צפו בתקציר: ספרד הביסה את ליכטנשטיין 0:8, צמד למוראטה

שחקני ספרד חוגגים
שחקני ספרד חוגגים | צילום AFP

ה"לה רוחה" דרסו ללא בעיות, סרביה הגדילה את הפער בבית ד, וויילס עלתה למקום השני. הטורקים ניצחו, איסלנד הפתיעה את אוקראינה סיבכו את בית ח. אוסטריה וגאורגיה נפרדו ב-1:1

(גודל טקסט)

המחזור השמיני של מוקדמות גביע העולם 2018 הגיע הערב (שלישי) לסיומו. ספרד טיילה בליכטנשטיין, סרביה ניצחה באירלנד והגדילה את הפער בראש הבית, וויילס שמרה על המקום השלישי וטורקיה ניצחה וסיבכה את המצב בבית. בבית "הישראלי" מקדוניה ואלבניה סיימו בשוויון.


בית ד
אירלנד – סרביה 1:0

הסרבים הגיעו לדאבלין מהמקום הראשון, לעומת האירים שהגיעו מהמקום השני ותיקו מאכזב בגאורגיה בשבת האחרונה. הירוקים לחצו וניסו להגיע מצבי הבקעה, אך לא ניצלו את יתרון הביתיות. הסרבים, שבעיקר התגוננו, הצליחו להמם את הקהל הלוהט בדאבלין עם שער מפתיע של אלכסנדר קולארוב בדקה ה-55. הסרבים נשארו בעשרה שחקנים בדקה ה-68, לאחר שמקסימוביץ' הורחק בכרטיס אדום. האירים לא הצליחו לנצל את יתרון השחקנים על כר הדשא, וסרביה הגדילה את הפער בצמרת הבית לארבע נקודות, כשאירלנד יורדת למקום השלישי בעקבות ניצחונה של וויילס.

כובש השער קולארוב והקפטן איבנוביץ' חוגגים את הניצחון החשוב (AFP)
כובש השער קולארוב והקפטן איבנוביץ' חוגגים את הניצחון החשוב (AFP)

מולדובה – וויילס 2:0
הדרקונים הגיעו למשחק מהמקום השלישי, והניצחון הקפיץ אותם למקום השני בבית עם 14 נקודות, נקודה מעל אירלנד. וויילס הגיעה במומנטום חיובי לאחר הניצחון מול אוסטריה בשבת, וגם הערב האדומים הצליחו להשיג את שלושת הנקודות. רובסון קאנו הבקיע את הראשון לוויילס בדקה ה-80, וארון ראמזי הכפיל את התוצאה בדקה ה-90+3 ונתן את האות לחגיגות.

במשחק נוסף בבית: אוסטריה – גאורגיה 1:1

גארת' בייל. הדרקונים קפצו למקום השני (AFP)
גארת' בייל. הדרקונים קפצו למקום השני (AFP)

בית ז
ליכטנשטיין – ספרד 8:0

מובילת הבית "הישראלי" דרסה את הנבחרת החלשה בבית, שנשארה עם אפס נקודות גם לאחר המחזור השמיני. סרחיו ראמוס כבש במהרה את הראשון, אנדרס אינייסטה בישל לאלבארו מוראטה את השני. החלוץ ניצל טעות קשה בהגנת היריבה ובישל לאיסקו את השלישי. דויד סילבה השלים את החגיגה במחצית הראשונה עם בעיטה חופשית מושלמת לחיבורים. איאגו אספאס המחליף, הוסיף את החמישי חמש דקות מפתיחת המחצית הראשונה, מוראטה כבש את השישי והשלים צמד. גם אספאס השלים צמד שהבקיע את השביעי ודאולפאו, בבעיטה מהאוויר שפגעה בבלם המקומי גופל, קבע את השמיני וחתם את תוצאת המשחק.

סרחיו ראמוס. כבש את הראשון (AFP)
סרחיו ראמוס. כבש את הראשון (AFP)

מהלך משחק
דקה 2, 0:1 לספרד: סרחיו ראמוס כבש את שערו ה-11 במדי הנבחרת. הבלם עלה גבוה מעל כולם למצב נייח ונגח בקלות פנימה.


דקה 15, 0:2 לספרד:
"לה רוחה ממש לא מתקשה בלוקסמבורג. אינייסטה הגביה מימין, מוראטה הפנוי נגח פנימה.


דקה 16, 0:3 לספרד:
טעות קשה במיוחד של השוער המקומי, שפספס את הכדור ובעט באוויר, אפשר למוראטה לגנוב את הכדור והחלוץ השאיר את איסקו מול שער ריק.

דויד סילבה. בעיטה חופשית מושלמת (AFP)
דויד סילבה. בעיטה חופשית מושלמת (AFP)

דקה 39, 0:4 לספרד: בעיטה חופשית מושלמת של סילבה מצאה את החיבורים.

דקה 50, 0:5 לספרד: אספאס, שנכנס במחצית השנייה, קיבל הגבהה מפדרו מאגף ימין ונגח בקלילות למשוף ולרשת.

דקה 53, 0:6 לספרד: אלבארו מוראטה קיבל מסירה בתוך הרחבה, מצא את עצמו לבד וגלגל פנימה.

אלבארו מוראטה. חוגג צמד עם איסקו (AFP)
אלבארו מוראטה. חוגג צמד עם איסקו (AFP)

דקה 62, 0:7 לספרד: אספאס ניצל הדיפה לא טובה, ומתוך רחבת החמש כבש מקרוב.

דקה 87, 0:8 לספרד: דאולופאו קיבל כדור עמוק בצד ימין של הרחבה, בעט מהאוויר והכדור פגע בדרך במגן וחדר לרשת.

מקדוניה – אלבניה 1:1
האלבנים אמנם שמרו על המקום השלישי, אבל לא הצליחו להשיג את שלושת הנקודות שהיו יכולות להגדיל את הפער מישראל במקום הרביעי. אודיסה רושי העלה את האלבנים ליתרון בדקה ה-58 וקיווה להמשיך את רצף הניצחונות של הנבחרת. המקדונים, שהפתיעו את ישראל ב"סמי עופר" בשבת האחרונה, הצליחו להשוות בדקה ה-78. אלכסנדר טרייקובסקי, שחקנה של פאלרמו, השווה ושלח את שתי הנבחרות הבייתה עם נקודה.

בית ח
טורקיה – קרואטיה 0:1

הבאלגן בבית חוגג לאחר ניצחונה של טורקיה, שהגיעה למשחק מהמקום הרביעי, על קרואטיה. אמנם הקרואטים שמרו על ראשות הבית עם 16 נקודות, אך הטורקים חזרו לתמונת העלייה ובמאזנם כעת 14 נקודות. המשחק באיסטנבול לא התעלה לרמה גבוהה, עד הדקה ה-75 שצ'אנק טוסון העלה את נבחרתו ליתרון וקבע ניצחון חשוב לחניכיו של פתיח טרים.

צ'אנק טוסון. החזיר את נבחרתו לתמונת העלייה (AFP)
צ'אנק טוסון (מימין). החזיר את נבחרתו לתמונת העלייה (AFP)

איסלנד – אוקראינה 0:2
איסלנד ממשיכה בכושר הנהדר מהיורו האחרון, והערב הנבחרת השיגה ניצחון ביתי חשוב שהעלה אותם למקום השני עם 16 נקודות. הכוכב הבלתי המעורער של האיסלנדים, גילפי סיגורדסון, העלה את נבחרתו ליתרון ראשון שתי דקות מפתיחת המחצית השנייה. קשרה החדש של אברטון השלים צמד בדקה ה-66 ושלח את נבחרתו היישר למקום השני עם אותן הנקודות כמו המוליכה קרואטיה. האוקראינים ירדו למקום הרביעי ונשארו עם 14 נקודות.

גיליפי סיגורדסון. צמד אדיר של הקשר (AFP)
גיליפי סיגורדסון. צמד אדיר של הקשר (AFP)

במשחק נוסף בבית: קוסובו – פינלנד 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי