שמחה גדולה באטאלטה: "גאספריני יישאר בעונה הבאה"

שחקני אטאלנטה
שחקני אטאלנטה | Gettyimages

הכחולים שחורים עשו היסטוריה עם העפלה ראשונה בתולדותיה בליגת האלופות. המאמן אמר בסיום: "צריך להיות מצוידים היטב כי אנחנו מגיעים לאירופה אחרת". נשיא המועדון אמר: "זה חלום שמתגשם"

קבוצות: אטאלנטה
(גודל טקסט)

אטאלנטה שסיימה את העונה בליגה האיטלקית במקום השלישי, עשתה היסטוריה אמש (ראשון) עם עלייה ראשונה בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות לאחר שניצחה 1:3 את ססואולו ועמדה בלחץ מסביבה כשיריבותיה על הכרטיס, אינטר, מילאן ורומא צברו גם הן שלוש נקודות במחזור הסיום.

הקבוצה מהעיר ברגמו שפתחה את העונה עם ניצחון על הפועל חיפה בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, הודחה על ידי קופנהאגן בשלב הפלייאוף ולא שיחקה באירופה. חבורתו של גספריני ניצלה זאת עם עונה נהדרת בליגה וכולל עלייה שנייה בתולדותיה לגמר הגביע האיטלקי כאשר בדרך הביסה את יובנטוס שהחזיקה בתואר ארבע שנים ברציפות.

מאמן הקבוצה ג'יאן פיירו גאספריני המרוגש, היה חסר קול בסיום המשחק, אך היה מסוגל לדבר עם התקשורת ביום מאושר שכזה ואמר: "זה היה מירוץ קשה מאוד, הגענו למשחק לא כל כך קל, הבחורים היו נהדרים. אנחנו מגיעים לליגת האלופות בצורה מכובדת מאוד, אני חושב שנוכל להצליח ונייצג היטב את איטליה". המאמן הוסיף: "היה לי עצוב לעזוב את אירופה השנה כבר בחודש אוגוסט, ליגת האלופות היא מטרה יוצאת דופן, נצטרך להיות מצוידים היטב כי אנחנו מגיעים לאירופה אחרת".


אוהדי אטאלנטה חוגגים את הערב ההיסטורי (Gettyimages)

נשיא אטאלנטה אנטוניו פרסאסי התייחס לעתידו של המאמן: "זה חלום שמתגשם, עכשיו צוות להכין קבוצה לליגת האלופות. כל גאספריני יישאר כאן בשנה הבאה". כוכב הקבוצה פאפו גומס הוסיף: "מקווה שהמאמן, יהיה איתנו בעונה הבאה".

אטלאנטה אמנם לא שיחקה מעולם במפעל האירופי הבכיר אבל חוותה שנים מוצלחות בגביעים המשניים בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 כאשר עלתה לרבע גמר גביע אופ"א בעונת 1990/91 והשיג השיא שלה היה שלוש שנים קודם לכן כשהפעילה לחצי גמר גביע המחזיקות ושם נעצרה על ידי מלכן ואלי אוחנה שכבש את אחד מארבעת השערים של המועדון הבלגי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי