שולטת בליגה: יובנטוס ניצחה 0:1 את אינטר ב"דרבי ד'איטליה"

מריו מנדז'וקיץ'
מריו מנדז'וקיץ' | AFP

מריו מנדז'וקיץ' (66) הכריע משחק שקול ואיכותי שנתן לגברת הזקנה פער של 14 נקודות על פני הנראזורי ו-11 נקודות על פני נאפולי שבמקום השני, ספאלטי ירד עם מחמאות אך מנוצח

(גודל טקסט)

האם אפשר לסכם את עונת 2018/19 בסרייה A עוד לפני ש-2019 בכלל התחילה? אם תשאלו את מסימיליאנו אלגרי, אפשר בהחלט. יובנטוס התחילה לברוח לליגנה בערך מהמחזור הראשון, אבל הערב (שישי) אפשר לחתום פחות או יותר שהיא תהיה האלופה אחרי ניצחון 0:1 קטן אבל מרשים על אינטר ב"דרבי ד'איטליה" הראשון לעונה.

במשחק שקול יחסית, עמוס הזדמנויות ומלא בחוסר מזל בשני הצדדים, הגברת הזקנה השיגה את הניצחון בזכות נגיחה אחת מוצלחת של מריו מנדז'וקיץ', שתפס את האנדנוביץ' לא מוכן והעלה את יובה ליתרון הכל כך חשוב בדקה ה-66. עד לנקודה הזו, מה שהצופים באצטדיון בטורינו ראו זה משחק קצבי, מהנה ועם אינספור מצבים, כולל ניסיון למספרת של כריסטיאנו רונאלדו ומהצד השני בעיטה לקורה של רוברטו גאגליארדיני. מיד אחרי השער המשחק נרגע, החבורה של אלגרי התרכזה בלהגן על היתרון שלה בעוד זו של ספאלטי ניסתה לחזור לתמונה, אך שערים נוספים לא הובקעו.

43 נקודות מתוך 45 אפשריות, זה המאזן של יובה אחרי 15 משחקי ליגה. לאף קבוצה בתולדות הסרייה A עוד לא היתה פתיחה כזו עוד לפני המחזור הנוכחי, אבל כעת זה נתון שלא רשמה אף קבוצה בחמשת הליגות הבכירות.. הפער מאינטר עומד כרגע על 14 נקודות והפער מנאפולי, שתשחק רק מחר נגד פרוזינונה מהתחתית, נמצא כרגע ב-11. בכושרה הנוכחי, אין באיטליה קבוצה שתמנע מהגברת הזקנה אליפות שמינית ברצף. אבל לפני האליפות, יובנטוס רוצה לשמור על המקום הראשון בבית בליגת האלופות כדי לקבל יריבה נוחה יותר בשמינית הגמר, ואת זה היא תבטיח עם ניצחון על יאנג בויז ברביעי. לאינטר, לעומת זאת, יש משחק ביתי נגד איינדהובן אותו היא חייבת לנצח ולקוות לאיבוד נקודות של טוטנהאם נגד ברצלונה כדי לעלות לשלב הבא.

רונאלדו. יבקיע ב
רונאלדו. לא הבקיע ב"דרבי ד'איטליה" הראשון שלו (AFP)

הרכבים
יובנטוס: ווייצ'ק שסצ'ני, מתיה די שיליו, לאונרדו בונצ'י, ג'יורג'יו קייליני, ז'ואאו קנסלו, בלז מטווידי, רודריגו בנטנקור, מיראלם פיאניץ', פאולו דיבאלה, כריסטיאנו רונאלדו, מריו מנדז'וקיץ'

אינטר: סמיר האנדנוביץ', ז'ואאו מירנדה, מילאן שקריניאר, סימה ורסאליקו, קוואדוו אסמואה, מרסלו ברוזוביץ', רוברטו גאגליארדיני, ז'ואאו מריו, מתאו פוליטנו, איבן פרישיץ', מאורו איקרדי

מהלך המשחק
דקה 1: השופט מסימיליאנו איראטי הוציא את המשחק לדרך.

פרישיץ'. אינטר נתקלת בהרבה חוסר מזל (AFP)
פרישיץ'. אינטר נתקלת בהרבה חוסר מזל (AFP)

דקה 10: אינטר פתחה טוב יותר, אבל יובנטוס הגיעה להזדמנות האמיתית הראשונה. פיאניץ' העביר לדיבאלה שבעט חזק, אבל הכדור עבר סנטימטרים מעל השער.

דקה 29: גאגליארדיני הגיע לאחד על אחד מול שסצ'ני, עבר את השוער וגלגל כדור קל, אבל לחוסר מזלו הכדור פגש בקורה.

דקה 37: דקות של לחץ מצד התקפת יובנטוס הסתיימו בשורה של החמצות, כולל ניסיון מספרת של רונאלדו.

רונאלדו מנסה מספרת. מלך שערי הסרייה A עוד לא מצא את המסגרת (AFP)
רונאלדו מנסה מספרת. מלך שערי הסרייה A עוד לא מצא את המסגרת (AFP)

דקה 66, יובנטוס עולה ל0:1: סוף סוף שער! קנסלו פרץ מצד שמאל, רץ עד הסוף ואז הגביה למרכז, שם חיכה מריו מנדז'וקיץ' ונגח מקרוב פנימה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי