היורש של אינייסטה: הפריחה של לואיס אלברטו בלאציו

לואיס אלברטו
לואיס אלברטו | Gettyiamges

ההשוואות לקוטיניו בליברפול רק עשו נזק להתאקלמות של הספרדי, ההשאלה למלאגה הייתה אפילו כואבת יותר ואז הגיע הטלפון מלה קורוניה. הקשר פרח והנשרים ביצעו מחטף. יוכין על העליות והירידות בקריירה של הספרדי

קבוצות: לאציו
(גודל טקסט)

לפני חודש וחצי ערך לואיס אלברטו את הופעת הבכורה שלו במדים האדומים של נבחרת ספרד, כאשר נכנס כמחליף במקומו של אנדרס אינייסטה במשחק הידידות מול קוסטה ריקה במלאגה. הוא עשה זאת באצטדיון בו שימש רק לפני שלוש שנים שחקן ספסל זניח, ולחץ את ידו של האליל אותו הוא מעריץ יותר מכל.

הרי אינייסטה הוא לא רק המודל לחיקוי. לואיס אלברטו חלם ללמוד ממנו גם בברצלונה, כאשר היו לו תקוות להתברג בסגל הראשון של ברצלונה ב-2013. ואולם, עד לפני מספר חודשים, אוהדים מעטים כלל הכירו את שמו של כוכב לאציו שפרץ לפתע לתודעה בגיל 25. יש המגדירים אותו כיום "אינייסטה החדש", וזה לא מקרי. איך שלא תסתכלו על זה, מדובר באחד הסיפורים המפתיעים של העונה, והוא מהווה נכון לעכשיו שיא בקריירה משונה ומיוחדת.

המסלול הזה חריג ויוצא דופן, ולואיס אלברטו אפילו לא היה רחוק מזכייה באליפות אנגליה. הוא לא העלה בדעתו את האפשרות הזו כאשר חתם בליברפול בקיץ 2013, אבל לא חשב גם שישחק כל כך מעט. המנג'ר ברנדן רוג'רס נלחם עליו אישית אחרי שסיפק עונה טובה בליגה הספרדית השנייה, במדי קבוצת המילואים של ברצלונה, בהשאלה מסביליה. לקטלאנים הייתה אופציית רכישה, והם שקלו אותה בחיוב אחרי שהכישרון הצעיר הבקיע 11 שערים ובישל אינספור מצבים לחבריו, ובראשם ג'רארד דאולופאו. המאמן אוזיבו סקריסטן שפע מחמאות, אבל האדומים מאנפילד פשוט היו מוכנים להציע סכום גבוה יותר. הם שילמו כ-8 מיליון יורו על מנת להביא את הספרדי לאנגליה, ורוג'רס הרגיש צורך להסביר את ההחתמה היקרה של שחקן אלמוני יחסית עם השוואה יומרנית.

לואיס אלברטו. לא הצליח להיות תואם קוטיניו (טוויטר)
לואיס אלברטו. לא תואם קוטיניו (טוויטר)

"לפני חצי שנה הבאנו את פיליפה קוטיניו והוא היה צעיר, אבל התאים מצוין לפרופיל השחקנים שאנחנו רוצים להחתים. לואיס אלברטו הוא בדיוק אותו דבר – כשרון צעיר ומוערך", אמר הצפון אירי. הרכש זכה להופעת בכורה נוצצת במיוחד בניצחון הביתי הגדול מול מנצ'סטר יונייטד בספטמבר, כאשר נכנס לשבע הדקות האחרונות במקום קוטיניו, והיו שראו בכך סמליות. אלא שההמשך לא הגיע, והקשר לא פתח באף משחק פרמייר-ליג באותה עונה. אפילו בישול אמנותי ללואיס סוארס ב-0:5 הענק על טוטנהאם, שסיים את הקדנציה של אנדרה וילאש בואש בווייט הארט ליין, לא עזר. רוג'רס אהב תמיד יכולות טכניות, אבל סבר שהשחקן לא בשל פיזית למאבקים בכדורגל האנגלי. אז הוא ייבש אותו על הספסל, משם צפה לואיס אלברטו גם בהפסד הגורלי לצ'לסי באנפילד עם ההחלקה המיתולוגית של סטיבן ג'רארד, אשר מנעה מהאדומים תואר היסטורי.

כישלון ההתאקלמות במרסיסייד צרם ללואיס אלברטו, אבל הפיאסקו בהשאלה במלאגה היה כואב אפילו יותר. הוא הדגיש עד כמה הקריירה שלו תקועה, ושיחת הטלפון מוויקטור סאנצ'ס באה בזמן טוב. שחקן ריאל מדריד לשעבר, שהכיר את הקשר כאשר עבד כעוזר מאמן סביליה, בדיוק מונה למאמן לה קורוניה והציע לו להצטרף בהשאלה. ההזדמנות הזו סייעה לו לקבל סוף כל סוף דקות משחק באופן קבוע בליגה הבכירה בגיל 23, וזה לא דבר של מה בכך. הסקאוטים של לאציו הבחינו בו, והנשרים הסכימו לשלם לליברפול כ-4 מיליון יורו תמורתו. האדומים שמחו – לואיס אלברטו היה לא רלוונטי לחלוטין מבחינת יורגן קלופ, והמכירה הייתה בגדר מזעור הנזקים הכלכליים.

אלברטו ואינזאגי. הקרירות הפכה לאהבה פורחת (gettyimages)
אלברטו ואינזאגי. הקרירות הפכה לאהבה פורחת (gettyimages)

העניין הוא כי גם באיטליה, על אף קבלת הפנים החמה מצד המאמן סימונה אינזאגי, זה לא הלך בקלות. את רוב העונה שעברה בילה הספרדי על הספסל, ובשלב מסוים משהו בתוכו נשבר. הוא היה על סף דיכאון, והחליט לפנות לעזרה פסיכולוגית. "בסביבות ינואר ופברואר, הייתי במצב הכי גרוע בקריירה. לא הייתה תקווה, הרגשתי שאני לא מספיק טוב לכלום", הוא נזכר. חברים המליצו על חואן קרלוס קאמפיו, פסיכולוג עם התמחות בספורטאים, ולפתע הכל התהפך ב-180 מעלות. "הרגשתי אחרת. הבנתי שאני עדיין רלוונטי, שאני שווה המון. הטיפול העניק לי כוח לצאת מהדיכאון. המחסום היה מנטלי, והיה חשוב להסיר אותו", אמר לואיס אלברטו.

הצעדים הראשונים בשלהי העונה שעברה היו זהירים, אבל העונה כבר אי אפשר לדמיין את לאציו ללא התרומה של לואיס אלברטו, שנמצא בכל פינה בחלק הקדמי ופורח בזכות כישוריו העדינים. הוא יצירתי, טכני, בעל ראיית משחק משובחת ומסירות עומק – בדיוק השחקן שמסוגל לענג את הצופים. אוהדי לאציו מתים עליו, וגם הנתונים הסטטיסטיים מדגישים את התרומה, עם חמיש שערי ליגה ושישה בישולים עד כה. שיא הכיבושים האישי בליגה הבכירה עומד על שישה שערים באותה עונה חיובית בלה קורוניה, והוא הולך להישבר בקרוב מאוד, אבל זה לא ההיבט שמעניין במיוחד את השחקן שמעדיף תמיד למסור.

לואיס אלברטו במדי ספרד. היורש של אינייסטה? (gettyimages)
לואיס אלברטו במדי ספרד. היורש של אינייסטה? (gettyimages)

"שחקנים אומרים לי שאני צריך לבעוט יותר, אבל אני מחפש בעיקר בישולים. אולי זה מטופש מבחינת הכותרות, אבל חשוב לי שהקבוצה תצליח. זה הדבר העיקרי", הוא טוען. והגישה הזו, שכה אופיינית לאליל אינייסטה, הופכת אותו לאהוב אפילו יותר. "אין לנו תחליף ללואיס אלברטו", טוען אינזאגי. לאציו לא מוכנה בינתיים למכור אותו בשום אופן, על אף שההצעות כבר מתחילות לזרום. סביליה, שלא נתנה לו הזדמנות, מוכנה להוציא עליו הון. אפילו ברצלונה הוזכרה כמועמדת אפשרית, כאשר הסקאוטים שלה מגיעים באופן תדיר לאולימפיקו. חודשים ספורים הפכו אותו מפלופ מוחלט לאחד השמות החמים בשוק ההעברות. 

כל עוד לואיס אלברטו בלאציו, ביציעים מקווים ליהנות ממנו כמה שיותר, ובאיטליה מקווים כי הקשר יהיה כשיר לקראת המפגש המרתק בסן סירו מול אינטר בשבת. אחרי פציעה קלה, שב הספרדי לאימונים השבוע והבטיח לעשות הכל על מנת להיות על הדשא מול החבורה של לוצ'אנו ספאלטי. זה צפוי להיות מאבק נפלא בין שתי קבוצות אטרקטיביות, בין היתר בזכותו. אל תפספסו, כי גם אנשי ברצלונה יצפו בו בעניין.

לואיס אלברטו. מעדיף למסור מאשר לבעוט (gettyimages)
לואיס אלברטו. מעדיף למסור מאשר לבעוט (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי