ראשי הכדורגל באיטליה שוקלים לעצור את הסרייה A

מאורו איקרדי, קאליבו קוליבאלי
מאורו איקרדי, קאליבו קוליבאלי | AFP

בעקבות הקריאות הגזעניות נגד קאלידו קוליבאלי בהפסד נאפולי לאינטר, משחק שבסיומו גם נדקרו ארבעה אוהדים ואחד נהרג, נשיא ההתאחדות גבריאלה גרבינה הודה: "צריכים לקחת דקה ולשקול את צעדינו"

קבוצות: נאפולי
(גודל טקסט)
נשיא ההתאחדות האיטלקית, גבריאלה גרבינה, שוקל לעצור את משחקי הסרייה A עד להודעה חדשה בעקבות התרחשויות קשות במשחק בו אינטר ניצחה את נאפולי 0:1. ארבעה אוהדי נאפולי נדקרו מחוץ ליציעי סן סירו ואוהד של אינטר נהרג אחרי שנדרס בפראות על ידי משאית בה נהג אוהד נאפולי. גם על כר הדשא לא היה שקט, כשבלם הקבוצה קאלידו קוליבאלי ספג קריאות גזעניות מאוהדי אינטר – כל זאת בפעם הראשונה שניסו בארץ המגף לערוך מחזור "בוקסינג דיי", כמו באנגליה.


מאמן נאפולי, קרלו אנצ'לוטי, הבהיר אחרי הקריאות הגזעניות נגד הבלם קוליבאלי כי הקבוצה תנקוט בצעד דרסטי במשחק הבא: "בפעם הבאה שיהיו קריאות גזעניות נגדו, כל נאפולי תרד מהמגרש. כולנו". קוליבאלי הורחק באדום לאחר שמחא נגד הקריאות נגדו. הבלם פרסם לאחר מכן ברשתות החברתיות: "אני מאוכזב מההפסד ומכך שנטשתי את האחים שלי, אבל אני גאה בצבע העור שלי. בהיותי צרפתי, סנגלי ונאפוליטני".


Mi dispiace la sconfitta e sopratutto avere lasciato i miei fratelli!
Però sono orgoglioso del colore della mia pelle. Di essere francese, senegalese, napoletano: uomo.

#InterNapoli 1-0
#KK26#famiglia
#ForzaNapoliSempre
#DifendoLaCittàpic.twitter.com/f9q0KYggcw

— Koulibaly Kalidou (@kkoulibaly26) December 26, 2018


גרבינה אמר בראיון ל"איל מאסג'רו" כי ההתאחדות תשקול את עצירת המשחקים עד להודעה חדשה. "אנחנו צריכים לקחת דקה כדי לשקול את הצעדים הבאים. יש לנו כאן בעיות של הסדר הציבורי וצריך לשלוט בהן. אני מודאג מהאווירה הכללית במגרשים. אני לא פסיכולוג, אבל ברור לי שכמה שחקנים בסן סירו היו עצבניים (אחרי הרחקת קוליבלי ולורנצו אינסיניה מנאפולי, י.ז). כרגע אני סוקר את האירועים החמורים מאוד. נדבר עם שר הספורט ועם האירגון האולימפי CONI ונחליט מה עושים. התובע צריך להתערב ולומר את דעתו, אבל מה שקרה היה עצוב מאוד".


כדורגלנים רבים יצאו ביממה האחרונה בעדו של קוליבאלי ובהם גם כריסטיאנו רונאלדו שכתב: "בכדורגל צריך חינוך וכבוד".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nel mondo e nel calcio Ci vorreberro sempre educazione e rispetto. No al razzismo e a qualunque offesa e discrimination!!!

A post shared by Cristiano Ronaldo (@cristiano) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי