באיטליה מתמוגגים: "סקודטו אינסופי". דיבאלה יישאר

יובנטוס חוגגת סקודטו
יובנטוס חוגגת סקודטו | Gettyimages

המנהל הספורטיבי של יובנטוס אישר: לגבי החלוץ: "אין שאלה בכלל". אלגרי שזכה באליפות שישית, שני רק לטראפטוני, סימן את משחקי המפתח: "ידענו ללחוץ על הדוושה". קייליני הבטיח: "נחזור ביולי עם אותה התשוקה"

(גודל טקסט)
התמונות מהאצטדיון אליאנץ בטורינו היו כה מוכרות ולכל אוהדי הכדורגל באיטליה היו תחושות של דז'ה-וו. לאחר עיכובים קלים, יובנטוס שוב חגגה עם הסקודטו כשהשיגה את התואר בפעם השמינית ברציפות אחרי ניצחון 1:2 על פיורנטינה. כריסטיאנו רונאלדו שחגג אליפות ראשונה באיטליה והפך לשחקן היחיד שזכה בתואר בשלוש הליגות הגדולות: ספרד, אנגליה ואיטליה, הבטיח שיישאר גם בעונה הבאה. עבור הקבוצה מטורינו הייתה סיבה נוספת למסיבה שכן גם קבוצת הנשים זכתה באליפות.


בארץ המגף פירגנו ליובנטוס כשההדחה המאכזבת ברבע גמר ליגת האלופות נשכחה. "סקודטו אינסופי", נכתב בשער ה"טוטו-ספורט" על רקע תמונה של כוכבי האליפות ואזכור כל העונות. ב"גאזטה דלה ספורט" בדקו במעמקי ההיסטוריה את רצפי האליפויות הארוכים ביותר מחוץ לליגות הגדולות באירופה. והזכירו את סלטיק וריינג'רס שזכו בשמונה אליפויות רצופות כל אחת, את באטה בוריסוב מבלארוס ורוזנבורג הנורבגית שזכו ב-12 אליפויות ועד לקבוצת טאפה, החצי מקצוענית שמשחקת בליגת ונואטו, מדינת איים קטנה ליד האוקיינוס השקט, שם זכתה הקבוצה ב-15 אליפויות רצופות.


בעיתון הגדול נכתב בנוסף: "לא רק כריסטיאנו רונאלדו", והזכירו עוד גיבורים בדרך לאליפות – מויזה קן שכבש שערים רבים במחזורים האחרונים (ממוצע של שער בכל 53 דקות ליגה), ז'ואאו קאנסלו שהיה כוח התקפי מעמדת המגן הימני, וגם את אמרה צ'אן. "הכשרונות החדשים עלו בהדרגה בהיררכיה".


La prima pagina di #Tuttosport

#Scudetto infinito ✔️
#JuveWomen, favoloso bis ✔️ pic.twitter.com/GdytiXFU81

— Tuttosport (@tuttosport) April 21, 2019


המאמן מאסימיליאנו אלגרי חגג זכייה באליפות איטליה חמישית ברציפות, המאמן היחיד שעשה זאת. הוא השווה את שיאו של מרצ'לו ליפי האיטלקי שהוליך גם כן את הגברת הזקנה למספר אליפויות זהה אם כי לא ברציפות. המאמן היחיד שזכה ביותר אליפויות איטליה מאלגרי, שגם זכה באליפות עם מילאן ב-2010/11, לפני שיובה החלה עם רצף האליפויות שלה, הוא ג'ובאני טראפטוני שזכה בשמונה אליפויות.


אלגרי אמר: "אני מאוד מרוצה, זה הישג ענק. העובדה שזכינו בתואר חמישה משחקים לסיום מוכיחה עד כמה העבודה שלנו הייתה טובה. סבלנו מפציעות ומשברים קצרים השנה אבל ידענו ללחוץ על הדוושה". המאמן הוסיף שמשחק המפתח עבורו היה הניצחון במשחק החוץ בבולוניה, דווקא לאחר ההפסד לאתלטיקו מדריד בליגת האלופות, וגם הזכיר את הניצחון נגד נאפולי.


ג'ורג'יו קייליני: "יובנטוס היא כמו משפחה עבורי, קשה לי לשבת בחוץ ולא לשחק, אבל אנחנו חוגגים זכייה באליפות נהדרת שמוכיחה עד כמה אנחנו עקביים. לא נוכל לעכל את ההיסטוריה שעשינו, אנחנו חייבים להיות גאים ולא לשכוח שהשאיפה היא להמשיך לנצח ולהשתפר כל הזמן. נתחיל שוב ביולי עם אותה התשוקה".





יובנטוס חוגגת. "נחזור ביולי עם אותה התשוקה" (Gettyimages)


עבור לאונרדו בונוצ'י היה מדובר בערב מיוחד. הבלם שחזר הקיץ לגברת הזקנה והתקבל בכעס על ידי הקהל אחרי המעבר המתוקשר למילאן, רווה רגע של נחת: "היינו במצב רוח טוב לחגיגה והשארנו את כל הכעס מההדחה מליגת האלופות על המגרש. הסקודטו הזה ייחודי. נהיה אפילו טובים יותר. אפשר ליהנות".


פאולו דיבאלה, שמשך הרבה אש בימים האחרונים, דאג להעלות לאינסטגרם תמונה שלו חוגג זכייה באליפות. אין ספק שזו הייתה עונה לא טובה עבור החלוץ שכבש 10 שערים בלבד לעומת 26 אשתקד. לאחר ההדחה ברבע גמר ליגת האלופות כתב החלוץ: "הקפטנים הכי סובלים בהפסדים. הם מעבירים אותם לאט, בדממה. הכאב יעבור אבל היופי שבספורט הוא שתמיד יש עוד גביע ועוד עונה, קדימה!". האם דיבאלה יישאר? אם תשאלו את אנשי ההנהלה בגברת הזקנה, אין בכך ספק.


המנהל הספורטיבי של יובנטוס, פאביו פארטי, הבטיח בסיום: "דיבאלה יישאר, אין שאלה בכלל". על ההישג של הביאנקונרי אמר: "זה היה מטורף לחשוב ב-2010 שדבר כזה יכול לחיות. אין סוד להצלחה שלנו אלא רק עבודה קשה. אנשים זלזלו במה שהשגנו אבל יעריכו בעוד כמה שנים". על העונה הבאה: "תהיה לנו פגישה רגילה עם אלגרי כמו לכל מועדון. יש לנו את הרעיונות שלנו איך לשפר את הסגל".


#finoallafine#W8NDERFUL !! pic.twitter.com/qKIzXAvSjD

— Paulo Dybala (@PauDybala_JR) April 20, 2019


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי