"ריאל יותר איכותית בלי רונאלדו, פתאום השחקנים מגדילים ראש"

אסנסיו, בנזמה
אסנסיו, בנזמה | AFP

לפני המפגש מול הבלאנקוס בליגת האלופות, אוזביו די פרנצ'סקו עונה על הכל בראיון נרחב. העבודה עם טוטי ומונצ'י, המועמדת לזכות במפעל, מכירת ניאנגולן וסטרוטמן, השחקן שהיה לוקח ממדריד לרומא והמאמן הטוב בעולם

קבוצות: רומא
(גודל טקסט)

רומא תשחק בסנטיאגו ברנבאו נגד ריאל מדריד במחזור פתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות. המאמן של הקבוצה האיטלקית, אוזביו די פרנצ'סקו, העניק ראיון נרחב ל"אס" הספרדי לפני המפגש המסקרן וטען בין הית"ר שעזיבתו של כריסטיאנו רונאלדו דווקא תשדרג את אלופת אירופה.

רומא, שהדיחה אשתקד את ברצלונה ברבע הגמר של המפעל ונעצרה על ידי ליברפול בשלב ארבע האחרונות, תנסה לגרום לריאל מדריד נזקים בבית המוקדם. די פרנצ'סקו החמיא למאמן הבלאנקוס ז'ולן לופטגי וגם לקודמו זינדין זידאן וקבע שמרקו אסנסיו יכול בקלות לזכות בעתיד ב"כדור הזהב".

ריאל מדירד ללא כריסטיאנו רונאלדו: "התוצאות שלהם עד עכשיו מראות כמה הם חזקים. הם יותר איכותיים עם הכדור וטועים פחות. השחקנים, שהיו בצל שלו, מגדילים פתאום ראש. יש להם יותר מנהיגים, כשבראשם סרחיו ראמוס ולוקה מודריץ'".


"יהיה לו קשה להבקיע 50 שערים בעונה" (Gettyimages)

תחילת דרכו של רונאלדו בליגה האיטלקית: "הוא חווה קשיים, אבל אני חושב שבהמשך העוצמה שלו תבוא לידי ביטוי. אין לי ספק שהוא יבקיע הרבה שערים, אני רק יכול לקוות שזה לא יהיה נגד הקבוצה שלי. 50 שערים? יהיה לו קשה מאוד להגיע למספר הזה".

עזיבתו של זינדין זידאן: "זיזו עשה דברים גדולים במדריד. אהבתי את הכנות שלו ובירכתי אותו כשהוא סיים שם את דרכו כי הוא עשה זאת בצורה כה אלגנטית. הוא היה הקשר האהוב עליי, הערצתי אותו. לופטגי מנסה לשחק כדורגל יותר מסודר, קבוצתי ואגרסיבי. לפניו, תמיד הייתה לך הרגשה שריאל נעלמת ואז בלי שתשים לב אתה נעקץ. עכשיו הם יותר עיקביים. למרות התארים הרבים, הרעב נשמר. זו מנטליות של מועדון – בדיוק כמו יובנטוס באיטליה".

המועמדת לזכות בליגת האלופות: "עבורי זו ליברפול. הם היו בגמר בשנה שעכבר וצברו ניסיון. גם מנצ'סטר סיטי מועמדת בכירה, יש לה את המאמן הכי טוב בעולם".


המועמדת הבכירה של די פרנצ'סקו. ליברפול (Gettyimages)

שחקן שהיה לוקח מריאל מדריד לרומא: "מרקו אסנסיו. אני משוכנע שבעתיד הוא יהיה מועמד לזכות בכדור הזהב. יש לו כישרון ענק ואת כל הנתונים להפוך לסופר סטאר".

הביקורות על סרחיו ראמוס וקארים בנזמה: "הלוואי שהיה לי שחקן כמו ראמוס. בנזמה? הוא בהרכב כך שסימן הוא תורם. זה שחקן ששם את עצמו לרשות הקבוצה. הוא מבקיע ותורם לחבריו. הוא כדורגלן חכם שיודע להבקיע ולשחק עבור חבריו לקבוצה. אדין דז'קו דומה לו".

ההישג אשתקד בליגת האלופות: "אני מקווה שנוכל לחזור את מה שהשגנו בשנה שעברה. הגענו לחצי הגמר בזכות. ביום יום שעובר מאז, אני קולט מה עשינו עם הקאמבק מול ברצלונה. האוהדים מזכירים לי את זה בכל פעם שאני פוגש אותם ברחוב. התחושות היו נפלאות, אבל אני משתדל לשמור על איזון אחרי שבעבר שבתי את היד בגלל שנתתי אגרוף לספסל במשחק מול אטאלנה. ידעתי שמערך של שלושה בלמים יפתיע את בארסה ואכן כך היה. כולם חשבו שנהיה טרף קל עבורם, אך זה מה שיפה בכדורגל".

איך הצליח להחדיר אמונה בשחקניו אחרי ההפסד 4:1 במשחק הראשון בקאמפ נואו: "הסברתי להם שהכל יכול לקרות והאמנתי בזה. אחרי שריאל מדריד שיחקה נגד יובה, פגשתי קייליני ובופון והם אמרו לי שנתנו להם השראה ואמונה שהם יכולים לעשות את זה למרות שהפסידו 3:0 במשחק הראשון".


"בופון וקייליני אמרו לי שהענקנו להם השראה" (AFP)

חצי הגמר נגד ליברפול: "השיפוט לא עזר לנו, אבל רק אנחנו אשמים בהפסד באנפילד. הייתה לנו חצי שעה נוראית באנגליה ועל כך אני מתחרט".

הציפיות מרומא השנה בליגת האלופות: "מצפים מאיתנו לשחק כדורגל עם תשוקה וסגנון התקפי. ננסה לעשות את זה ונראה מה תהיה תוצאה. ציפיתי לפתוח את הליגה בצורה טובה יותר, נהיה חייבים לשמור על יציבות. מכירת אליסון? זה היה צפוי. איבדנו אותו, אבל ידענו שזה יקרה. קיבלנו מספר הצעות שאי אפשר לסרב להן".

מכירת ניאנגולן וסטרוטמן: "קווין רצה חוויה חדשה וזו היתה החלטה שלו. במקרה של ראג'ה היו סיבות אחרות, אבל אני רוצה להסתכל קדימה. הבאנו 11 שחקנים חדשים וזה לא קל, אבל בהחלט מאתגר. יוסטין קלייברט, למשל, זה שחקן שיכול להתקדם המון. הוא שחקן חשוב במערך שלנו".

ההשתלבות של פרנצ'סקו טוטי בתפקיד ניהולי: "לאט לאט הוא מבין מה הוא רוצה לעשות כשהוא יהיה גדול (צוחק). זו הייתה שנת מעבר עבורו. הוא חבר טוב שלי, שנותן לי המון תמיכה והיחסים ביני לבינו נפלאים. הוא אוהד שרוף של הקבוצה".


"כמו אוהד שרוף". די פרנצ'סקו על טוטי (Gettyimages)

העבודה לצד מונצ'י: "כמו שהוא התבטא בעבר, זה טוב למאמן שהמנהל הספורטיבי שלו לצידו ולא מולו. הוא מסתכל לכדורגל האיטלקי שהוא יותר פיזי וטקטי מספרדי, אבל גם מביא את הידע הרחב שלו ואת הכדורגל הטכני. המיקס הזה עוזר לנו לגבש קבוצה מרתקת".

על לואיס אנריקה שאימן בעבר ברומא וכיום מדריך את נבחרת ספרד: "זה מחמיא שרומא תרמה להתפתחות הקריירה שלו. לפעמים צריך להיכשל דכי לצמוח. הוא עשה דברים גדולים בסלטה ויגו, בברצלונה וכיום הוא עושה עבודה טובה בנבחרת הספרדית. יש לו הכל – כריזמה, אישיות ורעיונות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי