פוסט טראומה: דה ביאסי ואלבניה יתאוששו מול ישראל?

ישראל מול אלבניה
ישראל מול אלבניה | צילום: אודי ציטיאט

שנה אחרי היורו הבלתי נשכח, הנשרים נמצאים בשפל מכל הבחינות. אחרי ההפסד המביך ללוקסמבורג, אולי במשחק האחרון של המאמן האיטלקי, הנשרים רוצים לנקום בנבחרת של אלישע לוי על ההפסד ההוא בנובמבר

(גודל טקסט)

לפני שנה הייתה נבחרת אלבניה על גג העולם. ב-10 ביוני החלו משחקי יורו 2016 בצרפת, והמאמן האיטלקי ג'אני דה ביאסי זכה לשבחים מקיר לקיר על הצלחתו להקים נבחרת מאפס, לשכנע שחקנים ממוצא אלבני ברחבי אירופה להצטרף אליה, ולהביא כבוד עצום והתרגשות ענקית למדינה קטנה.

שנה בלבד לאחר מכן, נדמה שיש שקט ודממה בנבחרת האלבנית. הטירוף של העלייה ליורו והיכולת החיובית שהציגה הנבחרת התחלף בתחושת ייאוש. אלבניה לא העפילה מהבית המוקדם שכלל את צרפת, שווייץ ורומניה, אבל ההגרלה של מוקדמות המונדיאל דיכאה לחלוטין את האלבנים.

כמו נבחרת ישראל, גם הם ידעו שיהיה בלתי אפשרי להעפיל למונדיאל 2018 ברוסיה כשבבית נמצאות ספרד ואיטליה. בנוסף, דה ביאסי התעמת עם נשיא ההתאחדות האלבנית ודרש העלאה משמעותית בשכרו בעקבות ההישגים שהביא. הנשיא הסכים להעניק לו חוזה עד דצמבר 2018, אך כמעט שלא העלה את שכרו.

דה ביאסי חשף לא מכבר שהיה קרוב מאוד להתמנות למאמן נבחרת איטליה אחרי עזיבתו של אנטוניו קונטה בתום היורו, וטען כי בגלל פוליטיקה פנימית בהתאחדות האיטלקית מונה במקומו ג'אן-פיירו ונטורה, מאמן אפור ולא פופולארי יחסית. גם זה לא תרם למצב הרוח של דה ביאסי, ובטח שלא לתוצאות. לכן, אין פלא שדה ביאסי נראה מדוכא, וכך גם הנבחרת שלו.


דה ביאסי. מצב הרוח משפיע גם על הנבחרת (Gettyimages)

באלבניה פורסם שהמאמן קיבל מספר הצעות מסין, האחרונה שבהן מז'יאנגסו סונינג, שבעליה הם גם הבעלים של אינטר. אלא שאתמול גם הבלון הזה התפוצץ לאחר שפאולו סוזה המריא לסין כדי לחתום כמאמן הקבוצה. באלבניה בטוחים שכך או אחרת, המשחק מול ישראל ביום ראשון יהיה האחרון של האיטלקי בנבחרת.

בלי קשר ליכולת הישראלית החלשה מול מולדובה (1:1), גם האלבנים לא בשיאם והפסידו 2:1 ללוקסמבורג, אבל שחקני הנבחרת נראים נחושים והבהירו שהמשחק באצטדיון סמי עופר נחשב יהיה עבורם כמו משחק גמר. אלסייד היסאיי, מגנה הימני של נאפולי, הדגיש: "ההפסד ללוקסמבורג היה רע מאוד, אבל דברים כאלה יכולים לקרות בכדורגל וזה לא הפסד שאמור להפיל אותנו".

"יש לנו חבורה של שחקנים מצוינים, ונצטרך להראות את היכולות שלנו נגד ישראל",הוסיף היסאיי, שטוען שהסיטואציה שהובילה להפסד לישראל הייתה אחד למיליון. "אנחנו מגיעים לנצח ולנקום על ההפסד 3:0 במשחק הראשון בו הרחיקו לנו שני שחקנים בשיפוט שערורייתי. אנחנו נבחרת טובה מישראל".


היסאיי. נחוש לקראת ישראל (Gettyimages)

בכלל, עד היום מאשימים באלבניה את השופט דניס אייטקין, שלטענתם "גנב" מהם ניצחון. העיתון המקומי "גאזטה שקיפטרה" כתב: "אלבניה לא התאוששה מההפסד לישראל ונראתה מול לוקסמבורג כנבחרת חסרת השראה שמשחקת כדורגל שבלוני, בלי נשמה ובלי לחימה. המבחן הגדול יהיה בסמי עופר".

דה ביאסי שנשאל אחרי ההפסד המביך ללוקסמבורג מה קורה בנבחרת שלו, השיב: "אני הבאתי את הנבחרת למוטיבציית שיא ביורו האחרון, אבל אין לי אפשרות לתת לשחקנים האלה יותר מוטיביציה. הם צריכים לבוא נחושים לישראל בעצמם, לא להסתמך עליי".

אלבניה תגיע לישראל בלי שלושה מהשחקנים החשובים שלה. השוער המנוסה אטריט ברישה מושעה בעקבות הכרטיס האדום שספג מול ישראל, וגם הקפטן והמגן השמאלי אנסי אגולי מושעה. עוד ייעדר טאולנט ג'אקה, שהתעמת עם דה ביאסי אחרי המשחק נגד איטליה ונופה מהנבחרת.


זהבי חוגג. באלבניה עוד מרגישים מקופחים (אודי ציטיאט)

במקום ברישה ישחק שוער לאציו תומאס סטרקושה בן ה-22 שהיה השוער המוביל של הקבוצה העונה. אתמול נחתה אלבניה למחנה אימונים קצר באיסטנבול, ולפי הדיווחים דה ביאסי דווקא במצב רוח טוב ומתלוצץ עם שחקניו. ייתכן שהוא ראה את המשחק של ישראל שלשום ונרגע?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי