פאביו קאפלו הודיע על פרישה מאימון: אני נהנה בתור פרשן

פאביו קאפלו
פאביו קאפלו | Gettyimages

המאמן האיטלקי המצליח, שעזב לאחרונה את סין, אמר ב"רדיו אונו" כי הוא מרוצה מכל מה שעשה כמאמן ומסתפק בזה. "כבר אמרתי לא לסקוודרה אזורה". על חוסר ההצלחה של הנבחרת: "אין אף שחקן שיודע לשלוט בכדור"

(גודל טקסט)

פאביו קאפלו, אחד המאמנים המצליחים והמוערכים בעשורים האחרונים, פורש מאימון. קאפלו, שעזב לאחרונה את ג'יאנגסו סונינג שלושה מחזורים בלבד מפתיחת העונה, אמר ב"רדיו אונו" האיטלקי שהמועדון הסיני היה האחרון בקריירה שלו.

קאפלו, שתחת שרביטו עברו קבוצות כמו מילאן, יובנטוס, ריאל מדריד ונבחרות אנגליה ורוסיה, דיבר על הבעיות של נבחרת איטליה, שלא תשחק במונדיאל בקיץ הקרוב: "הבעיה היא הבדלי הרמות. הסרייה A היא ליגה טובה, אבל בנבחרת הלאומית הם פוגשים שחקנים שמשחקים ברמות גבוהות הרבה יותר. השחקנים האיטלקים הטובים עוברים למועדונים בליגות אחרות, וזה אומר שלחדשים אין ממי ללמוד".

על פי קאפלו, לסקוודרה אזורה יש כישרון אבל "הבחורים חייבים ללמוד לשחק כדורגל, כלומר, לשלוט בכדור. באיטליה הם פשוט מעבירים את הכדור מאחד לשני. המאמן הבא חייב להיות אחד כזה שמבין בשליטה בכדור, בטכניקה."

המאמן האיטלקי גם שלל חזרה בעצמו לספסל הנבחרת הלאומית: "הציעו לי ואמרתי לא. כבר אימנתי נבחרות במו אנגליה ורוסיה, שהיו חוויות מצוינות, ורציתי לחזור לאמן מועדונים. ג'יאנגסו היתה בדיוק מה שחיפשתי, היה שם מאוד מעניין אבל גם מאוד קשה לתקשר. הספקתי הכל בתור מאמן, עכשיו אני מרוצה וטוב לי בתור פרשן".

מסי ורונאלדו.
מסי ורונאלדו. "אחד בכושר שיא כבר חודשים, השני ממציא את המשחק מחדש" (Gettyimages)

וכפרשן, יש לו מה להגיד על יובנטוס ורומא שיתמודדו בימים הקרובים נגד ריאל מדריד וברצלונה בהתאמה ברבע גמר ליגת האלופות: "כשיש לך שחקנים כמו מסי או רונאלדו, אתה כבר מוביל 0:1. רונאלדו נמצא בכושר שיא כבר חודשים, הוא משחק שונה לגמרי ממה שאנחנו מכירים ומסי בכלל המציא מחדש את המשחק. אני לא נותן הרבה סיכויים לקבוצות האיטלקיות נגד הספרדיות, איכות השחקנים והיכולות הכלכליות של המועדונים האלה גבוהה בהרבה משלנו".

קאפלו כבר פרש מאימון ב-2012, כשעזב את נבחרת אנגליה אחרי מריבה מתוקשרת עם ההתאחדות, אבל פחות מחצי שנה לאחר מכן מונה לאותה משרה בנבחרת הרוסית בה נשאר שלוש שנים ואימן אותה במהלך מונדיאל 2014 בברזיל. האם גם הפעם הוא יהיה מובטל חודשים ספורים בלבד? נותר רק לנחש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי