה שמילאן דיברו ישירות עם השוער. סוכן העל שכנע את דונארומה, בן למשפחה של אוהדי מילאן, שהפרויקט החדש לא יוביל לתארים. תוסיפו לחצים מצד בופון בנבחרת (בופון הודה שהשניים קיימו שיחה ארוכה) וקיבלתם את הסיבות להחלטה. בינתיים, הפך דונארומה לאויב החדש של אוהדי מילאן.


עתידו של דונארומה יכריע רבות לאן מועדות פניה של מילאן העונה, אבל גם אם יעזוב, הרוסונרי עושים צעדים ראשונים כדי לנצח את החלון. האמת שיש תחושה שאירופה התגעגעה למועדון מבירת האופנה, בכל מקרה אוהדי מילאן יכולים כבר לחלום שהימים הגדולים של קבוצתם יחזרו ממש בקרוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי