גם ברצאלי ודה רוסי פרשו מאיטליה: "כמו לוויה שאף אחד לא מת בה"

איטליה מודחת במוקדמות המונדיאל
איטליה מודחת במוקדמות המונדיאל | מסך

המאמן ג'אמפיירו ונטורה עדיין לא התפטר, השחקנים פורשים בזה אחר זה והתקשורת זועמת בעקבות ההדחה במוקדמות המונדיאל. קייליני הבהיר: "לא יודע אם אפרוש". וגם: הפוסט של פאולו קנבארו, הפרידה מבופון

(גודל טקסט)
לילה שחור עבר על הכדורגל האיטלקי. כתם ענק הוטל על ה"סקוואדרה אזורה", על שחקניה ומאמניה, שלא העפילו למונדיאל לראשונה מזה 60 שנה ובפעם השנייה בלבד בתולדותיהם (מאז 1958).


מאמן הנבחרת ג'אמפיירו ונטורה שכבר דווח על התפטרותו, דבר שטרם אושר על ידי ההתאחדות, ההפך לאיש השנוא ביותר באיטליה. ונטורה לא הסכים תחילה לדבר למקרופונים של רשת השידור הממלכתית "ראי", אבל התייצב בסופו של דבר למסיבת העיתונאים ואמר שהוא לא התפטר: "אין לי מה להתנצל. אולי על התוצאה, אבל לא על המאמצים".




"לא התפטרתי בגלל שלא שוחחתי עדיין עם הנשיא קרלו טבקיו. ניפגש ונשוחח בנושא וננתח את המצב", אמר ונטורה שמובן מאליו שלא ימשיך בתפקיד וגם מדבריו לא ניתן היה להבין אחרת. "אני רוצה להצדיע כל שחקן שהייתה לי הזכות לעבוד איתו. זו תוצאה קשה מאוד, אבל אני משוכנע והמשחק הלילה הוכיח לנו שהיה לנו כל הרצון לעבור את השבדים. אני גאה שהייתי חלק מהנבחרת ועבדתי עם אלופים גדולים ועם כאלה שיהיו בעתיד אלופים". 


ונטורה הודה: "אני מאוכזב בגלל שהרגשתי היום שוב עד כמה הנבחרת הזאת חשובה למדינה ולעם האיטלקי. אני מאוכזב ואת גודל האכזבה שלי הבעתי בפני השחקנים. ידענו שאם לא נעלה ג'יג'י בופון, בראצלי ודניאלה דה רוסי יפרשו".


ואכן, אחד הרגעים המרגשים היה לא רק נאום הפרישה של ג'יג'י בופון מהנבחרת והבכי שלו, אלא החיבוק שקיבל ממחליפו הצעיר ג'אנלואיג'י דונארומה בסיום המשחק. חיבוק של ילד לאבא שלו שייכנס עכשיו לנעליו. המאמנים קרלו אנצ'לוטי, אנטוניו קונטה, מאסימו אלגרי ורוברטו מנצ'יני נחשבים למועמדים המובילים לאימון הנבחרת, כפי שפורסם ב"גאזטה דלו ספורט" היום.





העיתון "קוריירה דלו ספורט" הצדיע לבופון וכתב: "הכוכב האחרון שלנו פרש בגיל 40 בבכי, אבל לא התלונן על שום דבר. זו הנבחרת הכי גרועה שראינו מאז שנולדנו. לא יהיו יותר לילות של קסם בגביע העולמי. המאמן ונטורה לא ראה מה שכל ילד הבין, שעם לורנצו אינסינייה וסטפן אל שערוואי באגפים אפשר היה לפתוח את ההגנה השבדית בקלות, אבל הוא לא ראה כלום מתחילת הקמפיין והלך עם הראש בקיר".


כשנשאל ונטורה היכן שגה בדרך, השיב המאמן: "עד למשחקים עם שבדיה לא הייתה שום טעות. היה לנו ברור שאם נסיים במקום השני נשחק בפלייאוף. עפנו מהמוקדמות בלי לספוג. השבדים כבשו מכדור שפגע בשחקן שלנו".


התקשורת זועמת, דה רוסי השתולל כשהתבקש להתחמם
כמובן שהתקשורת האיטלקית זועמת הבוקר על שחקני הנבחרת ומנהליה, אבל "גאזטה דלו ספורט ריגש עם הכותרת כשכתב במילה אחת: "סוף!". העיתון כתב: "הבכי של בופון, השקט הרועם של סן סירו. עכשיו כולם שיילכו הביתה". המאמן ונטורה קיבל את הציון המעליב 3 על ניהול המשחק. "קוריירה דלו ספורט" כתב לעומת זאת "כולם החוצה!. אחרי 60 שנה לא נשחק במונדיאל. האזורי בדמעות. בופון ביקש סליחה מכולם. ונטורה יעזוב, אבל הוא לא צריך להיות היחיד". העיתון "טוטו ספורט" בכותרת הראשית דומה: "כולם הביתה. לא הובקע אף שער בגומלין. השבדים עלו משער עצמי. הבושה לא סובבת רק את ונטורה שלא יהיה מאמן יותר, אלא את כל אנשי הכדורגל".


גם במהלך המשחק היה סוער במחנה האיטלקי ורגע חריג במיוחד תועד על ידי המצלמות, כאשר דניאלה דה רוסי, שפתח על הספסל, התבקש להתחמם על ידי עוזר המאמן וטען בזעם: "בשביל מה אני צריך להתחמם? אנחנו לא צריכים תיקו, אנחנו צריכים לנצח", כל זאת תוך שהוא מצביע על לורנצו אינסינייה כמי שאמור להיכנס, אבל המאמן לא שמע בקולו.


De Rossi asked to warm up: "Why the hell should I go on? We don't need to draw here, we need to win!" Points towards Insigne. #ITASWE#ItalySwedenpic.twitter.com/tdZql7MjMJ

— 90min (@90min_Football) November 14, 2017


ג'יאנלואיג'י בופון, שפרש מהנבחרת בדמעות מיד לאחר השריקה, דווקא נשאר ג'נטלמן עד הסוף: "לא הייתה לנו אנרגיה והשבדים עשו זאת נכון, אבל יש עוד עתיד לכדורגל האיטלקי. יש כבוד ואנחנו עקשניים. אני משאיר את הנבחרת בידיים הטובות של ג'אנלואיג'י דונארומה ומתיה פרין. המאמן הוא לא השעיר לעזאזל. אנחנו מפסידים ומנצחים כקבוצה".


פאולו קנבארו, אחיו של פאביו שזכה בגביע העולמי ב-2006, תקף את ההתאחדות באינסטגרם: "הכדורגל האיטלקי מנוהל על ידי מומיות. לא הפסדנו את הגביע העולמי היום, אלא לפני 15 שנה כאשר איטליה החלה להביא פלופים מכל העולם וערערה את מקומם של השחקנים האיטלקים. המאמנים האיטלקים נשארו הכי טובים, אבל מאמנים בכל העולם. עכשיו כשהגענו לתחתית הבאר אולי נוכל לשפר את הכדורגל האיטלקי. כדאי מאוד שהמומיות האלה שמנהלות את הכדורגל האיטלקי יעזבו ויתנו לצעירים לנהל את הכדורגל. אני מצדיע לבופון, שהיה לו את לילה הכי נוראי בעולם ועדיין עמד מול המצלמות ודיבר". 


 

Ragazzi il mondiale non L'abbiamo perso oggi.L'abbiamo perso 15 anni fa quando grazie ad un magna magna clamoroso degli addetti ai lavori,arrivavano in italia bidoni da ogni parte del mondo a soffiare ingiustamente il posto ai nostri ragazzi…gli abbiamo dato soldi gloria e conoscenza grazie ai nostri allenatori italiani che restano i migliori in assoluto.spero solo che oggi toccando il fondo si rifondi il NOSTRO CALCIO!via le mummie che gestiscono il calcio italiano e spazio ai giovani anche fuori dal campo!fuori dalle palle grazie…onore al grande Gigi Buffon che ha perso la possibilità di essere L'unico giocatore a disputare sei mondiali e nonostante non ci sia riuscito ci ha messo la faccia!!! Speriamo che le tue lacrime versate siano le ultime del nostro calcio!!!! Sosteniamo la giovane italia che verrà!!!! Ritorniamo ad essere l'Italia che il mondo intero ha invidiato⚽️ purtroppo doveva accadere ciò per svegliarci!!!! @lagiovaneitalia

A post shared by Paolo Cannavaro (@paolocannavaro) on



ג'ורג'יו קייליני השאיר פתח שאולי יישאר: "פרישה מהאזורי? איני יודע… אני בינתיים במערבולת מחשבות כי לא נהיה במונדיאל. אני צריך לחשוב מה טוב לאיטליה ואז אחליט. אולי זה הלילה האחרון שלי בנבחרת. הגענו לשעת האפס לנבחרת האיטלקית. אני לא מאלה שנאחזים בשיפוט או במזל רע. בתחתית השורה הגיע לנו לעוף. נתנו הכל, אבל זה לא הספיק. יש לנו צעירים מוכשרים שיצטרכו לקבל הרבה אהבה".


בניגוד לבלם, הקשר דניאלה דה רוסי אישר שהוא פורש מהמדים הלאומיים: "זה רגע שחור לכדורגל שלנו. שחור מאוד לאלה מאיתנו ששיחקו שנתיים בקמפיין הזה. הפרישה מהנבחרת היא במשחק שהיה כמו לוויה, אבל אף אחד לא מת בו. לא הגיע לנו לעוף בגלל שב-180 דקות אלה היו משחקים מאוזנים. ההרגשה להוריד את חולצת הנבחרת בפעם האחרונה הייתה מוזרה". הוא הודה שהורה לוונטורה להכניס את אינסינייה: "אלה היו דקות סיום ולפעמים אתה מאבד את זה מרוב עצבים. מצטער אם העלבתי מישהו".



דה רוסי ואינסינייה, שלא שותפו אתמול. כבר לא ישחקו יחד בנבחרת (Gettyimages)


גם אנדראה ברצאלי הודיע שסיים את הקריירה הבינלאומית: "זה סוף עידן. האכזבה הכי גדולה של חיי. עצוב לסיים כך כי אתה מרגיש עור ברווז בכל פעם שאתה משחק בנבחרת. לא לעלות למונדיאל זו מהלומה קשה לקריירה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי