צפו בתקציר: סקוטלנד ואנגליה נפרדו ב-2:2 מטורף

נבחרת אנגליה חוגגת את השער של הארי קיין
נבחרת אנגליה חוגגת את השער של הארי קיין | צילום: Gettyimages

מוקדמות המונדיאל: אוקסלייד-צ'מברליין כבש ראשון, צמד של גריפית'ס מבעיטות חופשיות קבע מהפך למארחת בדקות הסיום, אבל קיין חילץ נקודה בתוספת הזמן. במשחק נוסף: קזחסטן - דנמרק 3:1

(גודל טקסט)

משחקי המחזור השישי במוקדמות המונדיאל נמשכים הערב (שבת) כשבמוקד סקוטלנד ואנגליה נפרדו ב-2:2 בדקות הסיום בדרבי בריטי חם במסגרת בית 6 ודנמרק גברה 1:3 על אזרבייג'אן.


סקוטלנד – אנגליה 2:2 (ישיר בספורט HD2)

נבחרת שלושת האריות שמוליכה את בית 6 הצליחה לחלץ נקודה בתוספת הזמן שהשאירה אותה בפער מבטיח מהמקום השני, על חשבון השכנים מצפון שיכולים להרגיש מאוכזבים.



עלי מול מוריסון. התחלקו בנקודות (Gettyimages)


דווקא הסקוטים הגיעו ראשוני להזדמנות כשבדקה השישית חברו של ניר ביטון בסלטיק לי גריפית'ס בעט מקצה הרחבה ישר לידיים שלג'ו הארט, ובדקה ה-17 קיין קיבל כדור עומק מאריק דייר ברחבה, השתלט עליו, אך בעט אותו חזק מעל לשער של קרייג גורדון. בדקה ה-29 השוער הסקוטי יצא מהרחבה כדי להרחיק בנגיחה כדור שהגיע ישר לרגליים של קיין שבעט למסגרת אך פגע בשחקן הגנה. ראשפורד השתלט על הריבאונד, אבל גורדון הדף טוב לקרן. האורחים עוד הגיעו למספר הזדמנויות, אך לא הצליחו למצוא את הרשת לפני הירידה להפסקה.


הסקוטים אמנם פתחו טוב יותר את המחצית השנייה עם שתי בעיטות של סטיוארט ארמסטרונג ואנדרו רוברטסון מחוץ לרחבה לשער של ג'ו הארט, אבל דווקא אנגליה עלתה ל-0:1 בדקה ה-70 כשכדור חוץ מימין הגיע לאלכס אוקסלייד-צ'מברליין המחליף שעבר את כל ההגנה של הסקוטים ובעט ממרכז הרחבה לרשת של גורדון. 



קבע מהפך בשתי בעיטות חופשיות נהדרות (Gettyimages)


בדקה ה-87 הסקוטים קיבלו בעיטה חופשית כ-20 מטרים מהרחבה של הארט, וגריפית'ס ניצל אותה כדי לנעוץ את הכדור בפינה השמאלית של הרשת האנגלית. בקושי חלפו שתי דקות והמארחים קיבלו שוב בעיטה חופשית מחוץ לרחבה, והפעם חלוץ סלטיק בעט לפינה הימנית וקבע מהפך מדהים ו-1:2 לנבחרתו. 


כשכבר היה נראה שהנבחרת של סאות'גייט בדרך להפסד ראשון במוקדמות מאז 2009, מתפרצת של סקוטלנד נעצרה והגיעה לראחים סטרלינג שהגביה כדור עמוק לרחבה, שם חיגה הקפטן הארי קיין שקבע מקרוב 2:2 כשבעט מהאוויר לרשת של גורדון בדקה ה-93 והשאיר את סטראכן מאוכזב.



קיין. חילץ נקודה חשובה בסיום (Gettyimages)


במחזור הבא שייערך בספטמבר תתארח אנגליה אצל מלטה, במשחק ממנו ייעדר אריק דייר בעקבות צהובים. סקוטלנד מצידה תתארח בליטא במטרה להמשיך להילחם על ההעפלה למונדיאל.
 

הרכבים

סקוטלנד: קרייג גורדון, כריסטוף ברה,צ'רלס מלגרו, אנדרו רוברטסון, קיירן טיירני, סקוט בראון, ג'יימס מוריסון (ג'יימס מקארתור 46), רוברט סנודגראס (ראיין פרייזר 66), סטיוארט ארמסטרונג, איקצ'י אניה, לי גריפית'ס

אנגליה: ג'ו הארט, קייל ווקר, גארי קייהיל, כריס סמולינג, ראיין ברטראנד, ג'ייק ליברמור, אריק דייר, אדם ללאנה, דלה עלי (ראחים סטרלינג 83), מרקוס ראשפורד (אלכס אוקסלייד-צ'מברליין 65), הארי קיין.


סלובניה – מלטה 0:2

במשחק נוסף בבית 6 יוסיפ איליצ'יץ' 45+2 ומיליבויה נובקוביץ' 84 העניקו לסלובניה ניצחון חשוב. למרות הניצחון סלובניה נשארה במקום השלישי.



קזחסטן – דנמרק 3:1

הדנים שנאבקים במונטנגרו ורומניה רשמו ניצחון חוץ ושלוש נקודות חשובות בקרב על המקום השני בבית 5 מתחת לפולין. בדקה ה-27 הרמה משמאל פגעה בהגנה הקזחית ונהדפה, הכדור הגיעה לניקולאי יורגנסן שמהאוויר נעץ ברשת את ה-0:1. ביורזאן איסלמחאן השאיר את המארחת בעשרה שחקנים בדקה ה-43, ואריקסן הכפיל לדנמרק בדקה ה-51 מהנקודה הלבנה. אילסמבק קואט עוד הספיק לצמק ל-2:1 בדקה ה-76, אבל קספר דולברג קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-81.


אזרבייג'ן – צפון אירלנד 1:0

שער של סטוארט דאלאס עמוק בתוספת הזמן (90+2) עזר לצפון אירים להתבסס במקום השני בבית ג', מתחת לגרמניה שמוליגה את הבית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי