אנגליה איכזבה והקהל הגיב בבוז, בגרמניה מודאגים מהיכולת

תומאס מולר
תומאס מולר | Gettyimages

נבחרת שלושת האריות אמנם גברה 0:4 על מלטה החלשה, אבל האוהדים הביעו את זעמם על היכולת. תומאס מולר אחרי שהמאנשאפט התקרבו למונדיאל: "לא היינו טובים ונלחצנו"

(גודל טקסט)

 תשעת המשחקים שהתקיימו אתמול (שישי) במוקדמות המונדיאל באירופה לא הניבו הפתעות, אבל גרמניה התקשתה לנצח את צ'כיה ועשתה זאת "רק" עם 1:2, לאנגליה לקח זמן לפצח את ההגנה של מלטה החלשה בדרך ל-0:4 ומי שהייתה בדרכה הבטוחה למונדיאל, פולין, הושפלה בקופנהאגן על ידי דנמרק.

גרמניה ניצחה בפראג את צ'כיה 1:2 והתקרבה למונדיאל, אבל הבלם מאטס הולמס נגח את שער הניצחון רק בדקה ה-88 וזה לא היה הסיפור היחיד מהמשחק. שריקות בוז של אוהדי גרמניה להמנון שלהם עקב עימות בין האוהדים להתאחדות הגרמנית על מכירת הכרטיסים למשחק עורר סערה, כמו גם הקללות שקיבל החלוץ טימו ורנר מחלק מהאוהדים עקב היותו שחקן רד-בול לייפציג השנואה.

בנוסף עברו על הגרמנים דקות לא קלות אחרי שוולאדימיר דארידה השווה בדקה ה-78. "לא היינו טובים ברבע השעה האחרונה וזה הלחיץ אותנו", הסכים תומאס מולר בסיום. למרות זאת ביום שני גרמניה תעפיל למונדיאל אם תנצח את נורבגיה ואם צפון אירלנד תנצח את צ'כיה. ה"בילד" התרשם רק משלושה שחקנים בנבחרת והעניק להם את הציון הבינוני 2 (0 הכי טוב, 5 הכי גרוע) – מאטס הומלס שכבש את שער הניצחון, טוני קרוס וטימו ורנר שכבש את הראשון. המאמן יואכים לאב הודה שגרמניה לא שיחקה טוב: "היה לנו הרבה מזל. אי אפשר להיות מרוצים מהיכולת שלנו. צ'כיה הגנה יפה על השער, אבל אנחנו עשינו לעצמנו חיים קשים". הומלס כבש לראשונה מאז רבע גמר המונדיאל ב-2014.


הגרמנים מבינים שאין להם סיבה להיות מרוצים (Gettyimages)

לעומת זאת, שכנתה של גרמיה, פולין, ספגה מהלומה בדנמרק – 4:0 במשחק המוקדמות בבית 5, זאת למרות שעד כה הייתה אחת הנבחרות המרשימות בטורניר. ההפסד שלה סיבך את הבית וכעת הכל נפתח, כי פולין מקדימה ב-3 נקודות בלבד את מונטנגרו ודנמרק. "ספורט" הפולני כתב: "זה צלצול השכמה שלישי לפולין. עדיין לא קטסטרופה, אבל איבוד הנקודות לקזחסטן והניצחון בקושי על ארמניה היו שתי הפעמים הקודמות. לא הייתה תוכנית ב' למאמן אדם נאוולקה והדנים רמסו אותנו". הפולנים עדיין אופטימיים, כי יארחו במשחק האחרון בבית את מונטנגרו השנייה ולדנמרק משחק קשה בהמשך במונטנגרו. 

מי שטיילה הייתה אנגליה, ששמרה על פער שתי נקודות מסלובקיה בבית 6 אחרי שניצחה את מלטה 0:4 בחוץ. התוצאה נשמעת הגיונית, אבל האנגלים גילו יכולת ירודה וכבשו לראשונה רק בדקה ה-53. הארי קיין נזכר שהגיע ה-1 בספטמבר ושוב הוכיח שבאוגוסט הוא לא מתפקד. הוא הבקיע אתמול צמד ולא כבש עדיין אף שער באוגוסט בשלוש העונות האחרונות. 2,500 אוהדי אנגליה שהגיעו למלטה שרקו להם בוז כשהתוצאה הייתה 0:0. גארת' סאות'גייט אמר לשחקני אנגליה "תתמודדו עם זה".

בסיום המנג'ר אמר: "שיחקתי במשחקים כאלה. אם אתה לא כובש נגד נבחרות חלשות כאלה מיד בהתחלה, האוהדים יוצאים נגדך. אולי גרמניה הייתה רומסת אותם מיד 0:4, אבל בסופו של דבר עשינו את העבודה". ראחים סטרלינג שאולי הושפע מהעובדה שמנצ'סטר סיטי רצתה למכור אותו גילה יכולת נוראית והוחלף במחצית הראשונה. המאמן: "זה לא היה הערב של סטרלינג אז נאלצתי להוציא אותו. זה יכול לקרות".


סטרלינג מתקשה במלטה. לא היה המשחק שלו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי