בראשון באיטליה: מאבק מרובע על הכרטיס לליגת האלופות

אינטר נגד מילאן
אינטר נגד מילאן | Gettyimages

אינטר ואטאלנטה תלויות בעצמן, אך אם הן לא ישיגו שלוש נקודות נגד אמפולי וססואלו בהתאמה, מילאן עשויה לחלוף על אחת מהן אם תנצח את ספאל וגם רומא עדיין לא אמרה את המילה האחרונה. בנוסף: מאבקי ההישרדות

(גודל טקסט)

המחזור ה-38 האחרון של הליגה האיטלקית נפתח הערב (שבת) עם שני משחקים חסרי חשיבות, בין נאפולי השנייה לבולוניה ששרדה רשמית בליגה ושל שתי היורדות הבטוחות בין פרוזינונה לקייבו, על מנת לרכז את כל האקשן בערב הגדול של יום ראשון, כאשר ישנו מאבק מרובע בין אטאלנטה, אינטר, מילאן ורומא על שני כרטיסים לליגת האלופות ובמקביל פיורנטינה, אודינזה אמפולי וגנואה מתמודדות בקרב נגד הקו האדום.

אינטר – אמפולי
אין ספק שמבין שלוש הקבוצות שנאבקות על ליגת האלופות, מעידה של אינטר בתום המחזור תיחשב לכישלון הגדול ביותר, הנראזורי שהחתימו בפתיחת העונה את ראג'ה נאינגולן מרומא, סגן אלוף העולם שימה ורסאליקו, בלמה ההולנדי הבינלאומי של לאציו סטפן דה פריי והכישרון הצעיר מארגנטינה לאוטארו מרטינס סומנה בפתיחת העונה כיריבה האופציונלית היחידה ליובנטוס על ה'סקודטו'.

לאחר הדחה בשלב הבתים בליגת האלופות, אינטר לא התקרבה ליובנטוס בשום שלב ולמרות שלא ירדה מהטופ 4 מאז המחזור השביעי היא כעת נמצאת נקודה אחת בלבד מעל יריבתה השנואה מילאן. הנראזורי אמורים לגבור בקלות יחסית בביתם על אמפולי מהתחתית, אך הקבוצה שנמצאת נקודה אחת מעל הקו האדום לא תעשה חיים קלים למארחת. לוצ'אנו ספאלטי כנראה באקורד סיום, ינסה לסיים את העונה בצורה ראויה לפני חתימתו הצפויה של אנטוניו קונטה, מלך השערים של האורחת פרנצ'סקו קאפוטו שעובר עונת שיא עם 16 שערים בגיל 31 יחפש שער ראשון נגד אינטר.


ינסה להוביל את אינטר פעם נוספת לליגת האלופות לפני עזיבתו הצפויה. ספאלטי (AFP)

ספאל – מילאן
מילאן קיבלה עבורה את היריבה הכי נוחה, את ספאל ממרכז הטבלה שחושבת כבר על ההכנות בעונה הבאה, אבל בעונה הנוכחית הכל יכול לקרות לרוסונרי שהודחו במהלך העונה בשלב הבתים של הליגה האירופית לאחר הגרלה קלה יחסית, לא מצאו את הרשת בארבע משחקי ליגה רצופים ומיד לאחר המעידה יצאו לתשעה משחקים רצופים ללא הפסד. בדיוק כמו ספאלטי, כנראה שגם ג'נארו גאטוסו לא ימשיך על הקווים בעונה הבאה, כאשר רק מיקום בין ארבע הראשונות עשוי להשאירו. הרוסונרי נמצאים במקום החמישי בטבלה, נקודה אחת פחות מאטאלנטה ואינטר ואם רק אחת מהן לא תנצח, שלוש נקודות מילאנזיות יסללו את דרכם לליגת האלופות לראשונה מאז עונת 2013/14.

אטאלנטה – ססאולו
המועדון מעיר ברגאמו רחוק 90 דקות בלבד מהפעלה היסטורית לליגת האלופות, חבורתו של גספריני שעוברת עונה נהדרת זקוקה לניצחון כדי לסיים במקום השלישי כאשר גם תוצאה אחרת עשויה להביא אותה בסופו של דבר למפעל, אך אם הכחולים שחורים לא יסיימו בין ארבע הראשונות, העונה תיחשב כאחת ההחמצות הגדולות בתולדות המועדון לאור ההפסד בגמר הגביע נגד לאציו. ססאולו לעומת זאת סיימה את העונה והיא נמצאת במקום העשירי, אבל קבוצתו של דה זרבי נוטה להקשות על קבוצות הצמרת בליגה.


במרחק של 90 דקות מהיסטוריה. שחקני אטאלנטה (Gettyimages)

רומא – פארמה
הסיכויים של רומא כמעט אפסיים להגיע לליגת האלופות, כאשר היא ממוקמת במקום השישי במרחק של ארבע נקודות מאיטר הרביעית וכדי לעלות היא צריכה קודם כל לנצח ולקוות שאינטר תפסיד ומילאן לא תנצח. למעשה רומא לא הייתה העונה במחזור אחד בטופ 4 ואי העפלה הצפויה תעשה צדק עימה.

מאבקי התחתית
אחרי שנקבעו שתי היורדות הראשונות, ארבע קבוצות יעשו הכל כדי לא להיות הקבוצה השלישית שתנשור לליגה השנייה, גנואה שמופיעה מתחת לקו האדום נמצאת במצב הרע ביותר, אך אם תנצח את פיורנטינה שהבטיחה מעשית את מקומה היא עשויה להישאר בליגה, אודינזה צריכה נקודה כדי להבטיח הישארות ואמפולי כאמור שנמצאת נקודה אחד בלבד מעל גנואה תפלל לניצחון סגול במפגש נגד גנואה כדי לא לרדת לסרייה ב'.


אמפולי תקווה לנס (Gettyimages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי