לצאת מזה: הוגו לוריס מתחיל במסע נגד תדמית הלוזר

לוריס
לוריס | Gettimages

אחרי הטעות מול שבדיה וההקבלה לז'ינולה תופסים תאוצה. אם הוא לא רוצה להחמיץ מונדיאל הגיע הזמן להתעורר. 22:00: מתחילים מחדש מול אנגליה

(גודל טקסט)

ג'ו הארט לא ישחק מול צרפת, אבל הוא יפגוש במנהרה את הוגו לוריס לקראת משחק הידידות בין צרפת לאנגליה (22:00, ספורט1), ושני השוערים עשויים לחלוק חוויות על טעויות שביצעו נגד השבדים.

בנובמבר 2012, בדקה האחרונה במשחק הרעים מול שבדיה ב-"Friends Arena" בסולנה, יצא הארט מחוץ לרחבה כדי להרחיק בראשו כדור ארוך וסתמי למדי. הרעיון לא היה מבריק במיוחד, כי זלאטן איברהימוביץ' ניצל את השער החשוף כדי לכבוש במספרת מרהיבה את השער שנכנס באופן מיידי לפנתיאון. היה זה בזמן פציעות, והשער לא שינה מהותית את התוצאה כי שבדיה הובילה גם כך 2:3, אבל ההשפעה הפסיכולוגית של האירוע היתה עצומה.

חלפו להן יותר מארבע שנים, והגיע תורו של לוריס לפשל ולאפשר ליריבה לכבוש לרשת חשופה – באותו האיצטדיון בדיוק, ושוב בזמן פציעות. זלאטן כבר פרש מהמדים הלאומיים, אבל הרחקה אומללה במיוחד של הקפטן הצרפתי בשניות האחרונות הגיעה ביום שישי האחרון לרגליו של אולה טויבונן ששלח בעיטה נהדרת מחצי מגרש. 

הביצוע האקרובטי של איברהימוביץ' אולי היה נאה יותר לעין, אבל ההקשתה של חלוץ טולוז חשובה יותר. היא הביאה לשבדיה נצחון יקר מאוד, 1:2 כנגד כל הסיכויים, והוא הושג במשחק רשמי קריטי במוקדמות המונדיאל. הסקנדינבים הישתוו לחבורה של דידייה דשאן בפסגה, וגם הולנד מדורגת 3 נקודות בלבד מאחור. כאשר יסתיים הקמפיין באוקטובר, עלולה התוצאה הזו לגרום לכך שצרפת לא תעפיל לגביע העולם ברוסיה.


לוריס, ירים את הראש (AFP)

התרחיש הזה עדיין רחוק, ואפילו מעט דמיוני, אבל הצרפתים עדיין זוכרים את הסיוט ממוקדמות מונדיאל 94'. הנבחרת המפוארת עם ז'אן פייר פאפן ואריק קאנטונה בחוד היתה זקוקה לנצחון על ישראל כדי להבטיח את הכרטיס לארצות הברית במשחק הלפני האחרון. כולם יודעים איך זה נגמר, אבל זה לא היה אסון גדול כי נדרש תיקו ביתי בלבד בפריז מול בולגריה כדי להעפיל בכל זאת. התוצאה היתה 1:1 כאשר דויד ז'ינולה התנהל עם הכדור ליד דגל הקרן של האורחים. במקום לבזבז את השניות, החליט הכוכב היצירתי להגביה, בולגריה חטפה ויצאה למתפרצת, ואמיל קוסטדינוב כבש את אחד השערים הדרמטיים בהיסטוריה. הפיאסקו היה קשה מאוד לעיכול, וז'ינולה הפך לשעיר לעזאזל. עד היום הוא לא הצליח למחוק את התווית האיומה.

ובכן, בשבוע שעבר היו שהעזו להקביל, בזהירות המתבקשת, את הטעות של לוריס לזו של ז'ינולה. אם וכאשר תודח סגנית אלופת אירופה במוקדמות המונדיאל, ההשוואה הזו אפילו תהיה מתבקשת. ההחלטה של הקפטן היתה ביזארית באופן קיצוני, אבסורדית אפילו יותר מזו של ז'ינולה. מדוע לא הרחיק את הכדור ליציע? מדוע בחר באופציה כה מסוכנת כאשר ידע עד כמה הוא רחוק מהשער? לוריס עצמו התקשה לספק הסבר הגיוני אחרי שריקת הסיום, והפאשלה הנוראה מנוגדת לחלוטין לתדמיתו. ז'ינולה הרי תמיד נחשב לשחקן לא צפוי. השוער הנוכחי הוא סלע איתן של יציבות. או לפחות היה עד יום שישי. כעת מתחילים להטיל ספק בשיקול דעתו.

לוריס יכול לשאוב עידוד מכך שז'ואל באטס, מגדולי השוערים של צרפת בכל הזמנים, התאושש בכבוד מהטעות הקשה שביצע בחצי גמר מונדיאל 86', כאשר איפשר לכדור חופשי חלש של אנדי ברמה לחמוק לרשת מתחת לבטנו וגרם להדחה. ואולם, זה גם היה משחקו האחרון של באטס בטורניר גדול, כי הצרפתים לא העפילו ליורו 88', והוא לא זומן אחרי 1989. הגיבור הנוכחי, שלא רחוק מ-100 הופעות בינלאומיות, נולד חצי שנה אחרי גביע העולם ההוא במכסיקו. הוא כבר בן 30, ולא יכול להציג מאזן מרשים מבחינת הזכיה בתארים. יש לו מדליית זהב באליפות אירופה עד גיל 19 ב-2005, וגם גביע צרפתי עם ליון ב-2012. וזהו. את הבעיטה של אדר, טובה ככל שתהיה, הוא לא הצליח לעצור בגמר יורו 2016 הביתי.


גם בטוטנהאם זה לא ממש הולך לו, לוריס (AFP)

אז אולי לוריס הוא סוג של לוזר? בטוטנהאם אוהבים אותו מאוד, אבל גם ז'ינולה היה אליל גדול בווייט הארט ליין בזמנו, וגם הוא לא סיפק את הסחורה מבחינת התארים. הנה לכם עוד הקבלה. התהיות האלה מתחזקות אחרי הטעות בשבדיה, והשוער יצטרך לספק תשובה טובה מבחינתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי