מרטנס עקף את קבאני, אך אטאלנטה הדהימה את נאפולי

פיוטר ז'ילינסקי
פיוטר ז'ילינסקי | Gettyimages

הבלגי כבש את שערו ה-105 במועדון והעלה את קבוצתו ליתרון בסן פאולו, אבל האורחת מברגאמו הפכה במחצית השנייה ל-1:2 משערים של ספאטה ופשאליץ' והקרב על ליגת האלופות בסרייה A רותח מתמיד

(גודל טקסט)

המחזור ה-33 בליגה האיטלקית הסתיים רק הערב (שני), כאשר נאפולי אירחה את אטאלנטה ובתום דרמה נכנעה 2:1 במשחק מסקרן במיוחד תחת גשם שוטף. הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי עדיין תלויה רק בעצמה אם ברצונה לשמור על המקום השני, בעוד האורחת מברגאמו נמצאת כעת חזק מתמיד במאבק על הכרטיס לליגת האלופות.

כבר בפתיחה הרגישה נאפולי שיהיה זה ערב לא קל עבורה, כאשר בדקה ה-13 נאלצה לבצע שינוי בהגנה בעקבות פציעתו של ולאד קיריקש שהוחלף בסבסטיאנו לופרטו שזכה לדקות די נדירות. למרות שהר הגעש בסן פאולו התפרץ תוך זמן קצר, כאשר הבלגי דרייס מרטנס הצליח למצוא את הרשת עם הישבן וחגג את שערו ה-105 במועדון, בכך עקף את אדינסון קבאני והוא במרחק 16 שערים מהכובש המצטיין בתולדות המועדון, מארק האמשיק שעזב העונה. בפתיחת המחצית השנייה ארקדיוש מיליק כבר חשב שהוא אחראי להכפלת היתרון, אלא שאנדראה מאסיילו הצליח להרחיק את הכדור מקו השער ואז המשחק התהפך.

הכוכב הגדול של אטאלנטה, דובאן ספאטה, הכניע את דוידה אוספינה בדקה ה-69, הקולומביאני גם בישל 11 דקות לאחר מכן למריו פשאליץ' והאורחת בסופו של דבר השיגה את שלוש הנקודות שמסבכות את הצמרת כהוגן: לאטאלנטה כעת 56 נקודות, בזהה למילאן הרביעית, נקודה מעל רומא החמישית ובמרחק חמש מאינטר השלישית. עד סוף העונה מצפים לה משחקים לא קלים כלל, ביניהם מפגשים מול לאציו ויובנטוס במחזור הסיום, שני משחקים שייערכו מחוץ לביתה.



מרטנס עקף את קבאני, אבל האורחת היממה את הסן פאולו בהמשך (Gettiymages)

מנגד, נאפולי במרחק שש נקודות מאינטר השלישית, כך שפספסה הערב הזדמנות פז להבטיח את הסגנות ולאור המעידה השלישית בארבעת המשחקים האחרונים, בהחלט ייתכן שהקרב הביתי נגד אינטר במחזור ה-37, אחד לפני אחרון, יכריע את זהות הסגנית של יובנטוס.

משמעות הניצחון היא שנאפולי שוב ביתרון תשע נקודות על אינטר השלישית והיא מתקרבת בצעדי ענק להבטחת הסגנות, בעוד האורחת נכנעה לראשונה אחרי שבעה מחזורים רצופים ונותרה במקום השישי עם 53 נקודות, רק שלוש הפרש ממילאן הרביעית – מקום ממנו מעפילים לליגת האלופות – אך עד סוף העונה מצפים לה משחקים לא קלים כלל, ביניהם מפגשים מול לאציו ויובנטוס במחזור הסיום, שני משחקים שייערכו מחוץ לביתה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי