"בילד" מדווח: מיליוני דולרים הועברו מקטאר לחברי פיפ"א

קטאר נערכת למונדיאל 2022
קטאר נערכת למונדיאל 2022 | Gettyimages

בגרמניה שמו את היד על דו"ח מפורט שטוען לשחיתות בכל הנוגע לאירוח גביע העולם ב-2018 ברוסיה ובזה שייערך ב-2022 בחצי האי ערב. בין השאר הועברו 2 מיליון דולר לבתו של אחד מחברי הארגון

(גודל טקסט)

 העיתון הגרמני "בילד" הצליח לשים את ידיו על תחקיר סודי וחסוי שנעשה על הדרך בה קטאר הצליחה לשכנע את העולם שמונדיאל 2022 צריך להתקיים בארצה, וקשה שלא לומר כעת כי למעשה האמירות מחצי האי ערב לא עשתה זאת בזכות כסף – והרבה כסף.

לטענת ה"בילד" הבוקר, כך לפי דו"ח של חוקר האתיקה בפיפ"א מייקל גרסיה, נטען בין השאר לשחיתות רבה הכוללת בין השאר תשלום של 2 מיליון יורו לבתו בת ה-10 של אחד מאנשי פיפ"א.

גרסיה יש לציין עזב בזעם את פיפ"א בדצמבר 2014 במחאה על כך שהדו"ח שהגיש לא זוכה להתייחסות הראויה במקביל להצעות שהוגשו לאירוח משחקי גביע העולם ב-2018 וב-2022. האחראים על גרסיה הבטיחו כי הדו"ח "המתאים מבחינה משפטית" יפורסם, אלא שהוא מונה 42 עמודים בלבד וכעת ה"בילד" שם את ידו על הדו"ח המלא הכולל 403 עמודים.


חמש שנים למונדיאל, בקטאר כבר נמצאים עמוק בהכנות (Gettyimages)

לטענת העיתון, שטרם פרסם את החלקים הרלוונטיים מהדו"ח עצמו וטען כי יעשה זאת בהדרגה, בין השאר שלושה חברי הנהלה בפיפ"א הוטסו למסיבה בריו במטוס פרטי השייך להתאחדות הקטארית לפני ההצבעה על אירוח משחקי גביע העולם 2018 (ברוסיה) ו-2022 וכי אנשים בקטאר היו מעורבים "באופן מכריע" בהשפעה על אנשי פיפ"א שהיו בעלי זכות הצבעה.  נטען אף כי הועברו שלושה מיליון דולר למספר חברי פיפ"א על ידי ההתאחדות הקטארית.

מי שמצדד בגרסיה בין השאר הוא פיטר רוסברג, העיתונאי שטען בעבר כי "אין הוכחה לכך שמשחקי גביע העולם 2018 או 2022 נקנו בכסף", אולם דאג להבהיר כי "זה כמו פאזל, כשאתה מחבר את כל החלקים אז זה פשוט מתחבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי