זהבי לא לבד: מסי, ברקוביץ' ואנלקה בעידן הפורשים

מסי
מסי | AFP

קפטן הנבחרת הדהים אבל היו אחרים שעשו זאת לפניו. הכוכב הגדול של הכדורגל העולמי הודיע על נטישה וחזר, קשר העבר התייאש מגרנט והחלוץ הצרפתי נזרק והגיב. הפורשים וגם החוזרים. הכל כאן

(גודל טקסט)

ערן זהבי הדהים את הכדורגל הישראלי עם פרישה מנבחרת ישראל בגיל 30. כשהוא בשיאו המקצועי ולאחר תקרית זריקת סרט הקפטן זהבי מאס במדים הלאומיים. 39 הופעות ושישה שערים בלבד בקנה של הכוכב הבלתי מעורער שלנו. אם רציתם לקטול אותו, כדאי להביט בהסתכלות עולמית. ולא אנחנו לא סופרים כאלו שפרשו עקב עומס ובמטרה לאזן את הקריירה שלהם בקבוצות דוגמת וויין רוני וגל אלברמן.

אחד מעט יותר מפורסם גם עשה זאת וממש לא מזמן. ב-2016 ולאחר ההפסד בגמר הקופה אמריקה סנטנריו, הדהים ליאו מסי את ארגנטינה כולה והודיע לאחר האכזבה בדמות הפסד בדו-קרב פנדלים לצ'ילה כי הוא פורש מהמדים של האלביסלסטה. "הנבחרת נגמרה עבורי, זו ההחלטה שקיבלתי", אמר מסי בזמנו. הביקורות מבית על היכולת שנשכחה דווקא במאני-טיים בגמר המונדיאל ב-2014 ב-1:0 לגרמניה, בגמר הקופה שנה לאחר מכן וגם ב-2016. מסי כמובן זכה ללא מעט שיחות עידוד ומפגן תמיכה וחזר בו מההחלטה חודש וחצי לאחר ההודעה הדרמטית.

גם אייל ברקוביץ' הודיע על פרישה מוקדמת לאחר שנופה מהסגל על ידי אברם גרנט במוקדמות יורו 2004 כשהיה בן 32 בלבד. ברקוביץ' זעם בזמנו ואף אמר: "יש אחד שלא רוצה אותי בנבחרת".


מסי על הדשא, פרש וחזר מהר (AFP)

בלם נבחרת אנגליה בעבר ואחד מכוכביה של צ'לסי בעשור האחרון, ג'ון טרי הודיע על פרישה מנבחרת אנגליה כשהיה בן 31. טרי הואשם על כך שבגד עם אשתו של שחקן הנבחרת וויין ברידג' בזמנו, אבל גולת הכותרת מבחינתו היתה האשמות על קריאות גזעניות כלפי אנטון פרדיננד, אחיו של ריו ששיחק בק.פ.ר "ההתאחדות רודפת אותי", הודיע טרי בזמנו.

 


נבחרת צרפת סערה בעקבות חלוקה למחנות במהלך מונדיאל 2010 בו התרסקה מבחינת תוצאות. ניקולס אנלקה שעמד במרכז הסערה במחנה הנבחרת נזרק ממנה על ידי ריימונד דומנק, המאמן דאז והושעה ל-18 משחקים בעקבותם החליט בגיל 31 להגיד שלום למדים הלאומיים.


אנלקה, גם הוא מאס בכדורגל הבינלאומי (AFP)

גם ספרד לא נקיה מפרישות. ג'רארד פיקה שרחוק מסיום הקריירה שלו כבר הודיע שהגביע העולמי ברוסיה ב-2018, אליו עשתה ספרד צעד משמעותי עם ה-0:3 על איטליה, יהיה האחרון שלו במדים הלאומיים. גם דויד וייה ששב לסגל אחרי שלוש שנים בחוץ מאז פרש בתום מונדיאל 2014 הוא מהמקרים הרבים שהתרחשו ולא מעומס כזה או אחר.

אם נלך רחוק אפשר גם לסמן את הכוכב הסלובני הבלתי מעורער זלאטקו זאהוביץ' שפרש ב-2001 לאחר עימותים חוזרים ונשנים עם המאמן סרצ'קו קטאנץ. הוא עשה בגיל 31 בלבד. ארדה טוראן הוא גם אחד שנכנס לרשימות הללו לאחר סיכסוכים עם עיתונאים מקומיים בטורקיה וזה שהוא רק בן 30.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי