פארמה מציגה: מליגת החובבים לסרייה A ב-3 שנים

פארמה
פארמה | Gettyimages

המועדון, בעבר אחת מקבוצות הפאר של הכדורגל האיטלקי שהוציא מתוכו שחקנים כמו ג'יאנלואיג'י בופון, חזר אתמול לליגה העליונה בזכות שער דרמטי בדקה ה-89. הקפטן לוקארלי: "הבטחתי לעשות את זה וקיימתי"

(גודל טקסט)
 סיפור הסינדרלה המדהים של אירופה מגיע מהמקום היחיד בו הוא יכול לקרות – איטליה. פארמה, שהיתה אחת הקבוצות המצליחות בכדורגל האיטלקי ובין היתר ג'יאנלואיגי בופון החל בה את הקריירה, פשטה רגל לפני ארבע שנים וירדה לליגת החובבים. אתמול (שישי) היא חזרה לסרייה A בצורה הכי דרמטית שיש עם שער בדקה ה-89.


השער, שנתן לה 0:2 על ספציה במחזור סיום העונה, קבע עבור הקבוצה עליית ליגה שלישית בשלוש שנים והעלה את הקבוצה אוטומטית לליגה העליונה. פרוזינונה, שהוליכה את הטבלה חלק מהעונה, הולכת למשחקי הפלייאוף.


פארמה היתה אחת הקבוצות הגדולות של איטליה בשנות התשעים כשזכתה בגביע למחזיקות גביע, גביע אופ"א, הסופרקאפ האירופי והאיטלקי ושלוש פעמים בגביע האיטלקי. במארס 2015 הוגדרה הקבוצה כפושטת רגל וירדה כאמור עד לליגת החובבים. העונה, דורגה הקבוצה רק ארבעה מחזורים במקום השני ואחד בלבד בראשון. הבלם והקפטן בן ה-40, אלסנדרו לוקארלי שמשחק כבר עשר שנים בקבוצה אמר בסיום: "הבטחתי שאחזיר את פארמה לסרייה A ועמדתי בהבטחה. זה לא רק אני אלא כל מי שנשאר בקבוצה הבטיח וקיים".


בופון מברך את "פארמה הגדולה":

Grande Parma! https://t.co/UCVSQuD5LW

— Gianluigi Buffon (@gianluigibuffon) May 18, 2018


לוקארלי הודה: "זו הרגשה עילאית של אושר. זה דבר בלתי רגיל. אף אחד לא ציפה לסיום כזה מהחלומות. פרוזינונה כבר חגגו עליה על חשבוננו ואז התחלנו לשמוע קריאות שמחה מהצופים ולא הבנו מה קורה. הסבירו לנו שפוג'יה השוותה נגדם ל-2:2 ואנחנו עולים במקומם. אנחנו חייבים את ההצלחה לאוהדים שלא הפסיקו לתמוך בנו ברגעים הקשים ובטובים. לפרוש? אני רוצה כעת רק לנוח ולחגוג".


מאמן פארמה, רוברטו ד'אוורסה, אמר בסיום: "אני מאמין שאפילו הרגעים השחורים שעברנו בקבוצה סייעו לנו וחיזקו אותנו. לא כל קבוצה היתה מסוגלת לחזור מהליגה הרביעית תוך שלוש שנים חזרה לראשונה. סיימנו את העונה עם ההגנה הכי טובה בליגה. אחרי שהפסדנו לפרוזינונה בנובמבר 2:1 אמרתי לשחקנים שנסיים לפניהם את הליגה ונעלה. עכשיו הזמן לחגוג".


כובש השער הדרמטי אמאטו צ'יצ'רטי (גטי אימג'ס)
כובש השער הדרמטי אמאטו צ'יצ'רטי (גטי אימג'ס)


הקבוצה קרויה כעת פארמה קאלצ'ו 1913, השנה בה נוסדה, ונשיאה הוא נביו סקאלה המאמן לשעבר. בעונה הראשונה שלה בליגה הרביעית היא מכרה 9000 מנויים והכפילה את שיא המינויים בליגה הרביעית. הקבוצה חוזרת לסרייה A מחוזקת כלכלית אחרי שב-2017 נרכשה על ידי בעלים מסין ג'יאנג ליזאנג שמחזיק ב-60 אחוז ממניותיה. שבעה אנשי עסקים שהקימו את הקבוצה מחדש מחזיקים בעוד 30 אחוז מהמניות ועשרה אחוזים שייכים לארגון אוהדים שתרם לשיקומה. אמרנו, סיפור סינדרלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי