בלגיה עלתה למונדיאל, 0:0 מדהים ללוקסמבורג בצרפת

בלגיה חוגגת
בלגיה חוגגת | AFP

לוקאקו כבש את שער הניצחון לבלגים ב-1:2 ביוון, הנסיכות עמדה בגבורה מול גריזמן, אמבפה פוגבה ולמאר. רונאלדו בישל ב-0:1 של פורטוגל בהונגריה, בן שמעון וקפריסין נוצחו 1:0 באסטוניה

(גודל טקסט)

בלגיה היתה לנבחרת השישית שהבטיחה את מקומה במונדיאל (אחרי המארחת רוסיה, מקסיקו, איראן, ברזיל ויפן) לאחר שניצחה 1:2 ביוון במסגרת בית 8 עם שער ניצחון של מי אם לא רומולו לוקאקו. אלא שאת ההצגה הערב גנבה נבחרת לוקסמבורג, המדורגת מספר 136 בדירוג פיפ"א, שחילצה 0:0 בטולוז מול ההרכב החזק עתיר הכוכבים של צרפת.

ה-0:0 הלא צפוי של הטריקולור סיבך את מצבם בבית 1 לאור התוצאות האחרות בבית: שבדיה שהביסה בחוץ 0:4 את בלארוס, והולנד שהכניעה 1:3 בולגריה התקרבו ואף מאיימות על המקום הראשון בבית.

בבית 8 קלקלו רן בן שמעון וקפריסין את הסיכויים שנפתחו להם בניצחון 2:3 על בוסניה עם הפסד 1:0 באסטוניה. ה-0:4 של בוסניה בגיברלטר נתן לאדין ז'דקו שסיים עם צמד ולחבריו יתרון על היוונים במאבק על המקום השני.

בבית 2 אין חדש. שווייץ השלימה ניצחון שמיני רצוף עם 0:3 בלטביה, בעוד פורטוגל נהנתה ממרפק מטופש של תמאש פרישקין, אקס מכבי חיפה, לפניו של פפה שהותיר את הונגריה בחיסרון מספרי. כריסטיאנו רונאלדו ניצל זאת לבישול לאנדרה סילבה ואלופת אירופה ניצחה 0:1.

 
בית 1
הולנד – בולגריה 1:3

אחרי שהובסו 4:0 מוחץ בצרפת, האורנג' ידעו שהם חייבים לנצח באמסטרדם ארנה מול הבולגרים כדי לשמור על סיכוי לעלות למונדיאל, והצליחו לעמוד במשימה. בדקה השמינית דיילי בלינד פרץ משמאל והעביר רוחב לדייבי פרופר מברייטון, שדחק מקרוב את ה-0:1. הכתומים המשיכו ללחוץ כשבצד השני גיורגי קוסטדינוב כמעט השווה בנגיחה כשמצא את המשקוף של יאספר סילסן, אך התוצאה נשמרה עד הירידה להפסקה.

פרופר חוגג. צמד לחלוץ ברייטון (AFP)

המומנטום המשיך גם במחצית השנייה עם התקפות בלתי פוסקות של ההולנדים, כשבדקה ה-67 מהלך התקפי יפה הסתיים עם עוד בישול ממסירת רוחב של בלינד, הפעם לאריין רובן הוותיק דחק מקרוב את ה-0:2. הכתומים בקושי הספיקו לחגוג ושתי דקות לאחר מכן כדור חופשי הוגבה לרחבה וקוסטדינוב צימק בנגיחה ל-2:1. שער שלישי בשלושה משחקים לקשר מכבי חיפה. שחקניו של אדבוקט המשיכו לתקוף ובדקה ה-80 קווינסי פרומס הגביה כדור משמאל לפרופר, שנגח מקרוב והשלים צמד בדרך ל-1:3.

בלארוס – שבדיה 4:0
הסקנדינבים התאוששו מההפסד לבולגריה במשחק הקודם, והשיגו ניצחון מרשים על בלארוס ואיגור פיליפנקה. שהעלה אותם זמנית למקום הראשון עם 16 נקודות בזכות יחס שערים עדיף. אמיל פורסברג ניצל בדקה ה-18 יציאה רעה של השוער הבלארוסי, כדי לעקוף אותו ולהעלות את האורחת ל-0:1. שש דקות אחר כך, כריסטופר ניימן הכפיל את היתרון אחרי שחטף כדור מההגנה. בדקה ה-37 זה כבר הפך לתבוסה כשפורסברג קיבל כדור עומק בצד ימין והעביר רוחב למרקוס ברג הוותיק, שגלגל מול שער ריק את ה-0:3, תוצאה איתה ירדו הקבוצות להפסקה. הקצב ירד קצת במחצית השנייה ובדקה ה-80 אנדראס גראנקוויסט קבע את תוצאת המשחק כשדייק מהנקודה הלבנה. 0:4 גדול לשבדיה בסיום.



פיליפנקה לא מצליח לעצור את השבדים (AFP)


צרפת – לוקסמבורג 0:0
דידייה דשאן לא התחשב בחולשת היריבה ועלה עם ההרכב החזק ביותר שלו. עם קישור אחורי שכולל את פול פוגבה ואנגולו קאנטה וחוד בו משחקים יחד תומא למאר, קיליאן אמבפה, אוליבר ז'ירו ואנטואן גריזמן. אלא שהגנת האורחים הצליחה להחזיק מעמד למרות 32 איומים של הטריקולור לשער, שמונה בעיטות למסגרת ועשר קרנות.

שוער לוקסמבורג, ג'ונתן ז'ובר, היה  איש המשחק ובסיום חגגו האורחים כאילו זכו במונדיאל. מבחינת הטריקולור מדובר בהשפלה הביתית הגדולה ביותר מאז ה-1:0 לסקוטלנד בבית בדיוק לפני 10 שנים. אלא שאז היה לצרפת סגל חלש בהרבה. אגב זה גם היה המפגש ה-14 בין הנבחרות, 13 הקודמים הסתיימו בניצחון של הטריקולור.

 גריזמן לא מאמין. גם אנחנו (AFP)


בית 2
הונגריה – פורטוגל  1:0
ההתמודדות היתה שקולה וחלשה עד להרחקתו של תומאש פרישקין, אקס מכבי חיפה, שנתן מרפק מיותר לפנים של פפה בדקה ה-30. מכאן כבר היה זה משחק בכיוון אחד ובדקה ה-49 חרך כריסטיאנו רונאלדו את אגף שמאל, הגביה כדור מדוד על פי השער וכל מה שנותר לאנדרה סילבה חלוץ מילאן היה  לדחוק מקרוב פנימה. 


לטביה – שווייץ
 3:0
כבר בדקה התשיעית סיים האריס ספרוביץ' בעקב התקפה מוחצת של האורחים בשער, 0:1 לשווייץ. בדקה ה-32 זכו השווייצרים בפנדל מפוקפק אבל בלרים דז'מיילי בעט "אוגו" לשחקים והתוצאה נשארה בעיני. ז'מיילי תיקן בפריצת יחיד סוחפת בדקה ה-54 וקבע 0:2. כעבור שלוש דקות נקבע כבר פנדל מוצדק לאורחים והפעם ריקרדו רודריגס ניגש לכדור ודייק, 0:3.

במשחק נוסף: איי פארו – אנדורה 0:1 (גילי סורנסן 32).

בית 8
אסטוניה – קפריסין 0:1
מאושרים מהניצחון 2:3 הגדול על בוסניה-הרצגובינה בבכורה של רן בן שמעון על הקווים, הנבחרת מהאי השכן קיוותה להמשיך במומנטום גם בטאלין, אך כנראה שהקפריסאים הגיעו מסונוורים מה מהניצחון ונראו פחות טוב מהמארחת. כשכבר נראה היה ששתי הנבחרות יתחלקו בנקודות, הגיע מתיאס קייט מקבוצת המילואים של של פולהאם ושתי דקות בתוך תוספת הזמן קבע 0:1 לנבחרתו עם בעיטה מחוץ לרחבה, והפסד ראשון למאמן הישראלי על הקווים. כעת קפריסין, שתפגוש בחודש הבא את יוון, תתקשה הרבה יותר לסיים במקום השלישי. 


בן שמעון. כבר לא מושלם (AFP)


יוון – בלגיה 2:1
המארחים היו טובים יותר במחצית הראשונה אבל החמיצו את כמה הזדמנות. המגמה נמשכה במחצית השנייה אבל מתפרצת של האורחים מצאה את יאן ורטונחאן מפציץ בבעיטה שטוחה מ-20 מ' פנימה בדקה ה-70. כעבור שלוש דקות הושג השוויון המוצדק כשגיורגיוס צבאלס, שהיה על הכוונת של הפועל באר שבע, פרץ מאגף שמאל והעביר כדור נהדר לחוסה זקה שהמשיך מקרוב פנימה, 1:1.

אלא שהיוונים התגלו בשיא הנאיביות שלהם כשהבלגים הציבו את הכדור על קו האמצע, תומא מונייה דהר באין מפריע באגף ימין, הגביה לרחבה והמארחים פשוט צפו ברומולו לוקאקו נוגח מקרוב פנימה את ה-1:2 ומעלה את נבחרתו למונדיאל שני רצוף.


לוקאקו. מי אם לא הוא (AFP)


במשחק נוסף:
גיברלטר – בוסניה 4:0 (אדין ז'דקו 35 ו-86, קנאן קודרו 65, סנאד לוליץ' 83)


בית 9
קרואטיה – קוסובו 0:1
אחרי שהמשחק אתמול הופסק בדקה ה-25 בעקבות הגשם הסוער במצב של 0:0, נבחרתו של אנטה צ'אצ'יץ' השיגה בזאגרב ניצחון שהשאיר אותה במקום הראשון בבית עם 16 נקודות, שתיים יותר מאוקראינה השנייה. האורחים לעומתם, נשארו במקום האחרון עם נקודה בלבד. הקרואטים התקשו דקות ארוכות מול קוסובו, עד שבדקה ה-74 הגביה לוקה מודריץ' כדור חופשי מימין ובלם דינמו קייב, דומאגוי וידה, התרומם גבוה כדי לנגוח לרשת את ה-0:1 לנבחרתו, שנשאר עד שריקת הסיום. במדי קוסובו אגב, השלים אקס מכבי חיפה אניס אלושי 90 דקות. 



הקרואטים חוגגים את השער של וידה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי