צפו בתקציר: סוריה עלתה לפלייאוף בדקה ה-93

סוריה חוגגת
סוריה חוגגת | AFP

מוקדמות המונדיאל ביבשת אסיה: השכנה מצפון השוותה ל-2:2 דרמטי מול איראן ותתמודד מול אוסטרליה. דרום קוריאה (0:0 באוזבקיסטאן) וסעודיה (0:1 על יפן) עלו למונדיאל

(גודל טקסט)

דרום קוריאה העפילה למונדיאל תשיעי רצוף בתולדותיה למרות קמפיין גרוע שהסתיים עם 0:0 באוזבקיסטאן, שהדוחה בגלל הפרש שערים. סוריה הסינדרלה של אסיה סיימה בתום מותחן מטורף ב-2:2 באיראן ותלך לפליייאוף מול אוסטרליה. 

בבית השני הצטרפה סעודיה ליפן במונדיאל לאחר שניצחה אותה 0:1 ואוסטרליה הסתפקה במקום השלישי לאחר 1:2 את תאילנד. אגב, המנצחת בפלייאוף לא תעלה אוטומטית לרוסיה 2018 אלא תעבור דרך פלייאוף נוסף מול הרביעית במוקדמות יבשת צפון ומרכז אמריקה (כרגע, ארצות הברית).

איראן – סוריה 2:2
כל מי שדיבר על משחק מכור לא הופתע כשתמאר חאג' ניצל השמטה של אליראזה ביראנוונד בדקה ה-9 כדי להעלות את האורחים ליתרון מוקדם. אלפי אוהדים סורים שהגיעו לטהרן ומיליונים ברחובות המדינה שצפו במשחק במסכי ענק החלו לחגוג אלא שסרדאר אזמון, שחקנה של רובין קאזאן, כבש צמד (45 ו-64) בצורה חסר סנטימנטים לשכנה ובעלת הברית.


אוהדי סוריה בטירוף. איפה הם ואיפה החיבור לנבחרת שלנו (AFP)

ואז הגיעה תוספת הזמן: עומאר אל סומה קיבל כדור עומק ובעט שטוח מימין למרכז. ביראנוונד נראה כמי שיכול היה להגיע לכדור אבל הבעיטה התגלגלה פנימה. סוריה לא במונדיאל, אבל בפלייאוף מי היה מאמין?

 
אוזביקסטאן – דרום קוריאה 0:0
האורחים שעברו את הקמפיין הגרוע זה 30 שנה שיחקו על תוצאה במשחק האחרון בטשקנט. הונג מין סון וחבריו שלטו בקצב, החזיקו בכדור ובעיקר מנעו מהמארחת הלוזרית הנצחית של אסיה ולהגיע למצבי כיבוש. בסיום כאמור חגגו הקוראנים עלייה תשיעית רצופה למונדיאל.


ז'י חברו של זהבי לגוואנגז'ו RF.השער שלו לא עזר (Getty)

קטאר – סין 2:1
לאורחים היה סיכוי תיאורטי להגיע לפלייאוף (הפסדים לאוזביקסטאן ולסוריה וניצחון רב שערים שלהם). אחרי פיגור של 1:0 משער של אכרם עפיף קשר אופן בדקה ה-74, עשו ז'י, חברו של ערן זהבי לגוואנגז'ו RF, ולי מהפך בדקות ה-74 וה-98. הסינים בכל מקרה היו צריכים עוד שני שערים גם אם סוריה ואוזבקיסטאן היו מפסידות.

בית 1
סעודיה – יפן 0:1
פאהד אל מוחמד סיים מתפרצת בדקה ה-63 ברשת ושלח את בית הממלכה לחגוג עלייה למונדיאל אחרי 12 שנים.

אוסטרליה – תאילנד 1:2
לא רק שהסוקרוס לא הרשימו מול היריבה שליקטה רק שתי נקודות בקמפיין הם גם נזקקו לשער בדקה ה-86 מרגלי מתיו לייקי, קשר הרטה ברלין, כדי להוציא את שלוש הנקודות. אהרון מוי מהאדרספילד בישל את ה-0:1 לטוני יוריץ' חלוץ לוצרן בדקה ה-69, פקקאו אנאן הדהים את הקהל האוסטרלי עם שוויון בדקה ה-82.

נבחרת איחוד האמירויות נוצחה 1:0 בחוץ מול עיראק והפסידה גם את הסיכוי הקלוש, תאורטי בעיקרו, לתפוס את המקום השלישי המוביל לפלייאוף. איימן חוסיין כבש בדקה ה-29 לעיראקים שאירחו ברבת עמון, בירת ירדן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי