מרקו וראטי: "הייתי בהלם מהיכולת של איסקו, אפילו מסי לא הגיע לרמה כזאת"

מרקו וראטי
מרקו וראטי | צילום:gettyimages

קשר פ.ס.ז' ספג ביקורות קטלניות אחרי התבוסה 3:0 לספרד, וידע להגיד: "כשראיתי אותו מעביר אותי בין הרגליים גם אני רציתי למחוא לו כפיים". גם המאמן ונטורה לא נותר מאחור. זאפקוסטה זומן. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

תצוגת כדורגל מדהימה של ספרד אתמול (שבת) השאירה את איטליה על הקרשים, ואחרי ההפסד 3:0 ולפני המשחק מול ישראל ברג'יו אמיליה (שלישי, 21:45), באיטליה חוששים שהם ייאלצו לשחק בפלייאוף, ומי יודע – אולי יחמיצו את המונדיאל ברוסיה 2018. המאמן ג'אמפיירו ונטורה ייאלץ לזמן לנבחרת לפחות שני שחקנים חדשים אחרי שאיבד את ליאונרדו בונוצ'י (מוצהב), ולאונרדו ספינצולה מאטלנטה שלא שיחק אפילו דקה בליגה (פציעה).


איטליה עם הגב לקיר והתקשורת קורעת את ונטורה שעלה לשחק עם מערך התקפי של 4-2-4, עם שני קשרים בלבד במרכז המגרש. איטליה לא הפסידה משחק במוקדמות כבר 11 שנים (56 משחקים). העיתון "קוריירה דלו ספורט" כתב: "מה זה צריך להיות. איזה מין איטליה זאת? המאמן טעה בהכל ועכשיו נצטרך לשחק בפלייאוף".



העיתון "טוטו ספורט": "איזה בושה. ספרד השפילה אותנו, ביי ביי למקום הראשון. הדרך היחידה כעת למונדיאל היא הפלייאוף". העיתון "גאזטה דלו ספורט: "המונדיאל בסכנה. נובמבר (משחקי הפלייאוף) אנחנו מגיעים. איסקו השפיל נבחרת שלמה. המשחק של איטליה היה כמו רולטה רוסית". אנדראה בלוטי, היחיד שקיבל 6 ב"גאזטה דלו ספורט". המאמן ונטורה זכה לציון 4. בונוצ'י, בופון ציון 4. מרקו וראטי 4.5.


ונטורה. מה יהיה נגד ישראל?
ונטורה. מה יהיה נגד ישראל? (AFP)


מעבר לציון הנמוך, קשר פ.ס.ז' ספג גם לא מעט אש מהתקשורת והודה: "סבלתי המון במשחק ובעיקר נגד איסקו. הייתי די בהלם מהיכולת שלו. אפילו ליונל מסי לא הגיע ליכולת כזאת. כשראיתי אותו מעביר אותי בין הרגליים גם אני רציתי למחוא לו כפיים", אמר. באיטליה כתבו שווראטי סבל פעם נוספת על אדמת ספרד, אחרי ההפסד 6:1 עם פאריס סן ז'רמן שגרם להדחת פ.ס.ז' בליגת האלופות שנה שעברה.

"גאזטה דלו ספורט" כתב שהקשר העמיד בסכנה את הנבחרת כשכבר בדקה הרביעית ספג כרטיס צהוב שהיה יכול להימנע ממנו. "המשחק שלו נעדר סדר והוא לא היה יכול לשנות קצב משחק כשהיה צורך בזה", כתב העיתון. רשת השידור אירופה 1 שאלה: "היכן היה וראטי במשחק? היכולת שלו מהווה תמרור אזהרה גם לפאריס סן ז'רמן. אוהדי פ.ס.ז' שואלים את השאלה הזו מתחילת העונה. היה קשה להאמין שזה אותו שחקן שראינו במשחקים קודמים ושברצלונה רצתה להחתים. הוא החמיץ עוד הזדמנות לקחת לידיים את הנבחרת ולהפוך למנהיג שלה".


Isco: "Verratti? These are some actions that happen during the game. They can do it to me too."pic.twitter.com/NY2XNArlr0

— RMadrid Edition (@RMadridEdition) September 2, 2017


ונטורה זכה לביקורת גם על התגובה שלו אחרי המשחק כשאמר: "צריך להיות כנים. אנו בשר ודם והם ספרד מעולם אחר". הוא גם הוסיף: "ציפיתי לביקורת נגדי, כי לא משנה השיטה היו שוחטים אותי בתקשורת. יש היום הבדלים בפיזיות ובאיכות בין איטליה וספרד. במחצית הראשונה עשינו כמה דברים יפים והם בעטו נגדנו רק בעיטה אחת ממשחק פתוח, בעוד שדויד דה חאה הציל שער מרגלי אנדראה בלוטי. אם משחק אחד מבטל את כל מה שהשגנו עד עכשיו אחרי שכבשנו 26 שערים וספגנו אחד, אז אפשר להרים ידיים. אם היינו מנצחים כאן ומפסידים נגד ישראל במשחק הבא היינו גם בפלייאוף".



ונטורה נשאל אם ג'יג'י בופון לא אשם בשערים של איסקו בגלל שהגיב לאט מדי ואמר: "זה טיפשי לומר את זה. אלה היו שערים גדולים. רציתי גם למחוא לו כפיים. אם הפסד לאחת הנבחרות הכי טובות בעולם הורס לנו את ביטחון סימן שאנחנו לא נבחרת. הניצחון שלהם עדיין לא קבע סופית את העולה. צריך עכשיו לנצח את ישראל, כי אנחנו זקוקים לשלושה נצחונות במשחקים האחרונים".


בלם יובנטוס אנדראה ברצלי אמר: "אסור לאבד את התקווה. ידענו שיהיה משחק קשה והאיכויות האישיות של הספרדים עלו על פני השטח. כדי לעצור אותם היינו צריכים להפגין משחק מושלם. המשחק הבא נגד ישראל הופך להיות משמעותי מאוד. אנחנו חייבים לחזור למסלול הנצחונות ולנצח עד לסיום".


EDICOLA / CdS: Ventura, che Italia è questa? Vicini i play off per andare al Mondiale – https://t.co/kcAfSoa3Dupic.twitter.com/MNESbYvqds

— FcInter1908 (@FcInter1908it) September 2, 2017


אנדראה בלוטי הודה: "באנו לשחק התקפי בגלל שרצינו לנצח את המשחק הזה. כדורגל משחק קבוצתי והיינו צריכים להגן עם 11 שחקנים. אנחנו יכולים רק ללמוד מהמשחק הזה". חלוץ טורינו גילה שלא ראה היטב בעין אחת: "נעקצתי על ידי יתוש לילה לפני המשחק והעין שלי התנפחה".


לורנצו אינסיניה טען שההפסד דווקא יביא לקידום הנבחרת: "משחקים כאלה עוזרים לך לגדול. עכשיו צריך להתרכז במשחק נגד ישראל. ננתח את הטעויות וננסה ללמוד מהם".


בינתיים הרכש החדש של צ'לסי, דוידה זפאקוסטה זומן לסגל של אנטוניו קונטה בפעם הראשונה בקריירה שלו ועשוי להיכלל בסגל למפגש עם ישראל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי