לא ברמה: בנבנטו בדרך להיות הקבוצה הגרועה בכל הזמנים

בנוונטו
בנוונטו | טוויטר

הקבוצה מדרום איטליה לא מצליחה להתאים את עצמה לליגה הבכירה והשוותה את שיא ההפסדים הרצופים מפתיחת העונה. האיטלקים אינם היחידים שצברו מאזן רע מתחילת העונה, כשגם לישראל יש נציגה

(גודל טקסט)

אחת התופעות המדהימות העונה בכדורגל האירופי היא החולשה של מספר קבוצות שנמצאות בליגות הבכירות, אך לא מצליחות להתאים את עצמן לרמה. הדוגמא הבולטת ביותר היא בנבטו, שהעפילה העונה לראשונה לסרייה A ב-88 שנות קיומה. קבלת הפנים של בנוונטו לליגה האיטלקית הבכירה לא הייתה מהמשובחות, ולאחר 11 מחזורים הקבוצה מדורגת במקום האחרון בליגה עם 11 הפסדים והפרש שערים 29:4. אולי כדאי להגיד לראשי המועדון לחפש כינוי אחר מאשר "המכשפים", כי בינתיים הקבוצה נראית כאילו מישהו הטיל עליה כישוף.

הקבוצה השוותה את סדרת ההפסדים הרצופים מפתיחת העונה בליגה אירופית לזו של גרנובל הצרפתית, מעונת 2009/10. לגרנובל היה בזמנו הפרש שערים של 25:3 ואפס נקודות, ורק במחזור ה-12 צברה נקודת ליגה ראשונה. הקבוצה האיטלקית תתקשה להשיג נקודות במחזור הבא, מפני שהיא תתמודד מול יובנטוס.

בנבנטו, שעלתה מהפלייאוף, היא קבוצה מעיר קטנה בדרום איטליה השוכנת 50 קילומטרים מנאפולי. בעיר מתגוררים רק 80 אלף תושבים והיא ממוקמת על גבעה. הקבוצה עלתה תוך שנתיים מהליגה השלישית לראשונה, ושנה שעברה שיחקה גם בפעם הראשונה בתולדותיה בליגה השנייה.

מאמנה ושחקן העבר של נאפולי, מרקו ברוני, פוטר במחזור התשיעי אחרי סדרת הכישלונות, אבל פרסם מכתב נרגש לאוהדי הקבוצה בה אמר: "אני מודה לנשיא ולאוהדים שעזרו לי להפוך למאמן מצליח בקבוצה. אני אזכור זאת אפילו יותר מהעובדה שהעליתי את המועדון ליגה". במקום ברוני מונה רוברטו דה זרבי, שבשני המשחקים האחרונים לא הצליח לעצור את המפולת והקבוצה הפסידה ללאציו במשחק האחרון 5:1.

מרקו ברוני. עלה שתי ליגות אבל פוטר לאחר 9 מחזורים (טוויטר)
מרקו ברוני. עלה שתי ליגות אבל פוטר לאחר 9 מחזורים (טוויטר)

בנבנטו אומנם השוותה את השיא השלילי באירופה, אבל חייבים להזכיר שיש קבוצות נוספות שליקטו מעט נקודות העונה. הבולטת היא ליז'ה אתלטיק המלטזית, שצברה נקודה אחת בלבד בתשעה מחזורים. הפועל עכו, שגם סבלה מהורדת נקודה, צברה עד כה שלוש נקודות.  גם אלאבס (ספרד), מץ (צרפת), סניקה (סלובקיה) צברו עד כה 3 נקודות בלבד. פצ. קלן ו-ויטושה הבולגרית צברו רק שתי נקודות בלבד.

קריסטל פאלאס נראתה בדרך להיות הקבוצה הכי גרועה בכל הזמנים, מפני שעד המחזור השביעי הקבוצה צברה אפס נקודות עם הפרש שערים שלילי 17:0. פאלאס הייתה הראשונה בהיסטוריית הפרמייר-ליג שלא כבשה חמישה מחזורים מפתיחת העונה. הנשרים כבשו את שערם הראשון אחרי שגררו עמם 731 דקות ללא שער ליגה עוד משנה שעברה ו-641 דקות מתחילת העונה. פאלאס מדורגת כקבוצה השנייה בהיסטוריה שלא כבשה מפתיחת העונה, אחרי האליפקס טאון (730) מעונת 90/91.

רוברטו דה זרבי. הגיע להציל את המצב (טוויטר)
רוברטו דה זרבי. הגיע להציל את המצב (טוויטר)

קבוצות נוספות בעלות מאזן היסטורי גרוע
5 – סנדרלנד (אנגליה). בעונת 2003/4 "החתולים השחורים" שברו אז את שיא ההעברות כשרכשו את טורה אנדרה פלו, אבל המנג'ר פיטר ריד פוטר אחרי שמונה שנים במועדון. הקבוצה רשמה 15 הפסדים רצופים, והעסיקה באותה עונה שישה מנג'רים שונים שצברו רק 19 נקודות.

4 – חיחון (ספרד). ב-1998/99 הקבוצה סיימה את העונה עם 13 נקודות בלבד, כשמה-1 בפברואר באותה העונה ליקטו רק שתי נקודות.

3 – דרבי קאונטי (אנגליה). בעונת 2007/8 הקבוצה סיימה את העונה רק עם 11 נקודות. דרבי רשמה 25 הפסדים מ-32 מחזורים ולא השיגו 362 ימים ברציפות.

פרנק דה בור. כמעט הפך את פאלאס לקבוצה הגרועה בהיסטוריה (AFP)
פרנק דה בור. כמעט הפך את פאלאס לקבוצה הגרועה בהיסטוריה (AFP)

2 – אנקרגוצ'ו (טורקיה). הקבוצה מחזיקה בשיא השלילי בטורקיה. התמוטטות כלכלית במהלך עונת 2011 גרמה לה לסיים אחרונה עם 11 נקודות ו-27 הפסדים, ובעונה לאחר מכן הקבוצה ירדה לליגה השלישית.

1 – לונגפורד (אנגליה). קבוצה ששיחקה בליגת החובבים ונחשבת לקבוצה הכי גרועה בתולדות הכדורגל האנגלי. לונגפורד איבדה את כל שחקני הסגל בעונת 2015/16, ליקטה 0 נקודות וספגה 117 שערים עד חודש ינואר. סטיוארט פירס, כיום מנג'ר אנגליה, חתם בה בגיל 53. במשחק הראשון שלו הקבוצה הפסידה רק 1:0, וסיימה את העונה עם 30 הפסדים מ-30 משחקים והפרש שערים 6:216.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי